dc.contributor.advisor | Erçetin, Şefika Şule | |
dc.contributor.author | Konucuk, Emre | |
dc.date.accessioned | 2022-07-29T08:15:23Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-05-27 | |
dc.identifier.citation | Konucuk, E, (2022), BİLİM DİPLOMASİSİNDE TÜRKİYE ve İNGİLTERE’NİN POLİTİKALARI ve UYGULAMALARI, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26649 | |
dc.description.abstract | In the developing and globalizing world, the importance of science in every field is increasing. Recently, due to globalizing problems, economic relations and trade, science is used to strengthen the relations between countries, and diplomacy is used to carry out scientific activities. In this context, science diplomacy emerges. Science diplomacy has been increasingly discussed in Turkey for the last two decades. In this study, it is aimed to examine the science diplomacy activities carried out in Turkey and England. First of all, Science Diplomacy and its dimensions were explained. Science diplomacy policies and activities of powerful countries such as the USA, Germany, France, and Italy were explained. Similar and different aspects have been revealed by examining the activities carried out by Turkey and England through their science diplomacy policies and institutions. Institutions with similar characteristics in terms of science diplomacy activities are presented in a table. It will contribute to the promotion of science diplomacy activities carried out and the most successful science diplomacy activities of countries through the study. In the study, the document scanning method, which is one of the qualitative research designs, was used. The primary sources of the obtained data were reached, and their accuracy was confirmed. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Bilim | tr_TR |
dc.subject | Bilim diplomasisi | tr_TR |
dc.subject | Türkiye'de bilim diplomasisi | tr_TR |
dc.subject | İngiltere'de bilim diplomasisi | tr_TR |
dc.subject | Bilim için diplomasi | tr_TR |
dc.subject | Diplomasi için bilim | tr_TR |
dc.subject.lcsh | A - Genel konular | tr_TR |
dc.title | Bilim Diplomasisinde Türkiye ve İngiltere’nin Politikaları ve Uygulamaları | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Gelişen ve küreselleşen dünyada bilimin her alandaki önemi artmaktadır. Son zamanlarda küreselleşen sorunlar, ekonomik ilişkiler ve ticaret gibi durumlar nedeniyle ülkeler arası kurulan ilişkilerin güçlendirilmesi için bilimden ve bilimsel faaliyetlerin yapılabilmesi için diplomasiden faydalanılmaktadır. Bu bağlamda bilim diplomasisi ortaya çıkmaktadır. Bilim diplomasisi Türkiye’de son yirmi yıldır daha fazla ele alınmaktadır. Bu çalışmada Türkiye ve İngiltere yürütülmekte olan bilim diplomasisi faaliyetlerini incelemek amaçlanmıştır. Öncelikle Bilim Diplomasisi ve boyutları hakkında ve ABD, Almanya, Fransa, İtalya’nın bilim diplomasisi politikalar ve yürüttükleri faaliyetler hakkında açıklamalar yapılmıştır. Türkiye ve İngiltere’nin bilim diplomasisi politikaları ve kurumları aracılığıyla yürüttükleri faaliyetler ele alınarak benzer ve farklı yönler ortaya konulmuştur. Bilim diplomasisi faaliyetleri bakımından benzer özellik taşıyan kurumlar tablo halinde sunulmuştur. Çalışma aracılığıyla yapılan bilim diplomasisi faaliyetleri ve ülkelere ait başarılı bulunan faaliyetlerin tanıtılmasına katkı sağlanacaktır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden olan doküman tarama yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin birincil kaynaklarına ulaşılarak doğrulukları teyit edilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-29T08:15:23Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | annotation | tr_TR |