Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Murat
dc.contributor.authorAlaca, Mehmet Fatih
dc.date.accessioned2022-07-29T07:54:18Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-25
dc.identifier.citationMcGregor, D. M. (1960). The human side of enterprise. New York, McGraw-Hill. Oğuzkan, F. (1982). Öğretmenliğin üç yönü. Ankara: Milli Eğitim Basımevi. Okey, T., & Cusick, P. (1995). Dropping out: Another side of the story. Educational Administration Quarterly, 31, 244-267. Orpinas, P., & Horne, A. (2009). Creating a positive school climate and developing social competence. İn S. Jimerson, S. Swearer, & D. Espelage (Eds.) içinde, Handbook of Bullying in Schools An International Perspective (s. 49-60). New York: Routledge. Öge, E., & Çetin, M. (2020). Örgüt ikliminin boyutları. M. Özgenel (Ed.) içinde, Örgüt ve Okul İklimi (s. 20). Ankara: Nobel Akademik.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26626
dc.description.abstractIn the research, the relationship between cultural capital and school climate was revealed according to the opinions of teachers working in public secondary schools in the central districts of Ankara. This research is a quantitative study that was carried out with the relational screening method, which is one of the general screening methods. The target population of the study consisted of teachers in the central districts of Ankara. Data were collected using the " School Climate Scale" developed by Canlı, Demirtaş and Özer (2016) and the "Cultural Capital Scale" developed by Avcı and Yaşar (2014). Frequency, arithmetic mean, standard deviation and percentage values of the data were calculated using the SPSS program. Independent samples t-test and ANOVA test were used to determine whether there was a difference between variables. The scheffe test was applied to find the significant difference between the groups. When homogeneity of variances was not met, Welch's F test and Games Howel test were applied. The relationship between cultural capital and school climate was investigated using the Pearson moments correlation (r) technique. It has been determined that teachers' views on cultural capital are at "high level" and their views on school climate are at "mostly" level. It has been observed that teachers' views on cultural capital and school climate differ according to some demographic variables. It has been determined that there is a significant, positive and low-level relationship between teachers' views on cultural capital and their views on school climate.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkul iklimitr_TR
dc.subjectÖrgüt iklimitr_TR
dc.subjectKültürel sermayetr_TR
dc.subjectKültürtr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleKültürel Sermaye ile Okul İklimi İlişkisine Yönelik Öğretmen Görüşleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada Ankara ili merkez ilçelerindeki resmi ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine göre kültürel sermaye ile okul iklimi arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışma, genel tarama yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama yöntemi ile gerçekleştirilmiş bir nicel çalışmadır. Araştırmanın hedef evrenini Ankara ili merkez ilçelerindeki öğretmenler oluşturmuştur. Canlı, Demirtaş ve Özer (2016)’ in geliştirmiş olduğu ‘‘Okul İklimi Ölçeği’’ ve Avcı ve Yaşar (2014) tarafından geliştirilen “Kültürel Sermaye Ölçeği” kullanılarak veriler elde edilmiştir. Veriler SPSS 25.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, aritmetik ortalama, standart sapma ve yüzde değerleri kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki anlamlı farkın tespitinde, değişkenlerin alt gruplarındaki sayılara göre bağımsız örneklemler t testi veya tek yönlü varyans analizi testi kullanılmıştır. Scheffe testinden yararlanılarak tespit edilen anlamlı farkın hangi gruplar arasında olduğu ortaya koyulmuştur. ANOVA’nın varsayımlarından biri olan varyansların homojenliği varsayımı karşılanmadığında ise Welch’s F testi uygulanmış anlamlı farkın hangi gruplar arasında olduğunun tespiti için ise Games Howel testi uygulanmıştır. Kültürel sermaye ile okul iklimi arasındaki ilişki ise pearson momentler korelasyon (r) tekniği ile incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin kültürel sermayeye ilişkin görüşlerinin yüksek düzeyde, okul iklimine ilişkin görüşlerinin ise çoğunlukla düzeyinde olduğu gözlenmiştir. Öğretmenlerin okul iklimine ve kültürel sermayeye ilişkin görüşlerinin ele alınan demografik değişkenlerden bazılarına göre farklılaştığı görülmüştür. Öğretmenlerin kültürel sermayeye ilişkin görüşleri ile okul iklimine ilişkin görüşleri arasında pozitif yönde, düşük düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:54:18Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypedatasettr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record