Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTuzgöl-Dost, Meliha
dc.contributor.authorDuman, Ayşenaz Ekin
dc.date.accessioned2022-07-29T07:51:23Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26619
dc.description.abstractThis study examines the mediator role of emotion regulation difficulties in the relationship between university students’ well-being and their parents’ emotional availability. The study group consists of 541 university students. The study group was accessed via online platforms by using an appropriate sampling method. Emotional Availability of Parents Scale, PERMA Profiler, Difficulties in Emotion Regulation Scale, and a Personal Information Form used to collect data in the study. The structural equation model tested the role of difficulties in emotion regulation in the relationship between university students’ well-beings and their parents’ emotional availability. Pearson Product-Moment Correlation Coefficient determined direct relationships between variables. SPSS 22.0 and LISREL 8.80 were utilized in the statistical analyses of data. According to findings, difficulties in emotion regulation plays a partial role in the relationship between well-being and the mother’s emotional availability. It was also determined that difficulties in emotion regulation does not play a role in the relationship between well-being and the father’s emotional availability. While the father’s emotional availability does not predict difficulties in emotion regulation in a statistically meaningful manner, the mother’s emotional availability negatively predicts difficulties in emotion regulation in a statistically significant way. Moreover, it was found out that both parents’ emotional availability positively predicts well-being in a statistically significant manner. The obtained findings were discussed within the literature frame; recommendations were made for policymakers, researchers, and people working in the field.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEbeveyn duygusal erişilebilirliğitr_TR
dc.subjectİyi oluştr_TR
dc.subjectDuygu düzenleme güçlükleritr_TR
dc.subjectÜniversite öğrencileritr_TR
dc.titleEbeveyn Duygusal Erişilebilirliği ile İyi Oluş Arasındaki İlişkide Duygu Düzenleme Güçlüğünün Aracı Rolütr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada üniversite öğrencilerinin ebeveynlerinin duygusal erişilebilirlikleri ile iyi oluşları arasındaki ilişkide duygu düzenleme güçlüklerinin aracı rolü incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 541 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışma grubuna uygun örnekleme yöntemi kullanılarak çevrim içi platformlar aracılığıyla ulaşılmıştır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında Ebeveyn Duygusal Erişilebilirliği Ölçeği, PERMA Ölçeği, Duygu Düzenlemede Güçlükler Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Üniversite öğrencilerinin ebeveynlerinin duygusal erişilebilirlikleri ile iyi oluşları arasındaki ilişkide duygu düzenleme güçlüklerinin aracılık rolü yapısal eşitlik modeliyle sınanmıştır. Değişkenlerin arasındaki doğrudan ilişkiler ise Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ile belirlenmiştir. Verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS 22.0 ve LISREL 8.80 paket programları kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre annenin duygusal erişilebilirliği ile iyi oluş arasında duygu düzenleme güçlüklerinin kısmi aracılık rolü saptanmıştır. Babanın duygusal erişilebilirliği ile iyi oluş arasında ise duygu düzenleme güçlüklerinin aracı rolünün bulunmadığı tespit edilmiştir. Babanın duygusal erişilebilirliği, duygu düzenleme güçlüklerini istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde yordamazken; annenin duygusal erişilebilirliği duygu düzenleme güçlüklerini istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde ve olumsuz yönde yordamaktadır. Ayrıca, her iki ebeveynin duygusal erişilebilirliğinin iyi oluşu istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde ve olumlu yönde yordadığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgular, alanyazın çerçevesinde tartışılmış; alan çalışanlarına, araştırmacılara ve politika yapıcılara yönelik önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:51:23Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster