dc.contributor.advisor | Erçetin, Şefika Şule | |
dc.contributor.author | Görgülü, Deniz | |
dc.date.accessioned | 2022-07-29T07:48:40Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-05-27 | |
dc.identifier.citation | Görgülü, D. (2022). Üniversitelerin halkla ilişkilerinde kurumsal Twitter kullanımının rolü (COVID-19 süreci) (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26612 | |
dc.description.abstract | This research aims to determine the role of corporate Twitter usage in public relations of
universities during the COVID-19 pandemic. This study was conducted concurrently in both
qualitative and quantitative mixed research design. The population of the quantitative
dimension included the students continuing their postgraduate education in Turkey in the
2020-2021 academic year. Participants in the quantitative dimension were selected through
stratified sampling and 1245 postgraduate students’ views were taken. The population of
the qualitative dimension of the research included Turkish universities owning corporate
Twitter accounts. One state and one private university were chosen from each region of
Turkey. The findings demonstrated that the public relations of the universities were at a
sufficient level according to the perceptions of the participants. Besides, it was revealed that
the communication dimension was the most effective factor in the public relations of
universities. The perceptions of postgraduate students studying at private universities about
their university's public relations were higher. Furthermore, as a result of the content
analysis of the corporate Twitter accounts of the universities, 6407 tweets were shared
between September 1, 2019 and August 31, 2020. Whereas Atatürk University was in the
first place among these universities, Gazi University was in the last place. As a result of the
categorization of the tweets, universities mostly shared to announce other public relations
tools. The findings revealed that the usage of corporate Twitter had a role which aimed at
strengthening informing in the public relations of universities during the COVID-19
pandemic. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Halkla ilişkiler | tr_TR |
dc.subject | COVID-19 | tr_TR |
dc.subject | İçerik analizi | tr_TR |
dc.subject | Kurumsal Twitter | tr_TR |
dc.subject | Üniversite | tr_TR |
dc.title | Üniversitelerin Halkla İlişkilerinde Kurumsal Twıtter Kullanımının Rolü (Covıd-19 Süreci) | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma COVID-19 salgın sürecinde üniversitelerin halkla ilişkilerinde kurumsal Twitter
kullanımının rolünü belirlemeyi amaçlamaktadır. Eş zamanlı nicel ve nitel karma araştırma
deseninde yürütülen araştırmanın nicel boyutunun evrenini 2020-2021 eğitim öğretim
yılında Türkiye’de lisansüstü eğitimine devam eden öğrenciler oluşturmaktadır.
Araştırmanın nicel boyutundaki katılımcılar tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenmiş ve
1245 lisansüstü öğrencinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmanın nitel boyutunun
evreni ise Türkiye’de kurumsal Twitter hesabı olan üniversitelerden meydana gelmektedir.
Araştırmada Türkiye genelindeki üniversitelerden her bölgeden birer devlet ve vakıf
üniversitesi seçilmiştir. Araştırma sonucunda lisansüstü öğrencilerin algılarına göre
üniversitelerin halkla ilişkilerinin yeterli düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında
iletişim boyutunun üniversitelerin halkla ilişkilerinde en etkili faktör olduğu ortaya konmuştur.
Araştırmada vakıf üniversitelerinde eğitim gören lisansüstü öğrencilerin, üniversitelerinin
halkla ilişkilerine ilişkin algılarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca üniversitelerin
kurumsal Twitter hesaplarının içerik analizi ile incelenmesi sonucunda 1 Eylül 2019-31
Ağustos 2020 tarihleri arasında 6407 adet tweetin paylaşıldığı belirlenmiştir. Atatürk
Üniversitesi bu üniversiteler arasında birinci sırada yer alırken Gazi Üniversitesi son sırada
yer almıştır. Kurumsal Twitter hesaplarından atılan tweetlerin kategorilere ayrılması
sonucunda üniversitelerin daha çok diğer halkla ilişkiler araçlarını duyurmak amacıyla
paylaşım yaptıkları görülmüştür. Araştırma sonucunda COVID-19 salgın sürecinde
üniversitelerin halkla ilişkilerinde kurumsal Twitter kullanımının bilgilendirmeyi
güçlendirmeye yönelik bir role sahip olduğu ortaya konmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-29T07:48:40Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |