Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErçetin, Şefika Şule
dc.contributor.authorGörgülü, Deniz
dc.date.accessioned2022-07-29T07:48:40Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-05-27
dc.identifier.citationGörgülü, D. (2022). Üniversitelerin halkla ilişkilerinde kurumsal Twitter kullanımının rolü (COVID-19 süreci) (Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26612
dc.description.abstractThis research aims to determine the role of corporate Twitter usage in public relations of universities during the COVID-19 pandemic. This study was conducted concurrently in both qualitative and quantitative mixed research design. The population of the quantitative dimension included the students continuing their postgraduate education in Turkey in the 2020-2021 academic year. Participants in the quantitative dimension were selected through stratified sampling and 1245 postgraduate students’ views were taken. The population of the qualitative dimension of the research included Turkish universities owning corporate Twitter accounts. One state and one private university were chosen from each region of Turkey. The findings demonstrated that the public relations of the universities were at a sufficient level according to the perceptions of the participants. Besides, it was revealed that the communication dimension was the most effective factor in the public relations of universities. The perceptions of postgraduate students studying at private universities about their university's public relations were higher. Furthermore, as a result of the content analysis of the corporate Twitter accounts of the universities, 6407 tweets were shared between September 1, 2019 and August 31, 2020. Whereas Atatürk University was in the first place among these universities, Gazi University was in the last place. As a result of the categorization of the tweets, universities mostly shared to announce other public relations tools. The findings revealed that the usage of corporate Twitter had a role which aimed at strengthening informing in the public relations of universities during the COVID-19 pandemic.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectHalkla ilişkilertr_TR
dc.subjectCOVID-19tr_TR
dc.subjectİçerik analizitr_TR
dc.subjectKurumsal Twittertr_TR
dc.subjectÜniversitetr_TR
dc.titleÜniversitelerin Halkla İlişkilerinde Kurumsal Twıtter Kullanımının Rolü (Covıd-19 Süreci)tr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma COVID-19 salgın sürecinde üniversitelerin halkla ilişkilerinde kurumsal Twitter kullanımının rolünü belirlemeyi amaçlamaktadır. Eş zamanlı nicel ve nitel karma araştırma deseninde yürütülen araştırmanın nicel boyutunun evrenini 2020-2021 eğitim öğretim yılında Türkiye’de lisansüstü eğitimine devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutundaki katılımcılar tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenmiş ve 1245 lisansüstü öğrencinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmanın nitel boyutunun evreni ise Türkiye’de kurumsal Twitter hesabı olan üniversitelerden meydana gelmektedir. Araştırmada Türkiye genelindeki üniversitelerden her bölgeden birer devlet ve vakıf üniversitesi seçilmiştir. Araştırma sonucunda lisansüstü öğrencilerin algılarına göre üniversitelerin halkla ilişkilerinin yeterli düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında iletişim boyutunun üniversitelerin halkla ilişkilerinde en etkili faktör olduğu ortaya konmuştur. Araştırmada vakıf üniversitelerinde eğitim gören lisansüstü öğrencilerin, üniversitelerinin halkla ilişkilerine ilişkin algılarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca üniversitelerin kurumsal Twitter hesaplarının içerik analizi ile incelenmesi sonucunda 1 Eylül 2019-31 Ağustos 2020 tarihleri arasında 6407 adet tweetin paylaşıldığı belirlenmiştir. Atatürk Üniversitesi bu üniversiteler arasında birinci sırada yer alırken Gazi Üniversitesi son sırada yer almıştır. Kurumsal Twitter hesaplarından atılan tweetlerin kategorilere ayrılması sonucunda üniversitelerin daha çok diğer halkla ilişkiler araçlarını duyurmak amacıyla paylaşım yaptıkları görülmüştür. Araştırma sonucunda COVID-19 salgın sürecinde üniversitelerin halkla ilişkilerinde kurumsal Twitter kullanımının bilgilendirmeyi güçlendirmeye yönelik bir role sahip olduğu ortaya konmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:48:40Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster