Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErçetin, Şefika Şule
dc.contributor.authorYüce, Harun
dc.date.accessioned2022-07-29T07:34:35Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-06-01
dc.identifier.citationAkbaşlı, S., Erçetin, Ş. Ş., & Yüce, H. (2019) . İlkokul Öğretmenlerinin Glokal Liderlik Davranışlarını Gösterme Düzeyleri. Opus Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 14 (20), 54-74. Retrieved from DOI: 10.26466/opus.585869 Akyüz, M. Y. (2002). Çağdaş Okulda Etkili Liderlik. Ege Eğitim Dergisi, 1(2), 109-119. Akyüz, M. Y., Kaya, N. & Aravi, B. (2015). Kamu Çalışanlarının İş Tatmini Üzerinde Liderin Güç Kaynaklarının Rolü. Yönetim Bilimleri Dergisi, 13 (25), 71-90. Alnassan, A.R., & Sharma, C.B. (2016), Leadershıp Styles: The Current Leadershıp Of Syrıa. International Journal of Current Advanced Research. 5(5), 900-905. Babbie, E. R. (2010). The practice of social research (12th ed.). Belmont, CA: Wadsworth Cengage. Bahtiyar, A. & Can, B. (2016). Fen Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri İle Bilimsel Araştırmaya Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 47-58. Bakan, İ. & Büyükbeşe, T. (2010). Liderlik ‘‘Türleri’’ ve ‘‘Güç Kaynakları’’na İlişkin Mevcut-Gelecek Durum Karşılaştırması: Eğitim Kurumu Yöneticilerinin Algılarına Dayalı Bir Alan Araştırması. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(19), 73-84. Balçık, B. (2004). İşletme Yönetimi. Konya: Atlas Kitapevi. Bass, B. M., Avolio, B. J. (1994). Improving Organizational Effectiveness Through Transformational Leadership, ThousandOaks, California: Sage. Bass, B. M., Avolio, B. J., Jung, D. I., & Berson, Y. (2003). Predicting unit performance by assessing transformational and transactional leadership. Journal of Applied Psychology, 88(2), 207–218. https://doi.org/10.1037/0021-9010.88.2.207 Bayham J.,& Fenichel E, P. (2020). Impact of school closures for COVID-19 on the US health-care workforce and net mortality: a modelling study. Lancet Public Health, 5(5), 271-278. Retrieved from doi: 10.1016/S2468-2667(20)30082-7. Bennis, W., & Nanus, B. (1985). The strategies for taking charge. Leaders, New York: Harper. Row, 41. Begley, M. T. ve Boyd D. P., (2003). The need for a corporate global mind-set. MIT Sloan Management Review, 44(2), 25-32. Bolden, R., Gosling, J., Marturano, A., & Dennison, P. (2003). A Review of Leadership Theory and Competency Frameworks, University of Exeter, Centre for Leadership Studies: 1-44, http://www.leadershipstudies.com/ documents/mgmt_standards.pdf, (12.4.2019). Burns, J. M. (1978). Leadership. New York: Harper & Bow. Bozkır, H. S. (2014). Dönüşümcü Liderlik İle İş Tatmini Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Kamu ve Özel Sektör Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma, (Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Bozkurt, A. (2020). Covid 19 Pandemisi Sırasında İköğretim Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik İmge ve Algıları: Bir Metafor Analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23. Brooks, S.J., ve Normore, A. H. (2010). Educational leadership and globalization: literacy for a glocal persepective. Educational Policy, 24(1), 52-82. doi: 10.1177/0895904809354070 Canbolat, S., Mumcu, S., Şahan, A.,Öcal, F., & Akdoğan, N. (2016). applicability of glocal leadership to educational institutions. chaos, Complexity and Leadership, 573-580. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-64554-4 Cohen, A. (2002). The Portable MBA in Management (2 ed.). New York: John Wiley & Sons, Inc. Cowles, M. (1989). Statistics in psychology: An historical perspective. Lawrence Erlbaum Associates, Inc. Chappelet, J. L. (2009). A glocal vision for sport and sport management. European Sport Management Quarterly, 9(4), 483-485. Çınar, İ. (2009). Küreselleşme, eğitim ve gelecek. Kuramsal Eğitimbilim, 2(1), 14-30. Daft, R. (1997). Management (4 ed.). USA: The Dryden Press. Erçetin, Ş. Ş. (2000). Lider sarmalında vizyon. Ankara: Nobel YayınDağıtım. Erçetin, Ş. Ş., & Hamedoğlu, M. A. (2007). Küreselleşme Sürecinde Ulusal Liderlerin Rolleri ve Uluslararası İzdüşümleri. ICENAS 38. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (s. 267-276). Ankara: Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu. Erçetin, Ş. Ş., Potas, N., Açıkalın, Ş.N., Yılmaz, M., Kısa, N., & Güngör, H.(2017). Glocal leadership behaviours of managers working in private institutions. Polish Journal Of Management Studies, 16(2), 74-87. doi:10.17512/pjms.2017.16.2.07 Eren, E. (1998). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Yayıncılık. Esposito, S. (2020). School Closure During The Coronavirus Disease 2019 ( Covid-19 ) Pandemic An Effective İntervetion at the Global Level?. JAMA Pediatr, 174(10) 921-922. Retrieved from doi: 10.1001/jamapediatrics.2020.1892 Gedik, Y. (2020). Dönüşümsel ve İşlemsel Liderlik. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(2), 19-34. Gök, Ö. (2014). Üniversite Yöneticilerinin Glokal Liderlik ve Uygulamalarına İlişkin Görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Gül, H.& Aykanat, Z. (2012). Karizmatik Liderlik ve Örgüt Kültürü İlişkisi Üzerine Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 17-36. Horwitz, I. B., Horwitz, S. K., Daram, P., Brandt, M. L., Brunicardi, F. C., & Awad, S. S., (2008). Transformational, Transactional, And Passive Avoidant Leadership Characteristics Of A Surgical Resident Cohort: Analysis Using The Multifactor Leadership Questionnaire And Implications For Improving Surgical Education Curriculums. Journal Of Surgical Research, 148, 49-59. Hüseynzade, E. (2011). The Impact Of Leadership Styles On Team Cohesiveness ( Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul. İnce, C. (2013). Demokratik Liderlik ile İhtiyaçlar Hiyerarşisi Arasındaki İlişkiye Yönelik 5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma, Akademik Bakış Dergisi, 35, 1-15. İbicoğlu, H., Özmen, H.İ.,& Taş, S. (2009). Liderlik Davranışı ve Toplumsal Norm İlişkisi: Ampirik Bir Çalışma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(6), 1-23. Kalay, İ., (2016). Küresel Köy’ün Küyerel bir Reklence Pratiği Olarak Web Dizisi: Proje 13 örneği. Global Media Journal TR Edition, 7(13), 151-168. Kara, Y. (2020). Pandemi Sürecindeki Öğrenme Deneyimleri: Bakırköy İlçesi Örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 12(7), 165-176. Karasar, N. (2018). Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Ankara: Nobel. Karip, E. (1998). Dönüşümcü liderlik. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 4(4), 443-465. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/kuey/issue/10380/127019 Keklik, B. (2012). Sağlık Hizmetlerinde Benimsenen Liderlik Tiplerinin Belirlenmesi: Özel Bir Hastane Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14, 1-73. Kılıç, R., Keklik, B., & Yıldız, H. (2014). Dönüştürücü, Etkileşimci ve Tam Serbesti Tanıyan Liderlik Tarzlarının Örgütsel Sessizlik Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(2), 249-268. Korkmaz, Y. (2017). Liderlik Türlerinin Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Kamu Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma (Yüksek Lisans Tezi). Nişantaşı Üniversitesi, İstanbul. Lee, J. (2014). Mental Health Effects Of School Closures During Covid-19. Lancet Child Adolesc Health, 4(6), 421. Retrieved from doi: 10.1016/S2352-4642(20)30109-7. Maruyama, T., & Inoue, M. (2016). Continuous Quality Improvement of Leadership Education Program Through PDCA Cycle. China- USA Business Review, 15(1), 42-49. Retrieved from doi: 10.17265/1537-1514/2016.01.004 Özen, Y., & Gül, A. (2010). Sosyal ve Eğitim Bilimleri Araştırmalarında Evren-Örneklem Sorunu. Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(15), 394-422. Özer, M. (2020). Türkiye’ de Covid-19 Salgını Sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Atılan Politika Adımları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(3), 1124-1129. Retrieved from doi: 10.24106/kefdergi.722280 Patiar, A., & Mia, L. (2009). Transformational leadership style, market competition and departmental performance: Evidence from luxury hotels in Australia. International Journal of Hospitality Management, 28, 254-262. Psacharopoulos,G., Collis, V., Patrinos, H.,& Vegas, E. (2020). Lost Wages : The COVID-19 Cost of School Closures. Policy Research Working Paper, 9246. Retrieved from: https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/34387 Rost, J. C. (1991). Leadership For The Twenty-First Century. London: Westport Sezgül, İ. (2010). Liderlik ve Etik: Geleneksel, Modern ve Postmodern Liderlik Tanımları Bağlamında Bir Değerlendirme. Toplum Bilimleri Dergisi, 4(7), 239-251. Sintema, E.J. (2020). Effect of Covid-19 on the Performance of Grade 12 Students: Implications for STEM Education. EURASIA Journal of Mathematics, 16(7), 1-6. Retrieved from : https://doi.org/10.29333/ejmste/7893 Şahne Sözen, B.,& Şar, S. (2015). Liderlik Kavramının Tarihçesi ve Türkiye’de İlaç Endüstrisinde Liderliğin Önemi. Marmara Pharmaceutical Journal, 19, 109-115. Şentürk, C. (2011). Eğitim Yönetiminde Etik Liderlik. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 142, 30-34. Tunçer, P. (2011). Örgütsel Değişim ve Liderlik. Sayıştay Dergisi. 80, 57-83. Tuna, M., & Yeşiltaş, M. (2013). Liderliği Etik Boyutu: Etik Liderliğin Otel İşletmelerindeki İşgörenler Tarafından Algılanması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5(3), 184-209. T.C. Sağlık Bakanlığı (2020). Retrieved from: https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66300/covid-19-nedir Türk, E. (Ed.) 2015. Türk Eğitim Sistemi ve Ortaöğretim. Ankara: Ortaöğretim Genel Müdürlüğü. Uğurlu, C.T., & Demir, A. (2016). Örgütsel Vatandaşlık Davranışının Öncülü Olarak Okul Yöneticilerinin Kullandıkları Güç Kaynakları. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(56), 98-119. Wang, E., Chou, H., & Jiang, J. (2005). The impacts of charismatic leadership style on team cohesiveness and overall performance during ERP implementation. International Journal of Project Management, 23, 173-180. Weber, E. (2007). Globalization, “Glocal” development, and teachers’work: A research agenda. Review of Educational Research, 77(3), 279-309. doi: 10.3102/003465430303946 World Health Organization (2020). Q&A on coronaviruses (COVID-19).Retrieved from: https://www.who.int/news- room/q-a-detail/q-a-coronaviruses Yahaya, R., & Ebrahim, F. (2016). Leadership Styles and Organizational Commitment: Literature Review. Journal of Management Development, 35, 190-216. https://doi.org/10.1108/JMD-01-2015-0004 Yazıcıoğlu, Y.,& Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık. Yılmaz, E., Mutlu, H., Güner, B., Doğanay, G.,& Yılmaz, D., (2020), Veli Algısına Göre Pandemi Dönemi Uzaktan Eğitimin Niteliği. Konya: Palet Yayınları. Yukl, A.G. (1991). Leadership in Organizations. New Jersey: Prentice Hall. Zhong, R. (2020). The coronavirus exposes education’s digital divide. The New York Times. Retrieved from:https://www.nytimes.com/2020/03/17/technology/china-schoolscoronavirus.htmltr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26605
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine the effect of the Covid-19 pandemic process on the level of teachers and managers to demonstrate glocal leadership behaviors. The relational screening model, one of the quantitative research methods, was used in this research conducted within the scope of the related topic. In this context, teachers and managers working in the Başkale district of Van province were included in the study using a simple non-selective sampling method, and the research findings were reached by filling out the ‘Multidimensional Glocal Leadership Scale’ of 80 participants. The validity and reliability dimensions of the related scale are acceptable and SPSS 22.0 was used in the analysis of the data. Due to the number of participants, data analysis was performed using the Friedman Test and then the Wilcoxon Test before non-parametric tests. In this direction, it was concluded that teachers and managers always show their glocal leadership characteristics, but there is a difference in their level of showing the relevant glocal leadership characteristics in three different periods: before Covid-19, during Covid-19 and after Covid-19. This difference was accepted as significant only for the bilateral comparison between Covid-19 and post-COVID-19. In the binary comparison performed through the Wilcoxon Test, 50. The average value of the sequence was higher than the average after Covid-19 and higher than the average during Covid -19. The significance level is it is less than 05.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectLiderliktr_TR
dc.subjectGlokal liderliktr_TR
dc.subjectCovid-19tr_TR
dc.subjectÖğretmenlertr_TR
dc.subjectYöneticilertr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.titleCovid-19 Pandemi Sürecinin Öğretmenler ve Yöneticilerin Glokal Liderlik Davranışlarını Gösterme Düzeylerine Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın temel amacı Covid 19 pandemi sürecinin öğretmenler ve yöneticilerin glokal liderlik davranışlarını gösterme düzeylerine etkisini belirlemektir. İlgili konu kapsamında gerçekleştirilen bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu kapsamda Van ili Başkale ilçesinde görev yapmakta olan öğretmen ve yöneticiler, basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle araştırmaya dahil edilmiş ve 80 katılımcının ‘‘Çok Boyutlu Glokal Liderlik Ölçeği’’ ni doldurması ile araştırma bulgularına ulaşılmıştır. İlgili ölçeğin geçerlik ve güvenirlik boyutları kabul edilebilir düzeyde olup, verilerin analizinde SPSS 22.0 kullanılmıştır. Katılımcı sayısı sebebiyle non parametrik testlerden önce Friedman Testi, ardından Wilcoxon Testi aracılığıyla veri analizleri gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda öğretmen ve yöneticilerin glokal liderlik özelliklerini her zaman gösterdikleri fakat Covid 19 öncesi, Covid 19 esnası ve Covid 19 sonrası olmak üzere üç farklı dönemde ilgili glokal liderlik özelliklerini gösterme düzeylerinde farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu farklılık yalnızca Covid 19 esnası ve Covid 19 sonrası ikili karşılaştırmaya yönelik anlamlı düzeyde kabul edilmiştir. Wilcoxon Testi aracılığıyla yapılan ikili karşılaştırmada 50. Sıra ortalama değerinde Covid -19 sonrası ortalama, Covid -19 esnası ortalamadan yüksek çıkmıştır. Anlamlılık düzeyi ise .05’ ten küçüktür.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-07-29T07:34:35Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypedatasettr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster