Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaş, Özlem
dc.contributor.authorGönül, Duygu
dc.date.accessioned2022-07-29T07:34:15Z
dc.date.issued2022-07
dc.date.submitted2022-06-09
dc.identifier.citationGönül, D. (2022). Özel yetenek tanısı olan ve olmayan ilkokul öğrencilerinin deyim ve atasözü algıları (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26604
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare and examine the idiom and proverb perceptions of primary school fourth grade students with and without gifted-talented diagnosis. In line with this purpose, firstly, idioms and proverbs were determined by examining the primary school fourth grade Turkish course book. Afterwards, interviews were held with both student groups through the prepared interview questions and these interviews were analyzed. The research was carried out in the 2020-2021 academic year with students from two institutions by selecting from the purposeful sampling methods from Ankara with criterion sampling. These institutions are the Science and Art Center and a primary school. In the research, which was designed as a holistic multiple case study by adopting a qualitative approach, the data were obtained through interviews and document analysis. As a result of the research, it was concluded that the fourth grade students with special abilities perceived idioms and proverbs more metaphorically than the students without gifted-talented diagnosis, and gifted the students displayed different thinking and critical thinking skills compared to the students without gifted diagnosis.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectDeyim algısıtr_TR
dc.subjectAtasözü algısıtr_TR
dc.subjectÜstün zekatr_TR
dc.subjectÖzel yetenektr_TR
dc.subjectİlkokultr_TR
dc.subject.lcshL- Eğitimtr_TR
dc.titleÖzel Yetenek Tanısı Olan ve Olmayan İlkokul Öğrencilerinin Deyim ve Atasözü Algılarıtr_TR
dc.title.alternativeIdiom And Proverb Perceptıons Of Prımary Students Wıth And Wıthout Gıfted Dıagnosıstr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı özel yetenek tanısı olan ve olmayan ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin deyim ve atasözü algılarının karşılaştırılması ve incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, öncelikle ilkokul dördüncü sınıf Türkçe ders kitabı incelenerek deyim ve atasözleri belirlenmiştir. Sonrasında hazırlanılan görüşme soruları aracılığıyla her iki öğrenci grubu ile mülakatlar düzenlenmiş ve bu görüşmelerin analizi yapılmıştır. Araştırma 2020-2021 eğitim öğretim yılında Ankara’dan amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örneklem ile seçilerek iki kurumdan öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Bu kurumlar Ankara’daki bir Bilim ve Sanat Merkezi ve bir özel ilkokuldur. Nitel yaklaşım benimsenerek bütüncül çoklu durum çalışması şeklinde desenlenen araştırmada veriler görüşme ve doküman inceleme yoluyla elde edilmiştir. Araştırma sonucunda özel yetenek tanısı olan dördüncü sınıf öğrencilerinin, özel yetenek tanısı olmayan öğrencilere göre deyim ve atasözlerini daha çok mecaz anlamıyla algıladıkları ve özel yetenek tanılı öğrencilerin, özel yetenek tanısı olmayan öğrencilere göre farklı düşünce ve eleştirel düşünme becerisi sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentTemel Eğitimtr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2023-01-31T07:34:15Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster