dc.contributor.advisor | Demirkasımoğlu, Nihan | |
dc.contributor.author | Battal, Bahadır | |
dc.date.accessioned | 2022-07-29T07:32:31Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-06-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/26602 | |
dc.description.abstract | This study investigates the relationship between intellectual capital accumulation and teacher performance in public high schools in the central districts of Diyarbakır from the perspective of teachers. The sample of this quantitative and relational study consisted of 322 teachers employed in the public high schools in Diyarbakır Province in the 2021-2022 academic year. Within this research, the ‘’Intellectual Capital Accumulation Scale in Schools’’ and ‘’Teacher Performance Evaluation Scale’’ was used to collect data. Data analysis was conducted by using mean, standard deviation, t-test, one-way ANOVA, Kruskal-Wallis H, Spearman correlation coefficient and Linear Regression. As result of the research, the study revealed that the intellectual capital accumulation in high schools is high, the highest intellectual capital accumulation is in the subscale of human capital, and the lowest accumulation is in the subscale of relational capital. It was concluded that teachers perceived their performance at a high level. Also, the intellectual capital accumulation perceived by the teachers towards their schools differed significantly according to their branches, high school institution type, school size, and teachers' education levels. But it was concluded that the teachers’ perceptions did not differ significantly according to seniority, working time in their current school, and the time they spent at school outside of the classroom. In addition, the study revealed that there is a moderately positive and significant relationship between intellectual capital accumulation and teacher performance in high schools. Also Intellectual capital accumulation has an impact on teacher performance. Based on the results obtained from the research, suggestions were made to policymakers and researchers. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Entelektüel sermaye birikimi | tr_TR |
dc.subject | İnsan sermayesi | tr_TR |
dc.subject | Yapısal sermaye | tr_TR |
dc.subject | İlişkisel sermaye | tr_TR |
dc.subject | Entelektüel sermaye yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen performansı | tr_TR |
dc.title | Ortaöğretim Kurumlarında Entelektüel Sermaye Birikimi İle Öğretmen Performansı Arasındaki İlişki | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı Diyarbakır ili merkez ilçelerinde bulunan resmi ortaöğretim kurumlarında entelektüel sermaye birikimi ile öğretmen performansı arasındaki ilişkiyi öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde hazırlanan araştırmanın örneklemini, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı içerisinde Diyarbakır ilinin merkez ilçelerindeki resmi ortaöğretim kurumlarında çalışan 322 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında verilerin toplanması için ‘’Okullarda Entelektüel Sermaye Birikimi Ölçeği’’ ve ‘’Öğretmen Performansı Değerlendirme Ölçeği’’ kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, ilişkisiz örneklemler için t testi, tek yönlü ANOVA testi, Kruskal-Wallis H testi, Spearman korelasyon katsayısı ve Basit Doğrusal Regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaöğretim kurumlarının entelektüel sermaye birikimlerinin orta düzeyde olduğu en yüksek entelektüel sermaye birikiminin insan sermayesi boyutunda, en düşük birikimin ise ilişkisel sermaye boyutunda olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin kendi performanslarına ilişkin algılarının yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin okullarına yönelik algıladıkları entelektüel sermaye birikimi veya alt boyutlarında ortaöğretim kurum türü, çalıştıkları okulun büyüklüğü ve öğretmenlerin eğitim düzeyi, öğretmenlerin branşları değişkenlerine göre anlamlı biçimde farklılaştığı; kıdemleri, mevcut okullarındaki çalışma süreleri ve ders dışında okulda geçirdikleri zamana göre anlamlı biçimde farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca ortaöğretim kurumlarındaki entelektüel sermaye birikimi ile öğretmen performansı arasında orta düzeyde pozitif yönlü anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiş ve entelektüel sermayenin öğretmen performansı üzerinde etkili bir kavram olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan hareketle politika yapıcılara ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-07-29T07:32:31Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |