Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDedeoğlu, Hakan
dc.contributor.authorBöyük, Gülbin
dc.date.accessioned2022-06-22T06:55:23Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/26356
dc.description.abstractThe aim of the research is to demonstrate the possibilities of using national biographical works at the primary school level published in our country as an inclass and out-of-class reference material. Through the document analysis in the study, the role of the works in the child literature in our country and the diversity in the biographical works have been taken into consideration. The research will fulfill an important function in the field of children's literature by filling the gap in education and guiding teachers, students and families. In this study, the analysis of the biographical works prepared for the children at the primary school level in our country was revealed through the document analysis as a qualitative research method. There are 69 different figurative biographies from 124 different sources in the study. During the data collection phase 124 biographical studies were analyzed. All biographical works examined within this scope are evaluated through document analysis method on these categories; the area and profession of the person concerned; information about the publisher of the work and the year of publication; type of work; the relevant age level, the number of pages, and information about the manuscript. As a result of the research; 69 figurative works were carried out, in 10 different fields, 4 species, 5 different age levels and information about 58 different writers, of 124 different biographical publications from 38 different publishing house in 24 different years.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBiyografilertr_TR
dc.subjectÇocuk edebiyatıtr_TR
dc.subjectİlkokultr_TR
dc.subjectDoküman incelemesitr_TR
dc.titleİlkokul Düzeyindeki Çocuklar için Hazırlanmış Biyografiler Üzerine Bir Doküman İncelemesitr_TR
dc.title.alternativeA Document Analysis on the Biographies Prepared for Children at Primary Schooltr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAraştırmanın amacı, Türkiye’de yayınlanan ilkokul düzeyindeki yerli biyografik eserler üzerine bir doküman incelemesi yoluyla bu eserlerin Türkiye’de çocuk edebiyatı içerisindeki yerini, biyografik eserlerdeki çeşitliliği ortaya koyarak bu eserlerin gerek öğrenciler gerekse öğretmenler tarafından ders içi ve ders dışında bir başvuru kaynağı olarak kullanım olanaklarını ortaya koymaktır. Eğitsel katkıları göz önüne alındığında araştırma bu alanda bir boşluğu doldurarak gerek öğretmen gerekse öğrenci ve ailelere rehberlik etmeyi amaçladığından araştırma Türkiye’deki çocuk edebiyatı alanında önemli bir işlevi yerine getirecektir. Bu araştırmada Türkiye’de var olan ilkokul düzeyindeki çocuklar için hazırlanmış biyografik eserlerin analizi nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yoluyla ortaya konmuştur. Araştırmada 69 farklı figürün 124 değişik kaynaktan biyografileri yer almaktadır. Veri toplama aşamasında ulaşılan 124 biyografik araştırma doküman incelemesi çerçevesinde analize tabi tutulmuştur. Bu kapsamda incelenen tüm biyografik eserler ilgili kişinin alanı ve mesleği; eserin yayımcısı ve yayım yılı hakkında bilgi; eserin türü; ilgili yaş düzeyi, sayfa sayısı ve yazarı hakkında bilgi olmak üzere doküman inceleme yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; 24 farklı yılda, 38 farklı yayınevinden yayımlanmış 124 yerli biyografik eserin 10 değişik alan, 4 tür, 5 farklı yaş düzeyi ve 58 farklı yazar hakkında bilgi olmak üzere 69 figürün değerlendirmesi yapılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-06-22T06:55:23Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster