dc.contributor.advisor | Koşar, Didem | |
dc.contributor.author | Aghayeva, Mahsati | |
dc.date.accessioned | 2022-03-01T07:53:13Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022-01-18 | |
dc.identifier.citation | Aghayeva, M. (2022). OÖğretmen Yetiştirme ve Atanmasına İlişkin Azerbaycan ve Türkiye Yasal Düzenlemelerinin Karşılaştırılması ve Azerbaycan İçin Öneriler. Hacettepe Üniversitesi, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25957 | |
dc.description.abstract | One of the most important regulations for the development of education systems is
the regulations regarding teacher training and appointment. The aim of this research
is to examine the regulations on teacher training and appointment in Turkey and
Azerbaijan and to develop suggestions for Azerbaijan. Education systems of Turkey
and Azerbaijan are similar but there are important differences between them. For
this purpose, in this study, which is considered as a comparative education
research, the training and assignment arrangements of teachers were examined
and suggestions for Azerbaijan were presented. Within the scope of the study,
articles, theses, papers and reports obtained from the internet and university
libraries in the country and world literature related to the education systems and
teacher training systems of the two countries were examined separately using the
document scanning model, and horizontal approach and current data were
obtained. At the end of the study, students were selected with a single exam in
Azerbaijan, as in Turkey, and after the first stage, no interviews or practical exams
were held; It has been determined that practice is not given importance in pre service education, in-service training is not encouraged, and teachers are not ahead
of other occupational groups in economic and social terms. Considering all these
studies, the issues that need to be changed in Azerbaijan were discussed and
suggestions were made for future studies. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen yetiştirme | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen atama | |
dc.subject | Azerbaycan | |
dc.subject | Türkiye | |
dc.subject | Hizmet öncesi eğitim | |
dc.subject | Hizmet içi eğitim | |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Öğretmen Yetiştirme ve Atanmasına İlişkin Azerbaycan ve Türkiye Yasal Düzenlemelerinin Karşılaştırılması ve Azerbaycan İçin Öneriler | tr_TR |
dc.title.alternative | A Comparatıve Study Of Teacher Traınıng And Appoıntment Regulatıons In Turkey And Azerbaıjan And Proposal For Azerbaıjan | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Eğitim sistemlerinin geliştirilmesi yönündeki en önemli düzenlemelerden birisi
öğretmen yetiştirme ve atanması ile ilgili düzenlemelerdir. Bu araştırmanın amacı,
Türkiye ve Azerbaycan’da öğretmenlerin yetiştirilmesi ve atanmasına ilişkin
düzenlemelerin incelenmesi ve Azerbaycan’a yönelik öneriler geliştirmektir. Türkiye
ve Azerbaycan eğitim sistemleri benzerlik gösterse de aralarında önemli farklılıklar
bulunmaktadır. Bu amaçla karşılaştırmalı eğitim araştırması olarak düşünülen bu
çalışmada, öğretmenlerin yetiştirilme ve atanma düzenlemeleri incelenerek
Azerbaycan için öneriler sunulmuştur. Çalışma kapsamında iki ülkenin eğitim
sistemleri ve öğretmen yetiştirme sistemleri ile ilgili ülke ve dünya alanyazınında
internet ve üniversite kütüphanelerinden ulaşılan makale, tez, bildiri ve raporlar
belge tarama modeli ile yatay yaklaşım kullanılarak ayrı ayrı paralel bir şekilde
incelenmiş, güncel verilere ulaşılmıştır. Çalışma sonunda Azerbaycan’da da
öğrencilerin Türkiye’de olduğu gibi tek bir sınav ile seçildiği, ilk aşama olan sınavdan
sonra mülakat ve uygulamalı sınavların da yapılmadığı; hizmet öncesi verilen
eğitimde uygulamaya önem verilmediği saptanmış, hizmet içi eğitimin
özendirilmediği, öğretmenlerin ekonomik ve sosyal anlamda diğer meslek
gruplarına kıyasla önde olmadığı belirlenmiştir. Bütün bu çalışmalar göz önünde
bulundurularak Azerbaycan’da değişmesi gereken hususlar ele alınarak daha sonra
yapılacak çalışmalar için öneriler getirilmiştir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-03-01T07:53:13Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |