Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoşar, Didem
dc.contributor.authorÇetinkaya, İlknur
dc.date.accessioned2022-03-01T07:51:19Z
dc.date.issued2022-02
dc.date.submitted2022-01-21
dc.identifier.citationAcet, Ö. (2006). İlköğretim okullarında örgüt iklimi ile karara katılma süreci arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Akar, A.(2006). İlköğretim okullarında öğretmen algılarına göre yöneticilerin yöneticilik becerilerinin örgüt iklimine katkısı (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Altınok, V. (2018). Okulda öğrenci hizmetlerinin yönetimi. İçinde N. Cemaloğlu ve M. G. Gülcan (Ed.) Kuramdan uygulamaya okul yönetimi, (ss. 319-363). Ankara: Pegem Akademi. Altun, S. A. ve Memişoğlu, S. P. (2011). Çoklu veri kaynağına dayalı değerlendirmenin okul iklimine etkisi. İlköğretim Online, 10(2),743-756. Arslan, N. T. (2004). Örgütsel performansı belirleyici bir etmen olarak örgüt kültürü ve iklimi hakkında bir değerlendirme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 9(1), 203-228. Arslan, N. T. ve Halis, M. (2000). Örgüt iklimi ve Türkiye’de örnek olarak seçilen iki örgütte uygulamalı bir araştırma. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, Sayı 43-44. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/9775 adresinden alındı. Arslan, S. (2019). Ortaokullarda örgütsel iklim ile öğretmen performansı arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın. Avunç, F. (2019). Resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin, yöneticilik becerilerinin örgüt iklimine katkısının incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Aydın, M. (2018). Eğitim yönetimi. Ankara: Gazi. Aydoğan, Z. F. (2004). Örgüt kültürü ve iklimi. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (2), 203-215. Balcı Bucak, E. (2002). Abant izzet baysal üniversitesi eğitim fakültesinde örgüt iklimi: ‘‘Yönetimde ast-üst ilişkileri’’. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/217387 adresinden alındı. Balcı Bucak, E. (2005). Abant izzet baysal üniversitesi eğitim fakültesinde örgüt iklimi: ‘‘Örgüt çevresi ve etkililiği’’. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(11), 49-60. Baykal, İ. (2007). İlköğretim okullarının örgüt ikliminin bazı değişkeler açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. Bilgen, N. H. (1990). Örgüt iklimi. Ankara: Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları. Buluç, B. ve Şenel, T. (2016). İlkokullarda okul iklimi ile okul etkililiği arasındaki ilişki. Türk Bilim Araştırma Vakfı Bilim Dergisi, 9(49), 1-12. Bursalıoğlu, Z. (1979). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Cemaloğlu, N. (2018). Okulda davranış yönetimi. İçinde N. Cemaloğlu ve M. G. Gülcan (Ed.) Kuramdan uygulamaya okul yönetimi, (ss. 85-145). Ankara: Pegem Akademi. Creswell, J. W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Siyasal. Çağlayan, E. (2014). Okul binaları ve örgüt iklimi (Doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Çalık, T. ve Kurt, T. (2010). Okul iklimi ölçeğinin geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim, 35(157), 167-180. Çalık, T., Kurt, T. ve Çalık, C. (2011). Güvenli okulun oluşturulmasında okul iklimi: kavramsal bir çözümleme. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1(4), 73-84. Çetinkanat, A. C. (1988). Örgütsel iklim ve iş doyumu (Doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Çevik, N. (2010). İlköğretim kurumlarında örgütsel iklim ile iş doyumu arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Çırpan, H. (1999). Örgütsel öğrenme iklimi ve örgüte bağlılık ilişkisi: Bir alan araştırması (Yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Çiftçi, K. (2014). İlkokul öğretmenlerinin örgüt iklimine ilişkin algılarının örgütsel güven üzerindeki etkisi (Yüksek lisans tezi). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep. Dağlı, A. (2018). Örgütsel iklim. Ankara: Pegem Akademi. Deniz, Y. (2013). İlkokul ve ortaokullarda örgüt ikliminin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep. Dinçer, E. (2013). Örgüt iklimi ve örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişki: Bir kamu kurumunda araştırma (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Diş, O. (2015). Okul yöneticilerinin kullandıkları güç kaynakları ile örgüt iklimi arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Doğan, H. ve Üngüren, E. (2009). Farklı meslek gruplarındaki çalışanların örgüt iklimi algılamaları ve Alanya başkent hastanesinde bir araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(2), 41-58. Doğan, H. ve Üngüren, E. (2012). Örgüt iklimi ve iş tatmini ilişkisi: hemşirelere yönelik karşılaştırmalı bir analiz çalışması. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 4(8), 27-45. Doğan, S. (2017). Okul kültürü ve iklimi. İçinde C. T. Uğurlu (Ed.), Okul yönetimi. (ss. 91-119). Ankara: Anı. Dönmez, B. ve Korkmaz, M. (2011). Örgüt kültürü-örgütsel iklim ve etkileşimleri. Uluslararası Hakemli Akademik Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 169-186. Durnalı, M. ve Filiz, B. (2019). Delaware okul iklimi ölçeği öğrenci versiyonunun Türk kültürüne uyarlanması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(6), 2651-2661. Ergenekon, Ö. (2019). Bağımsız anaokullarında yöneticilerin iletişim becerilerinin örgüt iklimine etkisi (Yüksek lisans tezi). Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır. Ergenekon, Ö. ve Aküzüm, C. (2020). Bağımsız anaokullarında görev yapan yöneticilerin iletişim becerilerinin örgüt iklimine etkisi. Ekev Akademi Dergisi, 24(81), 343-376. Ertekin, Y. (1978). Örgüt iklimi. Ankara: Todaie. Eryılmaz, İ. ve Gülova, A. A. (2017). Örgüt ikliminin algılanan örgütsel politika üzerine etkisi: kamu sektöründe bir araştırma. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(4), 155-176. Gedikoğlu, T. ve Tahaoğlu, F. (2010). İlköğretim okullarının örgüt iklimi. Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 38-55. Gök, S. (2009). Örgüt ikliminin çalışanların motivasyonuna etkisi üzerine bir araştırma. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(2), 587-605. Gök, Z. A. (2019). Algılanan örgüt iklimi ile öğretmenlerin örgütsel yaratıcılık ve örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt. Gökçe, F. (1994). Eğitimde denetimin amaç ve ilkeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(10), 73-78. Güçlü, N. (2003). Örgüt kültürü. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(2), 147-159. Gündoğan, A. ve Koçak, S. (2017). Öğretmen adaylarının okul iklimi algıları ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Dergisi, 7(3), 639-657. Gürcüoğlu, S. ve Uyar, M. (2020). Örgütsel çatışma ile örgütsel iklim arasındaki ilişkinin ortaöğretim öğretmenleri perspektifinden incelenmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(43), 229-254. Halis, M. ve Uğurlu, Ö. Y. (2008). Güncel çalışmalar ışığında örgüt iklimi. ‘‘İş, Güç’’ Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 10(2), 101-123. Hoy, W. K. ve Miskel, C. G. (2015). Eğitim yönetimi (S. Turan, Çev. Ed.). Ankara: Nobel. İşcan, Ö. F. ve Karabey, C. N. (2007). Örgüt iklimi ile yeniliğe destek algısı arasındaki ilişki. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 103-116. İşcan, Ö. F. ve Timuroğlu, M. K. (2007). Örgüt kültürünün iş tatmini üzerindeki etkisi ve bir uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 21(1), 119-135. Karademir, A. ve Ören M. (2020). Okul iklimi: Anadolu yöneticileri ve öğretmenlerin bakış açısıyla karşılaştırmalı bir araştırma. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 206-236. Karcıoğlu, F. (2001). Örgüt kültürü ve örgüt iklimi ilişkisi. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 15(1-2), 265-283. Kılıç, Y. (2013). İlköğretim okullarındaki yönetici ve öğretmenlerin eğitsel denetim ve örgüt iklimine ilişkin algılarının değerlendirilmesi (Yüksek lisans tezi). Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır. Korkmaz, M., Kılıç, B., Yücel, A. S. ve Talas, M. (2013). Örgüt kültürü ve örgüt iklimi kavramlarının kurumsallaşmış hastanelerde çalışan ortopedi uzman doktor karşılaştırması: Türkiye örneği. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, 2(6), 87-112. Köse, A. (2015). İşe angaje olma ile örgütsel destek algısı ve örgüt iklimi arasındaki ilişki (Doktora tezi). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep. Kumar, R. (2011). Araştırma yöntemleri. Ankara: Edge Akademi. Memduhoğlu, H. B. ve Şeker, G. (2011). Öğretmenlerin algılarına göre ilköğretim okullarının örgütsel iklimi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 1-26. Merriam, S. B. (2018). Nitel araştırma. Ankara: Nobel. Mumcu, A. ve Döven, M. S. (2016). Etik iklim ve algılanan örgütsel adalet ilişkisi: Tokat ili bankacılık sektöründe bir araştırma. İş Ahlakı Dergisi, 9(1), 113-152. Öge, S. (2002). Kültürel yaklaşım boyutuyla örgütsel iklim. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (7), 79-87. Öge, S. H. (1996). Örgüt iklimi (Yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Önen, Lerzan (2008). Örgüt iklimi üzerinde kültürün etkisi (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Öner, S. (2007). Ortaöğretim kurumlarında görevli öğretmenlerin okul yönetimine katılma düzeyleri ile örgüt iklimi arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Özdemir, A. O. ve Arık, R. S. (2018). Okul iklimine ilişkin öğretmen ve müdür davranışları ile örgütsel bağlılık ilişkisinde işkolikliğin aracılık etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(2), 295-338. Özdemir, M. (2018). Eğitim yönetimi (2 baskı). Ankara: Anı. Özgenela, M. (2020). Örgüt ve okul ikliminin tanımı. İçinde, M. Özgenel (Ed.), Örgüt ve okul iklimi (ss.1-14). Ankara: Nobel. Özgenelb, M. (2020). Örgüt iklimi ve örgüt kültürü. İçinde, M. Özgenel (Ed.), Örgüt ve okul iklimi (ss. 73-89). Ankara: Nobel. Özgenel, M. (2020). Örgüt ve okul iklimi. Önsöz. Ankara: Nobel. Özsoy, E. (2005). Örgüt geliştirmede örgüt kültürünün önemi (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Peker, Ö. (1993). Okullarda örgütsel havanın çözümlenmesinde bir yöntem. Amme İdaresi Dergisi, 26(4), 21-43. Salatan, T. (2017). Örgüt iklimi performans ilişkisi ortaokul öğretmenleri örneği (Yüksek lisans tezi). İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Samancı, S. (2006). Örgütsel iklim ve örgütsel vatandaşlık (Yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon. Sarı, T. (2019). Okul yöneticilerinin algı yönetimi taktikleri, örgüt iklimi ve öğretmen motivasyonu arasındaki ilişkiler (Doktora tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli. Savaşkan, D. (2019). Algılanan örgütsel desteğin ve örgüt ikliminin duygusal bağlılığa etkisi ve bir araştırma (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Saylan, T. (2008). Çalışanların iş tatminini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik bir alan araştırması (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Sezgin, F. ve Kılınç, A. Ç. (2011). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgüt iklimine ilişkin algılarının incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(3), 743-757. Sezgin, F. ve Sönmez, E. (2018). Örgüt kültürü ve iklim çalışmalarının sistematik incelenmesi: bir içerik analizi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 257-275. Şentürk, C. ve Sağnak, M. (2012). İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik davranışları ile okul iklimi arasındaki ilişki. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 29-47. Tahaoğlu, F. (2007). İlköğretim okulu müdürlerinin liderlik rollerinin örgüt iklimi üzerine etkisi (Yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep. Taştan, S. ve Yurtkoru, E. S. (2018). Algılanan örgüt ikliminin davranışsal ve tutumsal sonuçlarının incelenmesi: çalışanların görev içi performans davranışı ve örgütsel bağlılık algısı açısından bir değerlendirme. İş’te Davranış Dergisi, 3(2), 85-99. Tatar, H. (2019). Örgüt iklimi ile örgütsel sessizlik arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Tok, A. (2006). İlköğretim okullarındaki örgüt iklimine ilişkin öğretmen algıları (Yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Topçu, İ (2019). Okul iklimi ve kültürü (1. Baskı). Ankara: Anı. Toprakçı, E. (1995). Okul örgütünün amaçlar açısından kendine özgü yönleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 1(1), 113-120. Tutar, H. ve Altınöz, M. (2010). Örgütsel iklimin işgören performansı üzerine etkisi: Ostim imalat işletmeleri çalışanları üzerine bir araştırma. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 65(2), 196-218. Ural, A. (2014). Gazi üniversitesi’nde örgütsel iklim. Amme İdaresi Dergisi, 47(2), 145-165. Üstün, F. ve Ersolak, Ş. (2020). Örgüt ikliminin işyeri nezaketsizliği üzerine etkisinde makyavelist kişilik özelliklerinin düzenleyici rolü. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 34(2), 433-460. Varol, M. (1989). Örgüt kültürü ve örgüt iklimi. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 44(1), 195-222. Varoğlu, A. (2013). Örgüt kültürü. İçinde Ç. A. Kırel ve O. Ağlaröz (Ed.), Örgütsel davranış.(ss. 88-117). Eskişehir: T. C Anadolu Üniversitesi Yayını, Açıköğretim Fakültesi Yayını. Yağan, E. (2020). Okul iklimi ve okul etkililiği. İçinde M. Özgenel (Ed.), Örgüt ve okul iklimi, (ss. 159-171). Ankara: Nobel. Yalçınsoy, A. (2019). Örgüt kültürü ve örgüt ikliminin örgütsel sessizlik üzerindeki etkisinin analizi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 67-77. Yapıcıer, İ. (2007). Örgüt ikliminin oluşmasında yöneticilerin kişisel ve yönetsel özelliklerinin rolü (Yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat. Yazıcı, S. D. (2019). Algılanan örgüt ikliminin işe yabancılaşma ile ilişkisi (Yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Yazıcı, Ş. (2020). Olumlu ve olumsuz okul iklimi. İçinde M. Özgenel (Ed.), Örgüt ve okul iklimi, (ss. 104-120). Ankara: Nobel. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11.baskı). Ankara: Seçkin. Yıldırım, M. (2009). İlköğretim okullarında öğretmen algılarına göre yöneticilerin yöneticilik becerilerinin örgüt iklimine katkısı (Yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Yüceler, A. (2009). Örgütsel bağlılık ve örgüt iklimi ilişkisi: Teorik ve uygulamalı bir çalışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (22), 445-458. Yüksekbilgili, Z. ve Küçüközkan, Y. (2017). Sağlık kurumlarında örgüt iklimi ile çalışanların iş performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 8(17), 34-46.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25954
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the opinions of secondary school teachers working in Ankara Mamak about organizational climate. This study was conducted with the volunteer teachers who were selected from a school in Ankara Mamak with maximum variety and criterion sampling method during the 2020-2021 academic year. This research is a case study which is one of the qualitative research techniques. The data of the research was collected with a semi-structured interview form developed by the researcher. Descriptive and content analysis methods were used for sorting the data out and the results of the analysis were presented with the support of direct quotations from the participants. According to the overall results of the research, teachers indicated that organizational climate was bad, misty, boring, moody, and insincere; they felt uneasy, uncomfortable, insecure, unhappy, tired, under pressure and not free. In addition to this, they said that teachers broke into groups; everybody built trust in his/her own group and they communicated well with group members. Teachers specified that several factors composed the organizational climate of schools and the main factors were school administration, communication between the colleagues, and the environment of the schools. Moreover, they emphasized the importance of behaving fair to the teachers, rewarding and supporting the teachers by the school principal. Apart from this, teachers expressed that the quality of the communication with the parents, education and socioeconomic level of the parents, the schools' facilities, full enforcement of the rules at school and frequent teacher changes also affected the organizational climate. In this research, the opinions of teachers who work at a school in Ankara Mamak about organizational climate are presented and some ideas related to composing a strong, effective, and positive organizational climate are suggested.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖrgüt iklimitr_TR
dc.subjectÖğretmen
dc.subjectOrtaokul
dc.subjectNitel araştırma
dc.subjectDurum çalışması
dc.titleÖğretmenlerin Örgüt İklimine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesine Yönelik Bir Durum Çalışmasıtr_TR
dc.title.alternativeA Case Study On The Opinions Of Teachers About Organizational Climatetr_en
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, Ankara ili Mamak ilçesinde bulunan bir ortaokulda görev yapan öğretmenlerin okullarının örgüt iklimine yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında, Ankara ili Mamak ilçesinde bulunan bir ortaokulda görev yapan öğretmenler arasından, gönüllülük esas olmak kaydı ile kolay ulaşılabilir, maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilen öğretmenler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deseni, nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışmasıdır. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşmeden yararlanılmış, araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz kullanılmış, analizin sonuçları anlatı biçiminde yazılarak doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Araştırmada elde edilen genel sonuçlara göre, öğretmenler örgüt ikliminin kötü, puslu, sıkışmışlık hissi veren, sıkıcı, gergin, soğuk bir yapıda olduğunu, okulda kendilerini tedirgin, rahatsız, güvensiz, mutsuz, yorgun, baskı altında hissettiklerini, özgür hissetmediklerini, okulda öğretmenler arasında gruplaşmalar yaşansa da genel olarak iletişimlerinin kendi gruplarında iyi olduğunu ve güveni kendi grupları arasında sağladıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler okullarının örgüt iklimini birçok faktörün oluşturduğunu ama en önemli unsurun okul yönetimi, meslektaşları arasındaki iletişim ortamı ve okulun bulunduğu çevre olduğunu belirtmişler, okul yöneticisinin öğretmenlere adaletli davranması, ödüllendirme yapması ve destek olması gerektiğini vurgulamışlardır. Öğretmenler, veliler ile olan iletişimin kalitesinin, velilerin eğitim ve sosyoekonomik düzeyinin, okulun sahip olduğu fiziki imkânların, okulda kuralların tam olarak uygulanamamasının ve öğretmen değişikliğinin çok fazla yaşanmasının da örgüt iklimine etki ettiğini belirtmişlerdir. Araştırmada, Ankara ili Mamak ilçesinde bulunan bir ortaokulda görev yapan öğretmenlerin, örgüt iklimine ilişkin görüşleri ortaya konularak, güçlü, olumlu ve sağlıklı bir örgüt ikliminin oluşturulmasına yönelik öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-03-01T07:51:19Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster