dc.contributor.advisor | Demirkasımoğlu, Nihan | |
dc.contributor.author | Tekin, Sema | |
dc.date.accessioned | 2022-03-01T07:41:48Z | |
dc.date.issued | 2022-02-14 | |
dc.date.submitted | 2022-01-14 | |
dc.identifier.citation | Tekin, S. (2022). Öğretmenlerin İş Yükü İle İş Yaşam Dengesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/25942 | |
dc.description.abstract | Education is the most important system that enables the development and progress of the society and builds the future of the country. The indispensable part of the education system and the person with the most important task in this system is undoubtedly the teacher. Therefore, the performance and happiness of teachers in schools is very important. The issue of workload, which is related to the performance of the employees and the issue of work-life balance, which expresses the well-being of individuals have become important concepts. In this study, the relationship between teachers' workload and work-life balance was examined. The research was carried out in the province of Ankara in the 2020-2021 academic year. The study group of the research consists of 30 teachers working in public primary and secondary schools in Yenimahalle district, and the sample consists of 436 teachers working in public primary and secondary schools in the central nine districts. In the study, nine central districts were accepted as a stratum for the sample group, and a stratified sampling method was used. In the study, data were collected using a questionnaire and scale and a quantitative research design was adopted. Excel and SPSS were used in the analysis of the data. As a result of this study, the average weekly total time allocated by the classroom teachers working in public primary schools for the specified tasks was found to be 38 hours and the branch teachers working in public secondary schools were found to be 30.9 hours. A statistically significant relationship was obtained between teachers' perception of workload and work-life balance scores. The obtained relationship is negative and moderate. In other words, as the workload of teachers increases, their work-life balance levels decrease, or as their workload decreases, their work-life balance levels increase. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen | tr_TR |
dc.subject | İş yükü | tr_TR |
dc.subject | İş yaşam dengesi | tr_TR |
dc.subject | İlkokul öğretmeni | tr_TR |
dc.subject | Ortaokul öğretmeni | tr_TR |
dc.subject.lcsh | L- Eğitim | tr_TR |
dc.title | Öğretmenlerin İş Yükü ile İş Yaşam Dengesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Examınıng The Relatıonshıp Between Teachers’ Workload And Work Lıfe Balance | tr_en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Eğitim, toplumun gelişmesini ve ilerlemesini sağlayan, ülkenin geleceğini inşa eden en önemli sistemdir. Eğitim sisteminin vazgeçilmez parçası ve bu sistemde en önemli görevi olan kişi ise şüphesiz öğretmendir. Bu nedenle, okullarda öğretmenlerin performansları ve mutluluğu oldukça önemlidir. Çalışanların performansıyla ilişkili olan iş yükü konusu ile bireylerin refahını ifade eden iş yaşam dengesi konusu önemli bir kavramlar haline gelmiştir. Bu çalışmada öğretmenlerin iş yükü ile iş yaşam dengesi arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Ankara ilinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, Yenimahalle ilçesinde kamu ilkokul ve ortaokullarında görev yapan 30 öğretmenden, örneklemi ise merkez dokuz ilçesinde kamu ilkokul ve ortaokullarında görev yapan 436 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada örneklem grup için merkez dokuz ilçe birer tabaka olarak kabul edilmiş ve tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada veriler anket ve ölçek kullanılarak toplanmış olup nicel araştırma deseni benimsenmiştir. Verilerin analizinde excel ve SPSS kullanılmıştır. Bu çalışma sonucunda, kamu ilkokullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin belirtilen görevler için ayırdığı haftalık toplam ortalama süre 38 saat, kamu ortaokullarında görev yapan branş öğretmenlerinin ise 30,9 saat olarak bulunmuştur. Öğretmenlerin iş yükü algısı ile iş yaşam dengesi puanları arasında istatiksel olarak anlamlı ilişki elde edilmiştir. Elde edilen ilişki negatif yönde olup orta düzeydedir. Yani, öğretmenlerin iş yükü arttıkça iş yaşam dengesi düzeyleri de azalmakta ya da iş yükleri azaldıkça iş yaşam dengesi düzeyleri de artmaktadır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2022-03-01T07:41:48Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |