Show simple item record

dc.contributor.advisorKARACAN ÖZDEMİR, Nurten
dc.contributor.authorAYHAN, Şerife
dc.date.accessioned2022-03-01T07:37:08Z
dc.date.issued2022-01-05
dc.date.submitted2021-12-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25934
dc.description.abstractThis study aims to investigate if students' perceived social support levels, positive future expectations and social emotional learning skills significantly predict their academic motivation (internal, extrinsic and amotivation) during the COVID-19 pandemic process, and to examine if their academic motivations differ according to gender and level of academic achievement. The study used correlational research design andincluded 805 university students, selected by using convenient sampling method in the 2020-2021 academic year. To collect data, Academic Motivation Scale (AMS), Multidimensional Scale of Perceived Social Support-Revised Form (MCASD), Positive Future Expectation Scale (OGBÖ), Social Emotional Learning Scale –Young Adult Form (SDÖ-GF) and Personal Information Form were used. To investigate the predictive power of study variables on university students' academic motivation levelsand to examine if the academic motivation levels of the students differ across gender and levels of academic achievement, multiple linear regression, the t test and one-way analysis of variance (ANOVA) were employed respectively. The findings showed that the relations of positive future expectations and SDO skills with intrinsic motivation were significant and positive, yet with amotivation levels were significant and negative. The relations of perceived social support with extrinsic motivation were significant and positive, yet with intrinsic motivation and amotivation were not significant. Students' academic motivation levels (intrinsic, extrinsic and amotivation) significantly differred according to gender and general academic grade point averages. The findings showed that students' perceived social support, positive future expectations and social emotional learning skills have a role on their academic motivation (intrinsic, extrinsic and amotivation).tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAkademik motivasyontr_TR
dc.subjectAlgılanan sosyal destek
dc.subjectOlumlu gelecek beklentisi
dc.subjectSosyal duygusal öğrenme
dc.subjectCOVID-19
dc.subjectAkademik başarı
dc.subjectCinsiyet
dc.titleCovıd-19 Pandemi Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarının İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, COVID-19 pandemisi sürecinde öğrencilerin algıladıkları sosyal destek düzeyleri, olumlu gelecek beklentileri ve sosyal duygusal öğrenme (SDÖ) becerilerinin akademik motivasyonlarını (içsel motivasyon, dışsal motivasyon ve motivasyonsuzluk boyutlarında) anlamlı bir şekilde yordayıp yordamadığını ve akademik motivasyonlarının cinsiyetlerine ve genel akademik not ortalamalarına göre fark olup olmadığını incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir ve çalışma grubunu 2020-2021 Öğretim yılı bahar döneminde uygun örnekleme yöntemiyle ulaşılan 805 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla Akademik Motivasyon Ölçeği (AMÖ), Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği-Gözden Geçirilmiş Formu (ÇBASDÖ), Olumlu Gelecek Beklentisi Ölçeği (OGBÖ), Sosyal Duygusal Öğrenme Ölçeği – Genç Yetişkin Formu (SDÖÖ-GF) ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada ele alınan değişkenlerin katılımcıların akademik motivasyon düzeylerini yordama gücünü belirlemek adına çoklu doğrusal regresyon analizi; akademik motivasyonun cinsiyete ve rapor edilen genel akademik not ortalamalarına göre fark gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla sırasıyla bağımsız örneklemler t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencilerinin olumlu gelecek beklenti ve SDÖ beceri puanları; içsel ve dışsal motivasyonlarını olumlu yönde, motivasyonsuzluklarını ise olumsuz yönde anlamlı olarak yordamaktadır. Öğrencilerin algıladıkları sosyal destek puanları ise dışsal motivasyonlarını anlamlı ve olumlu yönde yordarken, içsel motivasyonlarını ve motivasyonsuzluklarını anlamlı bir şekilde yordamamaktadır. Öğrencilerin akademik motivasyon düzeylerinde cinsiyetlerine ve genel akademik not ortalamalarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark vardır. Bulgular, öğrencilerin algıladıkları sosyal desteğin, olumlu gelecek beklentilerinin ve SDÖ becerilerinin akademik motivasyonları üzerinde rolü olduğunu göstermiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-03-01T07:37:08Z
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record