Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKoşar, Didem
dc.contributor.authorKahya, Merve
dc.date.accessioned2022-03-01T07:35:40Z
dc.date.issued2022-01-03
dc.date.submitted2021-12-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/25931
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the expectations of faculty members on graduate students. The research was conducted with 12 faculty members working in the Department of Educational Administration in Hacettepe University, Gazi University, Middle East Technical University and Ankara University in 2020-2021 academic year, within the boundaries of Ankara. The participants of the study, faculty members, were selected with the maximum diversity and convenience sampling method, Qualitative research technique, phenomenological research design and semi-structured interview form was used to collect data. Descriptive and content analyses were used for data analysis and the results were supported by direct quotations from the participants. Within the scope of this study faculty members expressed their opinions about the expectations of graduate students during lecture, proficiency and thesis period, the tools and the frequency of communication with graduate students, expectations from the graduate students that they encourage for academic life, the characteristics of the faculty members that inspired the faculty members during their own academic life, types of graduate students, the problems in graduate education and academic and personal advice to graduate students. Within the scope of this study, it was conducted that graduate education problems are related with improper communication methods with the faculty members, less reading, violation of ethical principles, time management, attendance to the lectures, lack of motivation, faculty member-student relationship, lack of practical courses, lack of course diversity, student selection and quota of the departments.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEğitim yönetimitr_TR
dc.subjectLisansüstü eğitim
dc.subjectÖğretim üyesi
dc.subjectLisansüstü öğrenci
dc.subjectBeklenti
dc.titleÖğretim Üyelerinin Lisansüstü Öğrencilerden Beklentilerine İlişkin Nitel Bir Araştırmatr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, öğretim üyelerinin lisansüstü öğrencilerden beklentilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma 2020-2021 eğitim ve öğretim yılında Ankara ili sınırları içerisinde maksimum çeşitlilik ve kolay ulaşılabilir örneklem yöntemi ile seçilen, Hacettepe Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Ankara Üniversitesi Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalında görev yapmakta olan 12 öğretim üyesinden toplanan veriler ile gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemi benimsenerek olgubilim deseni ile yürütülmüş olan bu araştırmada, veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizi için içerik analizi kullanılmış verilerin sunumu doğrudan alıntılarla desteklenmiştir. Bu çalışmada, öğretim üyeleri lisansüstü öğrencilerden ders dönemi, yeterlik dönemi ve tez dönemindeki beklentileri, lisansüstü öğrencilerden bireysel beklentileri, lisansüstü öğrenciler ile iletişim şekilleri ve görüşme sıklıkları, akademik hayata teşvik ettikleri lisansüstü öğrencilerden beklentileri, kendi akademik hayatları boyunca rol model aldıkları öğretim üyeleri, lisansüstü öğrenci tipleri, lisansüstü eğitim sürecinde yaşanan sorunlar ve lisansüstü öğrencilere akademik ve bireysel davranış bağlamında öneriler sunmuşlardır. Bu araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin öğretim üyeleri ile iletişimi doğru zamanda doğru iletişim yöntemi ile gerçekleştirilmesinin önem taşıdığı, az okuma yapılması, etik ilke ihlali, zaman yönetimi, derse devam, motivasyon eksikliği, öğretim üyesi ve öğrenci ilişkisi, alandaki derslerin pratikten uzak olması, ders çeşitliliği, öğrenci seçimi, kontenjan, nitelik, kaynak yetersizliği gibi hususların lisansüstü eğitim sürecinde sorun oluşturması gibi sonuçlara ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2022-03-01T07:35:40Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster