dc.contributor.advisor | Koşar, Didem | |
dc.contributor.author | Ayvalı, Özge | |
dc.date.accessioned | 2021-03-26T11:12:42Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.submitted | 2021-01-28 | |
dc.identifier.citation | Ayvalı, Özge. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/23610 | |
dc.description.abstract | This study aimed to reveal the views of administrators and teachers about teacher leadership. This research was designed in descriptive phenomenological design under the qualitative research method. 16 participants that consist of 10 teachers and 6 administrators joined individual interviews with semi-structured interview forms. During interviews, teacher participants were asked 7 questions while administrator participants were asked 8 questions. To analyse the data of the study, audio-taped sounds were transcribed and changed into texts. According to the interviews that participants joined, it can be said that administrators and teachers’ perceptions and awareness levels about the definiton, roles and obstacles of teacher leadership is remarkably high. This situation is supported by the datas that were achieved by qualitative technique. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Liderlik | tr_TR |
dc.subject | Öğretmen liderliği | |
dc.subject | Okul yöneticisi | |
dc.subject | Öğretmen | |
dc.subject.lcsh | A - Genel konular | tr_TR |
dc.title | Öğretmen Liderliğine İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri | tr_TR |
dc.title.alternative | Admınıstrators And Teachers’ Vıews On Teacher Leadershıp | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin öğretmen liderliğine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi ve olgu bilim deseni kullanılmıştır. 10 öğretmen ve 6 yöneticiden oluşan toplam 16 kişi ile yarı yapılandırılmış görüşme formları ile bireysel görüşmelerde, öğretmen katılımcılara 7, yönetici katılımcılara 8 soru yönlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi amacıyla, görüşmelerden elde edilen ses kayıtları deşifre edilmiştir. Katılımcılarla gerçekleştirilen görüşmelere dayalı olarak, yönetici ve öğretmenlerin öğretmen liderliğinin tanımı, rolleri ve engellerine ilişkin algı ve farkındalık düzeylerinin yüksek olduğu sonucu çıkarılabilir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2021-03-26T11:12:42Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |