dc.contributor.advisor | Terviel, Candan | |
dc.contributor.author | Çelik, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-11-20T13:01:40Z | |
dc.date.issued | 2020-11-10 | |
dc.date.submitted | 2020-10-08 | |
dc.identifier.citation | Çelik,Mehmet, 2020,AT FİGÜRÜ ÜZERİNE ARTİSTİK UYGULAMALAR, Sanatta Yeterlilik Çalışması Raporu | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/23127 | |
dc.description.abstract | ARTISTIC APPLICATIONS OF THE HORSE FIGURE
Animal figures have been an indispensable way of self-expression for artists throughout the history of art. Horse form has had an important place in our cultural and social heritage. Lots of strong symbolic meanings are hidden in the horse form that the individual uses to express himself. Freedom, heroism, agility, dash, friendship and aesthetic lines are a few of those symbolic meanings. Using these rich symbols, one can express self through art. Horse form may have been handled in various ways in the ceramic art of our country. The horse form was chosen in this study because it identifies with intellectual freedom. The plasticity of ceramics coupled with the aesthetics of the horse form unveils unique combinations. Memories of past encounters with horses have been the driving force of the designs. The works are shaped by subjective feelings created by mythology, tradition and horse symbol. In this study; the effort to make use of the unlimited possibilities of the material is combined with the the cycle, skid and dash action present in the horse form and the individual's quest for freedom within himself. My existence as an individual is related to my story of seeking and finding myself through art. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | At imgesi | tr_TR |
dc.subject | Seramik sanatı | |
dc.subject | Astar | |
dc.subject | Terra-sigillata | |
dc.subject | Kil | |
dc.subject | Sır | |
dc.subject.lcsh | N- Güzel sanatlar | tr_TR |
dc.title | At Figürü Üzerine Artistik Uygulamalar | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Sanat tarihinde hayvan figürü sanatçıların kendilerini ifade etmesinde vazgeçemedikleri bir konu olmuştur. At formu geçmişten günümüze sosyal ve kültürel mirasımızda yer edinmiştir. Bireyin kendini anlatmada özdeşleştirdiği at formunda birçok simgesel güçlü anlamlar saklıdır. Başta özgürlük, kahramanlık, çeviklik, atılganlık, dostluk ve estetik çizgiler olduğundan, zengin ifade sembollerini barındırmaktadır. Bu zengin sembolleri kullanarak kişi kendini sanat yoluyla ifade edebilir. Ülkemiz seramik sanatında at konusu çok çeşitli şekillerde ele alınmış olabilir. At formu bu çalışmada düşünsel özgürlükle özdeşleştiği için seçilmiştir. Seramiğin plastikliği ile atın estetik duruşu eşsiz varyasyonlara yol açmaktadır. Anılarda atla olan karşılaşmalar tasarımların itici gücü oldu. Eserler mitoloji, gelenek-görenek ve at simgesinin yarattığı öznel duygularla şekillendirildi. Bu çalışmada; malzemenin sınırsız olanaklarını değerlendirme çabası, at formlarındaki döngü, içindeki savrulma ve her an ileri atılma eylemi ve bireyin kendi içindeki özgür olma arayışıyla birleşti. Birey olarak benim varoluş sürecim; sanat yoluyla özümde kendimi arayıp bulma hikayem ile ilişkilidir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Seramik ve Cam | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2020-11-20T13:01:40Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |
dc.subtype | proficiencyinart | tr_TR |