Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKızıldağ, Seval
dc.contributor.authorDemirtaş Zorbaz, Selen
dc.contributor.authorZorbaz, Osman
dc.date.accessioned2020-02-17T08:51:20Z
dc.date.available2020-02-17T08:51:20Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15390/EB.2017.6740
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/22121
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin okul bağlılığı ile devamsızlık, akademik başarı, akran ilişkileri ve başarısızlık korkusu değişkenleri arasındaki ilişkiyi regresyon modeli içerisinde test etmektir. Bu araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 öğretim yılında Ankara iline bağlı liselerde öğrenim gören 269’u (% 52.2) kadın ve 246’sı (% 47.8) erkek olmak üzere toplam 515 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Veriler, Arastaman (2006) tarafından geliştirilen Okul Bağlılığı Ölçeği, Kandemir (2012) tarafından geliştirilen Başarısızlık Korkusu Ölçeği, Bukowski, Hoza ve Bolvin (1994) tarafından geliştirilen ve Atik, Çoban, Çok, Doğan ve Karaman (2014) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Akran İlişkileri Ölçeği ve araştırmacılar tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu aracılığıyla toplanmıştır. Betimsel nitelikte olan bu çalışmada veriler çoklu hiyerarşik regresyon analizi ile test edilmiştir. Analizler için SPSS kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre okul bağlılığı, devamsızlık ve akran ilişkileri değişkenleri tarafından anlamlı olarak yordanırken; akademik başarı ve başarısızlık korkusu değişkenlerince anlamlı olarak yordanmamaktadır. Elde edilen bulgular, ilgili literatür ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherTurkish Education Assoctr_TR
dc.relation.isversionof10.15390/EB.2017.6740tr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkul bağlılığıtr_TR
dc.subjectBaşarısızlık korkusutr_TR
dc.subjectAkademik başarıtr_TR
dc.subjectAkran ilişkileritr_TR
dc.subjectdevamsızlıktr_TR
dc.subjectLise öğrencileritr_TR
dc.subject.lcshEğitimtr_TR
dc.titleSchool Engagement of High School Studentstr_TR
dc.title.alternativeLise Öğrencilerinde Okul Bağlılığıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articletr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.relation.journalEgitim Ve Bilim-Education And Sciencetr_TR
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıktr_TR
dc.identifier.volume42tr_TR
dc.identifier.issue189tr_TR
dc.identifier.startpage107tr_TR
dc.identifier.endpage119tr_TR
dc.description.indexWoStr_TR
dc.description.indexScopustr_TR
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster