dc.contributor.advisor | Şahiner, Yeter | tr_TR |
dc.contributor.author | Gümüş, Feride Özyıldırım | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:17:14Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:17:14Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1906 | |
dc.description.abstract | The purpose of the study is investigating effects of problem solving strategiesinstruction, thinking styles and critical thinking levels on the predominantlyconceptual or procedural knowledge preferences of preservice elementarymathematics teachers in their problem solving process, problem solvingperformances and their views about problem solving process.Quasi experimental design was used for this study and it was conducted with twogroups of preservice teachers consisting of totally 51 preservice elementarymathematics teachers in a public university. Quantitative analysis were used forthe first four research problems and qualitative analysis were used for the lastresearch problem of this study. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Preservice elementary mathematics teacher | tr_TR |
dc.title | Problem Çözme Stratejileri Öğretiminin Çözümlerdeki Kavramsal - İşlemsel Bilgi Tercihine ve Performansa Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/1825 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İlköğretim Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Araştırmanın amacı, problem çözme stratejileri öğretiminin, düşünme stillerinin veeleştirel düşünme gücü düzeyinin, ilköğretim matematik öğretmen adaylarınınproblem çözerken kavramsal ve işlemsel bilgiyi kullanma tercihleri, problem çözmeperformansları ve problem çözme süreci hakkındaki düşüncelerine etkisini ortayaçıkarmaktır.Bir devlet üniversitesinin ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde öğrenimgören toplam 51 öğretmen adayından oluşan iki grup öğretmen adayı ile yürütülençalışmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilenverilerde ilk dört alt problem durumu için nicel, son alt problem için ise nitel analizyöntemleri benimsenmiştir. 30 öğretmen adayından oluşan ilk grupta stratejiöğretimine dayandırılan bir problem çözme eğitimi yapılırken, 21 öğretmenadayından oluşan ikinci grupta ise strateji temelli olmayan bir problem çözmeeğitimi uygulanmıştır. | tr_TR |