dc.contributor.advisor | Erkan, Nefise Semra | tr_TR |
dc.contributor.author | Kartaltepe, Olcay | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:17:14Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:17:14Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1904 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is try to display early childhood educators who work in kindergartens thoughts about peace and peace education. Early childhood educators‟ opinion about peace education was presented in this research. It is a scientific matter of fact that acquisitions and habits are more persistent when they are gained in early years. Also, they form a basis of value education. Whenconsidered from this point of view, it is important not only kindergarten teachers‟ opinion about this issue, but also early childhood education. Thanks to this research, they are also revealed. For this reason, this research is essential. Besides, it is crucial to use as a source for peace education researchers and early childhood program specialists.According to the results of the semi-structured form analyzes pre-school teachers‟ views of the peace and peace education knowledge level is not sufficient. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Pre-school teachers | tr_TR |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Barış Eğitimine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/1741 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İlköğretim Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin barış eğitimi hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Küçük yaşta edinilen kazanımların, alışkanlıkların daha kalıcı olduğu ve bireyin değerler sisteminin temelini oluşturduğu bilimsel bir olgudur. Bu açıdan bakıldığında geleceğimize ışık tutan öğretmenlerimizin bu konudaki düşünceleri, mesleki edinimleri oldukça önemlidir.Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin barış eğitimi konusundaki görüşleri düşünceleri ve uygulamaları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu durumun belirlenmesi ise araştırmayı gerekli kılmaktadır. Veri analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçlara göre öğretmenlerin barış ve barış eğitimiyle ilgili bilgi düzeylerinin yeterli olmadığı, uygulamalarında da barışeğitimiyle ilgili kavram ve becerilere kısmi olarak yer verdikleri görülmüştür. Ayrıca, öğretmenlerin barış eğitimi konusunda bilgilendirilmeye ve desteklenmeye gereksinim duydukları tespit edilmiştir. | tr_TR |