dc.contributor.advisor | Dedeoğlu, Hakan | tr_TR |
dc.contributor.author | Demir, Hatice | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:17:14Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:17:14Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1901 | |
dc.description.abstract | The study was carried out using the single screening model that is among the general screening models. The data was obtained from 13 students -5 females and 8 males- who were selected from 2nd grade-students at a private primary school in Çankaya, Ankara in the second semester of the 2014-2015 school year. Oral reading levels and reading errors of the students were determined by using Running Records.The results of the study shows that most of the 2nd grade-students are at instructional level. It has been revealed that among the 13 students who participated in the study, 4 of them are at independent level, 7 of them are at instructional level, and 2 of them are at frustration level. When the results related to the reading levels of the students are analyzed on the basis of text, it is seen that there are more students at independent level in terms of easy texts, while there are less students at independent level in terms of difficult texts. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Running records | tr_TR |
dc.title | Yanlış Analizi Envanteri'nin İlkokul Öğrencilerinin Okumalarının Değerlendirilmesinde Kullanımı | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/1954 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İlköğretim Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Çalışma, genel tarama modelleri içerisinde yer alan tekil tarama modeli yaklaşımı kullanılarak yürütülmüştür. Çalışmanın verileri, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Ankara ili Çankaya ilçesine bağlı özel bir ilkokulda öğrenim gören ikinci sınıf öğrencilerinden seçilen 5’i kız, 8’i erkek olmak üzere toplam 13 öğrenciden elde edilmiştir. Öğrencilerin sesli okuma düzeyleri ve okuma hataları, Yanlış Analizi Envanteri kullanılarak belirlenmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlar ikinci sınıf öğrencilerinin çoğunlukla “öğretim” düzeyinde olduğunu göstermektedir. Araştırmaya katılan 13 ikinci sınıf öğrencisinden dördünün “serbest okuma” düzeyinde, yedisinin “öğretim” düzeyinde, ikisinin ise “endişe” düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin okuma düzeyi sonuçları metin bazında incelendiğinde kolay metinlerde daha çok sayıda serbest okuma düzeyinde öğrenci, zor metinlerde ise daha az sayıda serbest okuma düzeyinde öğrenci olduğu görülmektedir. | tr_TR |