Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkman, Berrintr_TR
dc.contributor.authorKarakuş, Hilaltr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:17:13Z
dc.date.available2015-10-15T06:17:13Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1891
dc.description.abstractThis study was done to explore the link between preschool teachers’ beliefs regarding mathematical development and children’s acquisition of mathematics concepts. Correlational method was used in this quantitative study.As for data collection tools, “Teacher Personal Information Form”, “ChildPersonal Information Form”, “Mathematical Development Beliefs Scale” and to measure children’s acquisition of mathematics concepts “Bracken Basic Concept Scale-Revised Form(BBCS-R)” were used in this study.As a result of the study, it was found that there is a positive and significant relationbetween teachers' beliefs and children’s acquisition of mathematics concepts.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectPreschool educationtr_TR
dc.titleOkul Öncesi Öğretmenlerinin Matematiksel Gelişimine İlişkin İnanışları İle Çocukların Matematik Kavram Kazanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/2158tr_TR
dc.contributor.departmentoldİlköğretim Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin matematiksel gelişimine ilişkin inanışları ile çocukların matematik kavram kazanımları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Nicel olarak yürütülen bu araştırmada korelasyonel yöntemkullanılmıştır. Araştırmada Öğretmen Kişisel Bilgi Formu”, “Çocuk Kişisel Bilgi Formu”,“Matematiksel Gelişim İnanış Anketi” ve “BrackenTemel Kavram Ölçeği-Gözden Geçirilmiş Formu (BBCS-R)” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin matematiksel gelişimine ilişkin inanışlarının genel olarak olumlu olduğu ve bu inanışların öğretmenlerin mesleki deneyimlerine, mezun oldukları ve çalıştıkları okul türüne göre farklılık gösterdiği bulunmuştur. Öğretmenlerin inanışları ile çocuklara uygulanan “BBCS-R”nin sadece karşılaştırma alt testi arasında düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster