dc.contributor.advisor | Gönen, Mübeccel Sara | tr_TR |
dc.contributor.author | Cengiz, Gülüzar Şule Tepetaş | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:17:13Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:17:13Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1888 | |
dc.description.abstract | This study aimed to examine the relationship between teachers picture story book reading activities and language development 48-60 month old children s and to identify the effect of variables different on this relationship. Peabody Picture Vocabulary Test-4 was used to collect data regarding the identification of 48-60 month old children s language development, Systematical Assessment of Book Reading Scale was utilized to collect data related to the characteristics of teachers picture story book reading activities and Teacher Data Form was employed to gather demographic information about the teachers. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Language development | tr_TR |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Resimli Öykü Kitabı Okuma Etkinlikleri İle Çocukların Dil Gelişimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/1866 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İlköğretim Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma öğretmenlerin gerçekleştirdikleri resimli öykü kitabı okuma etkinlikleri ile 48-60 aylık okul öncesi çocuklarının dil gelişimleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve bu ilişki üzerinde etkili olabileceği düşünülen değişkenlerin etkisini belirlemek amacıyla planlanmıştır. Araştırmada 48-60 aylık çocukların dil gelişimlerini belirlemeye ilişkin veriler ; Peabody Resim Kelime Testi - 4 ile öğretmenlerin resimli öykü kitabı okuma etkinliklerinin özelliklerine ilişkin veriler Kitap Okumanın Sistematik Değerlendirilmesi (Systematical Assessment of Book Reading) ölçeğiyle, öğretmenlerin demografik bilgileri ise Öğretmen Bilgi Formu aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Kırşehir ilinde bulunan beş bağımsız anaokulundan 48-60 aylık sınıflarına devam eden 208 çocuk ve 10 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler uygun istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir. | tr_TR |