dc.contributor.advisor | Yıldız, Tülin Güler | tr_TR |
dc.contributor.author | Çelik, Mefharet Veziroğlu | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:17:11Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:17:11Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1874 | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine the work environment perceptions ofpreschool teachers‟ who work in independent preschools and elementary schools‟preschool classrooms which affiliated to Turkish Republic Ministry of NationalEducation and to examine the effect of teachers‟ perceptions on their performancein classroom. Teachers‟ work environment perceptions were examined by theirthoughts related to organizational climate in schools where they work.The population of this research consists of 2651 preschool teachers who work inindependent preschools and elementary schools‟ preschool classrooms in Ankaraprovince in 2012-2013 school year. The sample consists of 214 preschoolteachers. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Organizational climate | tr_TR |
dc.title | Okul Öncesi Eğitimde Örgütsel Iklimin Öğretmen Performansına Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/1228 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | İlköğretim Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma Milli Eğitim Bakanlığı‟na bağlı bağımsız anaokulları ve ilkokulanasınıflarında görev yapmakta olan okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin çalıştıkları okullardaki iş ortamına iliĢkin algılarını belirlemek ve bu algının sınıf içiperformansları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıĢtır. Araştırmadaöğretmenlerin iĢ ortamına iliĢkin algıları, çalıĢtıkları okullardaki örgütsel iklimeilişkin değerlendirmeleri ile incelenmiĢtir.Araştırmanın evrenini 2012-2013 öğretim yılında Ankara ilinde Milli EğitimBakanlığı‟na bağlı bağımsız anaokulları ve ilkokul anasınıflarında görev yapan2651 okul öncesi eğitim öğretmeni oluĢturmakta, örnekleminde 214 öğretmen yeralmaktadır. | tr_TR |