Show simple item record

dc.contributor.advisorBaskan, Gülsüntr_TR
dc.contributor.authorBenlioğlu, Benektr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:14:52Z
dc.date.available2015-10-15T06:14:52Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1829
dc.description.abstractIn this study it is aimed (1) to examine the effect of perceived organizational support on organizational commitment and it s sub dimensions (affective, normative and continuance commitment) and (2) to compare perceived organizational support, organizational commitment and it s sub dimensions of the university teaching staff according to gender, status and their professional length of service. For the research of this study scanning method is being used. The study group is composed of 83 university teaching staff from a private university and 188 university teaching staff from a local university. In order to find responses for the research problems the Perceived Organizational Support and Organizational Commitment scales are used. The validity of these scales is measured by Confirmatory Factorial Analysis, whereas the scales reliability is measured by the Co efficiency Cronbach Alpha.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectPerceived organizational supporttr_TR
dc.titleÖğretim Elemanlarının Algıladıkları Örgütsel Destek Düzeyinin Örgütsel Bağlılıkları Üzerine Etkisinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/1157tr_TR
dc.contributor.departmentoldEğitim Bilimleri Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı, (1)öğretim elemanlarının algıladıkları örgütsel desteğin örgütlerine olan bağlılıklarına olan etkisini ve (2) algılanan örgütsel destek, bağlılık ve alt boyutlarına ilişkin değerleri öğretim elemanlarının cinsiyet, unvan ve mesleki hizmet süresi değişkenlerine göre yordamaktır. Bu araştırma için çalışma grubunu, bir vakıf üniversitesinden 83 ve bir devlet üniversitesinden 188 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Örgütsel destek ölçeği ile örgütsel bağlılık ölçeği, araştırma problemlerine cevap bulabilmek amacıyla kullanılmıştır. Bu ölçme araçlarının geçerliğinde Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA), güvenirliğinde ise Cronbach alfa katsayısı hesaplanmıştır. İlgili üniversitelerde görevli öğretim elemanlarının algıladıkları örgütsel destek düzeyinin örgütsel bağlılığı ve alt boyutlarını etkileyip etkilemediği basit doğrusal regresyon analizi ile incelenmiştir.tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record