dc.contributor.advisor | Gelbal, Selahattin | tr_TR |
dc.contributor.author | Özdemir, Burhanettin | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:14:52Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:14:52Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1825 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to measure students’ language abilities with Compensatory Multidimensional Computerized Adaptive Testing (MCAT) designs using different ability estimation, item selection methods and stopping rules; and to examine the effect of item-level dimensionality models on MCAT. For this purpose, real data set from English Proficiency Test (EPT) administered by Hacettepe University was used to conduct post-hoc simulation, in which each test consist of three dimensions listening, reading and grammar, respectively. In this study, 10 EPT data sets administered between 2009 and 2013, were used to conduct analysis. Item parameters were estimated with compensatory multidimensional 2 parameter logistic model (CM-2PLM) and item pool for with-in item dimensionality model consisted of 565 items, while item pool for between item dimensionality consisted of 559 items. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Computerized adaptive testing | tr_TR |
dc.title | Madde Düzeyinde Boyutluluk Modellerinin Bilgisayar Ortamında Bireyselleştirilmiş Test Yöntemleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/2229 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı, farklı yetenek kestirimi yöntemleri, madde seçim yöntemleri ve test sonlandırma kurallarını dikkate alarak bireylerin yabancı dil yeteneklerinin telafi-edici modellere dayalı Çok Boyutlu Bilgisayar Ortamında Bireyselleştirilmiş (BOB) Testi yöntemleri ile ölçülmesi ve madde-içi ve maddeler-arası boyutluluğun çok-boyutlu BOB testi yöntemlerinin performansları üzerindeki etkisinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, Hacettepe Üniversitesi tarafından uygulanan dinleme, okuduğunu anlama ve dilbilgisi olmak üzere üç boyuttan oluşan İngilizce Yeterlik Sınavlarına (İYS) ilişkin gerçek veri seti kullanılarak gerçek verilere dayalı simülasyon (post-hoc simulation) yapılmıştır.Bu çalışmada, 2009-2013 eğitim-öğretim yıllarında uygulanan 10 İngilizce yeterli sınavına ait veri seti kullanılmış ve her bir testte yer alan maddelere ait madde parametreleri telafi-edici (compensatory) çok boyutlu 2 parametreli lojistik model (CM-2PLM) kullanılarak kestirilmiştir. | tr_TR |