Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBurgaz, Berrintr_TR
dc.contributor.authorDoğan, Sibeltr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:14:50Z
dc.date.available2015-10-15T06:14:50Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1810
dc.description.abstractThe general purpose of the present study is to determine the organizationalsupport perception of teachers working at primary schools in Ankara province,Polatlı district. In the study, it was also examined whether the organizationalsupport perception of the teachers differed significantly in terms of school type,school size, gender, professional experience, branch, educational background,and marital status. The population of the study, which was conducted by using ofdescriptive survey model, was composed of 295 teachers working at public andprivate primary schools in Ankara province, Polatlı district in the academic year of2013-2014. It was tried to reach each member of the population, since it isrelatively small. During the data collection process, totally 270 scales werereturned completely. During the study, The Perceived Organizational Support Scales (POSS) developed by Nayır (2011) was used.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectPerceived organizational supporttr_TR
dc.titleİlkokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Destek Algısıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/1266tr_TR
dc.contributor.departmentoldEğitim Bilimleri Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, Ankara İli Polatlı İlçe merkezindeki ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel destek algısını belirlemektir. Araştırmada örgütsel destek algısının; okul türü ve büyüklüğü ile, öğretmenlerin cinsiyetine, mesleki kıdemine, branşına, öğrenim durumuna ve medeni durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir.Betimsel tarama modelinde gerçekleştirilen bu araştırmanın evrenini, 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında, Ankara İli Polatlı İlçe merkezinde devlet ve özel ilkokullarında görev yapan 295 öğretmen oluşturmaktadır. Bu kapsamda evrenin tümüne ulaşılmaya çalışılmıştır. Veri toplama sürecinde ise veri işlemeye uygun 270 ölçek elde edilmiştir. Araştırma verileri, „kişisel bilgi formu‟ ve Nayır (2011)tarafından geliştirilmiş olan „Algılanan Örgütsel Destek Ölçeği‟-(AÖDÖ) olmak üzere iki alt bölümden oluşan veri toplama aracı ile toplanmıştır.Araştırmada toplanan verilerin çözümlenmesinde SPSS 17.0 istatistik programı kullanılmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster