Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGelbal, Selahattintr_TR
dc.contributor.authorDemirbilek, Sibeltr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:14:50Z
dc.date.available2015-10-15T06:14:50Z
dc.date.issued2015tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1809
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine pre-service teachers’ common misconceptions in measurement and evaluation concepts. In accordance with this objective a two-tier multiple choice test which consists of 22 questions has been developed. Each question in the test was constructed on the form which has two phase and both of them have 4 choices. The viability of the test made by according to assessment of profession and reliability was maintained by using test-retest method. The present study was conducted at 2014-2015 academic year with total number 328 pre-service teachers of Hacettepe, Kırıkkale and Akdeniz Universities, Faculty of Education. Analysis of data which saved proper method have been utilized frequency and percentage.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectMeasurement and evaluatıon conceptstr_TR
dc.titleÖğretmen Adaylarının Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Dersindeki Kavram Yanılgılarının İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2015/2106tr_TR
dc.contributor.departmentoldEğitim Bilimleri Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının eğitimde ölçme ve değerlendirme dersindeki ortak kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 22 sorudan oluşan iki aşamalı, çoktan seçmeli bir tanı testi geliştirilmiştir. Testteki her bir soru ilk ve ikinci aşaması 4 seçenekli bir formda oluşturulmuştur. Testin geçerliği uzman görüşü alınarak, güvenirliği ise test-tekrar test yöntemi kullanılarak sağlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 öğretim yılında Hacettepe, Kırıkkale ve Akdeniz Üniversiteleri Eğitim Fakültelerinde öğrenim gören 328 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Uygun yöntemler ile kayıt edilen verilerin analizinde frekans ve yüzde kullanılmıştır. Bulguları yorumlama aşamasında her bir soru için seçilebilecek 20 farklı seçenek ikilisi arasından grubun %10 ve daha fazlası tarafından işaretlenen yanlış kombinasyonlar yaygın yanılgı olarak değerlendirmeye alınmıştır. Testteki 22 soruda toplam 34 yaygın yanılgı tespit edilmiştir. Çalışmada katılımcıların en çok “güçlütr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster