Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGürlen, Edatr_TR
dc.contributor.authorBozdaş, Şükrantr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T06:14:46Z
dc.date.available2015-10-15T06:14:46Z
dc.date.issued2013tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/1764
dc.description.abstractThe aim of this study was to analyze the relationship between the level of teachers commitment to teaching and the level of their practice in values education at primary schools in Kırıkkale. The relational screening method of quantitative research designs was used to determine the relationship. Qualitative data collection tools were used to confirm the results of the research.The research was conducted on 406 classroom and subject teachers at primary schools in Kırıkkale. In accordance with the purpose of the study, the questionnaires named as Commitment to Teaching and Values Education designed by the researcher for data collection were conducted. An observation form designed by the researcher was used to observe 10 teachers at a specific school. After observation, these teachers were interviewed. The data collected with the observation form were commented by frequency and percentages. Interview data and observation notes were used to confirm the results.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectValuestr_TR
dc.titleÖğretmenlerin Mesleklerine Adanmışlık Düzeyleri İle Değerler Eğitimi Uygulama Düzeyleri Arasındaki İlişkitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2013/629tr_TR
dc.contributor.departmentoldEğitim Bilimleri Anabilim Dalıtr_TR
dc.description.ozetBu araştırma, Kırıkkale ilinde ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin mesleklerine adanmışlık düzeyleriyle değerler eğitimi uygulama düzeyleri arasında ilişkinin olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama yöntemi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarını teyit etmek amacıyla nitel veri toplama araçları da kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Kırıkkale ilinde ilköğretim okullarında görev yapan 406 sınıf ve branş öğretmeninden oluşmuştur. Araştırmanın amacına yönelik olarak veri toplama amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Mesleki Adanmışlık ve Değerler Eğitimi anketleri öğretmenlere uygulanmıştır. Belirlenen bir ilköğretim okulunda 10 öğretmenle gözlem ve görüşme yapılmıştır. Gözlem formu ile elde edilen verilerin frekansları ve yüzde oranları hesaplanarak veriler yorumlanmış, sonuçlar görüşme verileriyle ve gözlem notlarıyla desteklenmiştir.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster