dc.contributor.advisor | Gelbal, Selahattin | tr_TR |
dc.contributor.author | Özdemir, Atilla | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-15T06:11:44Z | |
dc.date.available | 2015-10-15T06:11:44Z | |
dc.date.issued | 2014 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1739 | |
dc.description.abstract | In this research, prediction power of students 7th to 12th grade scores on 2013 Higher Education Exam was investigated.The population of this study consisted of students in Ankara city, who took an Higher Education Exam in 2013. The sample of the study consisted of 533 students who took an Higher Education Exam in 2012-2013 of the academic year. In this research, it was examined how well the the achivement scores from middle school to high school of same students predicts the subtests in higher education exam. In this research multiple regression analysis has been used. Multiple regression analysis gives the opportunity to comment by the predictor variables of the dependent variable in the total variance and statistical significance of the explained variance and also relationship and the direction between the predictor variables and the dependent variable. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Multiple regression analysis | tr_TR |
dc.title | İlköğretim ve Ortaöğretim Başarı Ölçülerinin Yükseköğretime Geçiş Sınav Puanlarını Yordama Gücü | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2014/1272 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmada; 2013 yılında YGS ye giren öğrencilerin bu sınavdaki alt testlerle ilgili 7-12 sınıf yıl sonu başarı puanlarının YGS alt testi ham puanlarını yordama gücüne bakılmıştır.Bu çalışmanın evrenini, 2013 yılında Ankara ilinde YGS ye giren öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Ankara ilinde 2012-2013 eğitim-öğretim yılında YGS ye giren 533 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada aynı öğrenciye ait ilköğretim ve ortaöğretim yıl sonu başarı puanlarının yükseköğretime geçiş sınavındaki alt testleri yordama gücüne bakılmıştır.Araştırma sorularını yanıtlamak üzere çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Çoklu regresyon analizi, yordayıcı değişkenler tarafından bağımlı değişkende açıklanan toplam varyansın yorumlanmasına, açıklanan varyansın istatistiksel olarak anlamlılığına ve yordayıcı değişkenlerle bağımlı değişken arasındaki ilişkinin yönüne ilişkin yorum yapma olanağı verir. | tr_TR |