dc.contributor.advisor | Saniye, Bencik Kangal | tr_TR |
dc.contributor.author | Pektaş, Damla | tr_TR |
dc.date.accessioned | 2015-10-14T13:33:59Z | |
dc.date.available | 2015-10-14T13:33:59Z | |
dc.date.issued | 2015 | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/1599 | |
dc.description.abstract | This research has been carried out in investigation of language arts at pre-shcool
illusturated books. In accordance with this purpose, the questionnaire named as “book
registration form” which was developed by the researcher as a data collection tool, has
been used.
The sample group of the reserach has been established by 180 preschool illusturated books
which selected by random sampling method from kindergarten library.
For analyzing the data, descriptive statistics (frequencies (f), percentages (%), mean)and
parametric tests (t test ,one way ANOVA test, correlation test) have been used. The
collected data has been evaluated by SPSS 20.0 package program. Significant level value
0.05 was accepted to standard level for comparing the data.
As a resut of statistical analyses, significant correlation has been detected between
language arts and author’s gender, publishing house and whether or not translation of the
book (p<0.05). Also a result of this study, it has been observed that the has not changed
over the years in the use of language arts book. In addition, it has been regarded that the
frequency of use of each language art to be associated with eachother. Depicted some
language arts obtained from the research and discussed in terms of the child . | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Metaphors | tr_TR |
dc.title | Okul Öncesi Dönem Resimli Çocuk Kitaplarındaki Dil Sanatlarının İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.callno | 2015/1691 | tr_TR |
dc.contributor.departmentold | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırma okul öncesi dönem resimli çocuk kitaplarının içerisindeki dil
sanatlarının incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmada
veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş ‘Kitap Kayıt Formu'
kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklem grubunu Ankara’da bulunan bir üniversiteye bağlı anaokulun
kitaplığında yer alan 180 adet resimli çocuk kitabı oluşturmaktadır.
Kitap Kayıt Formundan elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimleyici istatistik (frekans,
yüzde ve ortalama) ve parametrik testler (Bağımsız t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi
(ANOVA), Korelasyon Testi) kullanılmıştır. Araştırmanın amacına yönelik olarak toplanan
veriler, SPSS 22.0 paket programı yardımı ile değerlendirilmiştir. Verilerin
karşılaştırılmasında anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir.
Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, araştırma incelenen kitaplardaki dil sanatları ile
yazarın cinsiyeti, kitabın basıldığı yayınevi, kitabın çeviri olup olmaması arasında anlamlı bir
ilişki olduğu görülmüştür (p < 0.05). Yine bu araştırma sonucunda incelenen kitaplarda
kullanılan dil sanatları kullanım ortalamalarının yıllara göre değişiminde anlamlı bir fark
bulunmamıştır. Bu bulguların yanı sıra, her bir dil sanatının kullanım sıklığının birbiri ile
ilişkili olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmadan elde edilen bazı dil sanatları
betimlenmiş ve çocuğa görelilik bakımından tartışılmıştır. | tr_TR |