Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorFer , Seval
dc.contributor.authorDinçoğlu , Fatma Nur
dc.date.accessioned2019-12-02T12:31:12Z
dc.date.issued2019-09-17
dc.date.submitted2019-09-17
dc.identifier.citationDinçoğlu, F. N. (2019). Üniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Değer Yönelimleri (Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.tr_TR
dc.identifier.otherYL-59787
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11981
dc.description.abstractAbstract The aim of this survey model study is to determine the value orientations of university preparatory class students and whether there is a significant difference between value orientation scores and some variables. For this purpose, the quantitative data were collected with the Schwartz Values Scale, which was applied to 349 students in the preparatory class of a public university in Ankara. The scale of which validity provided of Cronbach's Alpha reliability values were between 0,76-0,94; item-total correlation values were between 0,75-0,96. According to research findings preparatory class students showed the most orientation to the values of benevolence-dependability, security-societal and self-direction-thought. Students' least orientated values are power-resources, power-dominance and tradition. According to the findings obtained with MANOVA it was found that gender, high school, educational background of parents, the profession of parents, family structure, the number of siblings, department and where they live have a significant effect on students' orientation to some values. However, it was determined that high school type did not have any effect on the value orientations of the students. The findings of this study are thought to be beneficial for other researchers and practitioners such as teachers, school administrators and curriculum development experts. Keywords: values, value orientation, values education, affective domaintr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDeğerlertr_TR
dc.subjectDeğer yönelimi
dc.subjectDeğerler eğitimi
dc.subjectDuyuşsal alan
dc.titleÜniversite Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Değer Yönelimleritr_TR
dc.title.alternativeValue Orientation Of Undergraduate Preparatory Class Studentstr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖz Tarama modelindeki bu araştırmanın amacı, üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin değer yönelimlerini ve değer yönelim puanları ile bazı değişkenler arasında anlamlı fark olup olmadığını belirlemektir. Bu amaçla, Ankara'da bir devlet üniversitesinin hazırlık sınıfındaki 349 öğrenciye uygulanan Schwartz Değerler Ölçeği’yle nicel veriler toplanmıştır. Geçerliği sağlanan ölçeğin faktörlerinin Cronbach’s Alfa güvenirlik değerleri 0,76-0,94 arasında; madde-toplam korelasyon değerleri 0,75-0,96 arasındadır. Araştırma bulgularına göre hazırlık sınıfı öğrencileri, en fazla iyilikseverlik-güvenilebilirlik, güvenlik-toplumsal ve öz-yönelim-düşünme değerlerine yönelim göstermişlerdir. Öğrencilerin en az yönelim gösterdiği değerler güç-kaynak, güç-üstünlük ve gelenekselliktir. MANOVA ile elde edilen bulgulara göre: Cinsiyetin, mezun olunan ortaöğretim kurumunun, annenin ve babanın öğrenim durumunun, annenin ve babanın mesleki durumunun, aile yapısının, kardeş sayısının, fakültenin ve en uzun süre yaşanılan yerleşim biriminin öğrencilerin bazı değerlere yönelimlerine anlamlı etkisinin olduğu bulunmuştur. Buna karşın mezun olunan ortaöğretim kurum türünün, öğrencilerin değer yönelimlerine etkisinin olmadığı belirlenmiştir. Araştırmada ulaşılan bulguların, diğer araştırmacılar ve öğretmenler, okul yöneticileri ve program geliştirme uzmanları gibi uygulayıcılar için faydalı olabileceği düşünülmektedir. Anahtar sözcükler: değerler, değer yönelimi, değerler eğitimi, duyuşsal alantr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2019-12-02T12:31:12Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster