Show simple item record

dc.contributor.advisorYetkin Özdemir, İ.Elif
dc.contributor.authorKülcüoğlu, Duygu
dc.date.accessioned2019-12-02T12:24:37Z
dc.date.issued2019-09-06
dc.date.submitted2019-07-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/11970
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate middle school prospective mathematics teachers’ skills in revealing students’ mathematical thinking about ratio and to determine the changes in their interaction with the student. Qualitative approach is used. Two prospective teachers and eight 7th grade students participated in the study, lasted for nine weeks. The first four weeks were devoted to preparation and the last five weeks were devoted to student- prospective teacher clinical interviews and evaluation of these interviews. At the end, interviews were conducted with prospective teachers about the evaluation of the study. Individual and focus group interviews with prospective teachers and one-on-one clinical interviews were audio and video recorded. Transcripts of video recordings, interviews, observations, prospective teachers' reports and field notes were used as data collection tools. In the analysis of the data, an existing framework obtained from the literature was adapted and used to determine the interaction levels of the prospective teachers. The data were analyzed by content analysis method. Findings show that one of the prospective teachers is mostly in Level 3 and the other is in Level 1. There were positive changes in the interactions of the prospective teachers throughout the study. It is thought that discussions before and after the interviews, reviewing student solutions, re-watching one-on-one interview videos and examining the transcripts of the video recordings are effective in the change of prospective teachers. In addition, prospective teachers expressed that they gained awareness about student thoughts and rate concept at the end of the study.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğrenci bilgisitr_TR
dc.subjectOran kavramı
dc.subjectÖğretmen adayları
dc.subjectKlinik görüşme
dc.subjectÖğretmenlik uygulaması
dc.subject.lcshEğitimtr_TR
dc.titleÖğrencilerin Matematiksel Düşüncelerine Odaklanma: Matematik Öğretmen Adayları ile Bir Durum Çalışmasıtr_TR
dc.title.alternativeFocusing On Students’ Mathematical Thinking: A Case Study With Prospective Mathematics Teacherstr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÇalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmeni adaylarının öğrencilerin oran kavramına yönelik matematiksel düşüncelerini ortaya çıkarabilme becerilerini incelemek ve yaptıkları uygulamalar boyunca öğrenci ile olan etkileşimlerinde ne gibi değişiklikler olduğunu belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmaya iki öğretmen adayı ile sekiz 7.sınıf öğrencisi katılmış ve çalışma dokuz hafta sürmüştür. Çalışmanın ilk dört haftası uygulama öncesi hazırlık, son beş haftası öğretmen adayı - öğrenci klinik görüşmeleri ve bu görüşmelerin değerlendirilmesine ayrılmıştır. Dokuz haftanın sonunda da öğretmen adaylarının öğrencilerle çalışma ile ilgili değerlendirmeleri hakkında görüşmeler yapılmıştır. Veri toplama sürecinde öğretmen adayı ve öğrencilerin birebir klinik görüşmeleri ve öğretmen adaylarıyla yapılan bireysel ve odak grup görüşmeleri ses ve video kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Video kayıtlarının çözümlemeleri, görüşmeler, gözlemler, öğretmen adaylarının raporları ve alan notları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde öğretmen adaylarının öğrenciler ile yaptıkları görüşmelerdeki etkileşim düzeylerini belirlemek için alan yazındaki çalışmalardan elde edilen mevcut bir çerçeve uyarlanmış ve kullanılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Bulgular, öğretmen adaylarından birinin etkileşim düzeyinin ağırlıklı olarak Düzey 3, diğerinin etkileşim düzeyinin ise ağırlıklı olarak Düzey 1 seviyesinde olduğunu göstermektedir. Uygulama süresince öğretmen adaylarının etkileşimlerinde olumlu yönde değişimler meydana gelmiştir. Öğretmen adaylarında meydana gelen değişimde görüşmeler öncesi ve sonrası yapılan tartışmaların, öğrenci çözümlerini incelemenin, birebir görüşme videolarını tekrar izlemenin ve video kayıtlarının çözümlemelerini incelemenin etkili olduğu düşünülmektedir. Ayrıca öğretmen adayları, uygulama sonunda öğrenci düşüncelerine ve oran kavramına yönelik farkındalık kazandıklarını ifade etmişlerdir. Bu araştırmada tasarlanan uygulamaya benzer uygulamaların, öğretmen yetiştirme programlarında kullanılması önerilmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentİlköğretimtr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.fundingYoktr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record