Başlık için Enstitüler listeleme
Toplam kayıt 881, listelenen: 799-818
-
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Öğrencilerin Üstbilişsel Okuma Stratejilerine İlişkin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020-03-13)The aim of this study is to investigate “Turkish as a foreign language” learners’ perceptions of metacognitive reading strategies. “Survey method” was used in the current study. The study sample consists of 124 (54 male ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenen Suriyeli Öğrencilerin Yazılı Anlatımlarında Hata Çözümlemesi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2019-07-17)There are four basic skills; speaking, listening, reading and writing in foreign language teaching. These four basic skills are divided into two as comprehension and narrative skills. Listening and reading constitute the ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerde İdeal İkinci Dil (D2) Benliği ve İletişim Kurma İstekliliği
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2018-07-02)ABSTRACT YAYLA, Mine. Ideal Second Language (L2) Self and Willingness to Communicate among Learners of Turkısh as a Foreing Language, Master Thesis, Ankara, 2018. Over the past decades there has been a dramatic increase ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretenlerin Konuşma Becerisini Ölçme Sürecine Yönelik Uygulamaları
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2021)In teaching Turkish as a foreign language, the widely used evaluation of speaking skill by teachers causes questioning the validity and reliability levels of the subjectively given grades. It is undoubtedly an educational ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2019)This study aims to reveal, from a Conversation Analytic (CA) perspective, the function of “hedef kelime+ne demek” (NDK) (what does “the target word” mean?) questions as a resourceful classroom discourse in Turkish ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Edebî Metin Kullanımı
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2021-11-22)In this study, which is called "The Use of Literary Texts in Textbooks for Teaching Turkish as a Foreign Language", the place and effect of literary texts in the field of teaching Turkish as a foreign language are investigated. ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Kitaplarında İkilemelerin Yapı, İşlev ve Anlam Açısından Değerlendirilmesi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020-10-07)The main purpose of this study is to distribute the reduplications in the resource books of B1 and B2 level students who learn Turkish as a foreign language and to classify these duplications as structure, task and ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde "-Dı" ve "- Mış" Biçimbirimlerinin Kanıtsallık İşlevinin İncelenmesi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2022)As the grammatical category in which the proposition expressed by the speaker and the relevant source and type of information is specified, evidentiality has different semantic features and marking forms in languages. ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Akademik Yazma Öğretimi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2019-02-04)This study aims to determine academic writing problems and needs of graduate or post-graduate students who are educated in different departments of Social Sciences. Within the scope of the study, the characteristics of ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde B1 Seviyesi İçin Materyal Olarak Sözlük Geliştirme
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2019-07-19)This study aims to develop a material concerning both listening and comprehension skills for those learning Turkish as a foreign language at B1 level. Various techniques and methods have been used in the field of teaching ... -
Yabancı Dil olarak Türkçe Öğretiminde Bir kültür Aktarım Aracı Olarak Kalıp Sözler
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2019-02)ABSTRACT Bayraktar, Semra. Formulaic Expressions as a Medium of Cultural Transfer in Teaching Turkish as a Foreign Language, PhD Thesis, Ankara, 2019. This study aims to contribute to the studies of formulaic expressions ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Blog Kullanımının Okuma Becerisine Etkisi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2018)In this study, the effectiveness of blogs on the reading skills of students learning Turkish as a foreign language. In the light of the principles of blended learning, a blog was created by the researcher and the material ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Bilgisini Destekleyici Metin Odaklı Malzeme Geliştirme (A1 Düzeyi): Okuma Becerisi Örneği
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2019)In recent years, many research and development activities are being carried out in the field of teaching Turkish as a foreign language. The researches aim to make contribution by detecting the deficiencies or the dissimilar ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dinleme ve Konuşma Becerileri Odaklı Kültürlerarası Yaklaşıma İlişkin Bir Çalışma
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2024)In recent years, with globalization and the advancement of technology, interaction between people has increased. This increased interaction has brought with the need to communicate with people from different cultures and ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Düşünceyi Geliştirme Eğitiminin Yazma Becerisine Etkisi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2023-03-19)DALİOĞLU, Sezgi. The Effect of Thinking Development Training on Writing Skills in Teaching Turkish as a Foreign Language. PhD Dissertation, Ankara, 2023. Each language has a narrative universe that it offers to its users. ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Eleştirel Düşünme ve Kültürlerarası Yetkinliği Geliştirmeye Yönelik Stratejiler
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2020-08)METİN, Esen. Strategies to Develop Critical Thinking Skills and Inter-Cultural Competence in Teaching Turkish as a Foreign Language; Ph. D. Dissertation, Ankara, 2020. In this study, it is aimed to determine the strategies ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Göreve Dayalı Öğrenme Yönteminin A1-A2 Düzeyi Konuşma Becerisine Katkısı
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2018)The purpose of this study is to investigate The Contribution of Tasked-Based Approach to the Speaking Ability of A1-A2 Level that Turkish is taught as a Foreign Language. In this study, qualitative research method was ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Harmanlanmış Öğrenme: İstasyon Rotasyon Modeli
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2021)The aim of this research is to apply the station rotation model, which is one of the blended learning models, to the learning processes of A2-level students learning Turkish as a foreign language and to reveal whether this ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İletişimsel Yaklaşımın Deyim Öğretimindeki Başarıya Etkisi
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2017)The aim of this study is to investigate the effectiveness of communicative approach while teaching idioms in teaching Turkish as a foreign language. To address the purpose of the study, the explanatory sequential design ... -
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde İlk 100 Fiilin Hareketli Resimlerle Öğretimi: A1-A2
(Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü, 2023)Nowadays, due to technological advancements, the variety of materials employed in teaching foreign languages has expanded. The utilized materials simplify the process of teaching and learning a language. Graphics Interchange ...