dc.contributor.advisor | Toker, Cenk | |
dc.contributor.author | İpek, Merve Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2019-10-21T12:37:28Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-09-23 | |
dc.identifier.citation | M. Ç. İPEK, Bir İnsansız Hava Aracı Baz İstasyonunun Uçuş Dinamikleri Kısıtları Altında Konuşlandırılması, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Elektrik ve Elektronik Mühendisliği, Ankara, 2019. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/9414 | |
dc.description.abstract | Within the scope of this thesis, the efficient placement of UAV Base Stations which have gained importance in 5G and beyond communication studies are examined. The efficient placement of UAV Base Stations in the field is important in order to provide fast and accurate service to disaster areas in case of emergency or to support the fixed communication infrastructure in cases that require heavy communication traffic such as concerts and matches. In the scope of the study, aerodynamic model, air-ground channel modeling, antenna model, service quality and UAV power are taken into account. In the thesis, different scenarios are defined and a placement study that optimizes the operation time of the UAV Base Station is carried out within the scope of these scenarios. Within the scope of this thesis, the accuracy of the settlement studies has been improved by taking into account the UAV aerodynamics which has been ignored in the UAV Base Station settlement studies in the literature. | tr_TR |
dc.description.sponsorship | ASELSAN A.Ş. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | 1. GİRİŞ
1.1. 5G ve Ötesi Haberleşme Çalışmaları
1.2. 5G Haberleşmede İnsansız Hava Aracı Baz İstasyonları
1.3. Tezin Amacı ve Kapsamı
2. LİTERATÜRDE İNSANSIZ HAVA ARACI BAZ İSTASYON YERLEŞTİRME ÇALIŞMALARI
3. ÇALIŞMADA KULLANILAN SİSTEM MODELLERİ
3.1. Aerodinamik Model
3.1.1. Atmosfer Modeli
3.1.2. İndüklenmiş Güç
3.1.4. Profil Gücü
3.1.5. Havada Durma Gücü
3.2. Kanal Modellemesi
3.3. Anten Modeli
3.4. Servis Kalitesi
3.5. İnsansız Hava Aracı Bataryası
4. İNSANSIZ HAVA ARACI BAZ İSTASYONU YERLEŞİM SENARYOLARI VE SONUÇLARI
4.1. Çalışmada Kullanılan Değerler
4.2. RF Gönderme Gücü Göz Önüne Alınarak İnsansız Hava Aracı Baz İstasyonu Yerleşimi
4.2.1. Farklı Çevre Tiplerinin ve İnsansız Hava Aracı Baz İstasyonu Yüksekliğinin RF Gönderme Gücü Üzerine Etkisi
4.2.2. Anten Yarım-Güç Işın Genişliğinin RF Gönderme Gücü Üzerine Etkisi
4.3. İnsansız Hava Aracı Baz İstasyonu Uçuş Dinamiklerinin İncelenmesi
4.3.1. Toplam İnsansız Hava Aracı Baz İstasyonu Kütlesi
4.3.2. Pervane Yarıçapı
4.3.3. İnsansız Hava Aracı Rotor Sayısı
4.3.4. Pervane Kanatçık Sayısı
4.3.5. İnsansız Hava Aracı Batarya Sayısı
4.4. RF Gönderme Gücü ve Havada Durma Gücü Göz Önüne Alınarak İnsansız Hava Aracı Baz İstasyonu Yerleşimi
4.4.1. RF Gönderme Gücü ve Havada Durma Gücü Üzerinde Üst Sınır Olmama Durumunun İncelenmesi
4.4.2. RF Gönderme Gücü Üzerinde Üst Sınır Olma Durumunun İncelenmesi
5. SONUÇ VE YORUMLAR
6. KAYNAKLAR | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | 5G haberleşme | tr_TR |
dc.subject | İHA baz istasyonu | tr_TR |
dc.subject | Hava-yer haberleşmesi | tr_TR |
dc.subject | Enerji verimli yerleşme | tr_TR |
dc.subject | Aerodinamik güç | tr_TR |
dc.title | Bir İnsansız Hava Aracı Baz İstasyonunun Uçuş Dinamikleri Kısıtları Altında Konuşlandırılması | tr_TR |
dc.title.alternative | Deployment of an Unmanned Aerial Vehicle Base Station Under Flight Dynamics Constraints | tr_eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Tez kapsamında, 5G ve ötesi haberleşme çalışmalarında önem kazanmış olan İHA Baz İstasyonlarının verimli yerleşimi incelenmektedir. İHA Baz İstasyonlarının araziye verimli yerleşimi acil durumlarda afet bölgelerine doğru şekilde ve hızlı servis vermek veya konser, maç gibi yoğun haberleşme trafiği gerektiren durumlarda sabit haberleşme altyapısına uygun bir şekilde destek vermek açısından önemlidir. Çalışma kapsamında aerodinamik model, hava-yer kanal modellemesi, anten modeli, servis kalitesi ve İHA gücü hesaba katılmaktadır. Tez çalışmasında farklı senaryolar tanımlanarak bu senaryolar kapsamında İHA Baz İstasyonu operasyon süresini eniyileyen bir yerleşim çalışması yapılmaktadır. Bu tez kapsamında, literatürde yer alan İHA Baz İstasyonu yerleşim çalışmalarında göz ardı edilmiş olan İHA aerodinamiği de hesaba katılarak yerleşim çalışmalarının doğruluğu artırılmaya çalışılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Elektrik –Elektronik Mühendisliği | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | - | |