Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzgündoğdu, Adile Feyza
dc.contributor.authorAras, Özlem Elif
dc.date.accessioned2019-10-08T11:27:43Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-09-26
dc.identifier.urihttp://openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/9185
dc.description.abstractWith the effect of many varying activities and conditions, spatial buildings in ruins and desolation sometimes turns into a resistance area, and sometimes a memorial token or a space where creative experiences can be performed. In various ways one can take destruction as a creative method. This method manifests itself as ‘cleansing destruction’ or ‘creative destruction’ depending on the performance place. In the Master's Artwork Report titled ’The Relation of Space and Ruin’, by studying the concepts of destruction and ruin within the scope of these topics, it is intended to interpret the personal works with examples of artworks and artists. The first part of the research begins with the analysis of space as a concept and meanings of the concepts of ruin and destruction by studying the etymological roots of the words themselves. In the second part of this chapter the reasons for the destruction of a building are studied and various examples are presented with relevant data. In the second chapter artworks, which were produced on the concept of space and ruin, gets analysed with sample cases from the artists. The Mold Manifest; which was effective in the emergence of ‘creative destruction’ concept and offers the destruction and wither of systems by taking the opposite side of rationalist manifest’s actual destructiveness and system constructiveness, is studied and the speeches of the manifest are discussed. In the third chapter, the personal ceramic artworks, that are applied with the light of researches and case studies on space and ruin, are interpreted.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMekantr_TR
dc.subjectHarabetr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectSeramiktr_TR
dc.subjectYıkımtr_TR
dc.titleMekan ve Harabe İlişkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetDeğişen birçok faaliyet ve koşullar ile birlikte yıkıntı ve harabe hale gelen mekansal yapılar kimi zaman bir direniş alanıkimi zaman da hatırlatıcı bir gösterge veya yaratıcı deneyimlerin yapılabileceği alan olmuştur.Yıkımın yaratıcı bir yöntem olabilirliği ise çeşitlilik göstermektedir. Bu yöntem kullanım alanına göre ‘’temizleyen yıkım’’ya da ‘’yaratan yıkım’’ kavramlarını oluşturmuştur. “Mekan ve Harabe İlişkisi” başlıklı Yüksek Lisans Sanat Çalışması Raporu’nda ise bu başlıklar kapsamında yıkım ve harabe kavramları irdelenerek sanat yapıtları ve sanatçı örnekleri ile birlikte kişisel çalışmaların yorumlanması amaçlanmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde; ilk olarak mekan kavramı ve yıkım–harabe kelimelerinin etimolojik kökenlerinden faydalanarakkavramlarının anlamları üzerinde durulmuştur. Bölümün devamında ise, bir yapının yıkıma uğrama nedenleri araştırılmış, veriler ile örneklendirmeler yapılmıştır. İkinci bölümde ise; mekan ve harabe kavramları üzerine üretilen sanat eserleri sanatçı örnekleri ile incelenmiştir. Yaratan yıkım kavramının ortaya çıkmasında etkili olan, rasyonalist manifestosunun fiili yıkıcılık ve sistem kuruculuğunun tam tersine sistemleri bozmayı ve çürütmeyi hedefleyen Küf Manifestosu ele alınmış ve manifestonun söylemleri üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ise; mekan ve harabe ilişkisi üzerine yapılan araştırma ve örneklerin yardımı ile kişisel seramik çalışmalara dairyorumlara yer verilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentSeramiktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster