Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemirkasımoğlu, Nihan
dc.contributor.authorAs, Melike Aslı
dc.date.accessioned2019-07-26T08:38:12Z
dc.date.issued2019
dc.date.submitted2019-06-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/8089
dc.description.abstractIn this case study, the reasons of the conflict, in co-teaching practice, and their possible solutions were reviewed. The method of this study is qualitative method. This study was carried out with participation of 37 teachers and four administrators in four private schools in Ankara. The data used in this study are collected by face to face interviews. In the analysis of data, the researcher followed the thematic coding steps in the content analysis. These are making acquaintance with data, producing the first codes, identifying the contacts, creating the thematic networks, and integrating and interpreting.The findings indicated that the reasons of conflict between co-teachers are stemmed from inability to share authority, using the English teachers as assistants, inability to have sufficient information, English teachers’ lack of information about the curriculum, lack of experience and competition among teachers. Regarding prevention of the conflict and finding solutions including cooperation consultation with administrators, identifying more comprehensive objectives, to resolve the source of the conflict and reconciliation and relaxation are proposed. The expectations of the teachers from the administrators in order to regulate the relationships among the co-teachers and to manage the conflicts more effectively are expressed. Among the solutions of conflict are fairness, in-service training, academic support, proper supply of materials, and implementing supervision are recommended. Moreover, it has been suggested that faculties of education should prepare teacher training programs for this training model, create in-service trainings, examine examples abroad for the curriculum, and conduct audits by managers to increase effectiveness.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇift dilli eğitimtr_TR
dc.subjectÇatışma
dc.subjectEş öğretim
dc.subject.lcshKonu Başlıkları Listesi::Eğitimtr_TR
dc.titleÖzel Okullarda Çift Dilli Eğitim Uygulamasında Eş Öğretmenler Arasındaki Çatışma Nedenleri ve Çözüm Yollarıtr_TR
dc.title.alternativeReasons Of Conflict Between Co-Teachers In Bilingual Educational Model At Private Schools And Conflict Resolutionstr_eng
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmada, çift dilli eğitim modelindeki eş öğretim uygulamasında çalışan öğretmenlerin çatışma nedenleri ve çatışmaların çözümünde başvurulabilecek olası çözüm yolları incelenmiştir. Bu araştırma ‘olayların doğal ortamda gerçekçi ve bütüncül bir biçimde ortaya konmasına yönelik bir sürecin izlendiği araştırma türü olan’ nitel araştırma yönteminin durum çalışmasıyla desenleniyle yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, 2018-2019 akademik yılı bahar döneminde Ankara’daki üç özel okulda görevli 37 öğretmen ve dört yöneticiden toplanmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla yüz yüze yapılan görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Veriler, tematik kodlama yaklaşımı ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular; eş öğretmenlerin çatışma nedenleri, çatışmaları çözmek için kullanılan yöntemler ve yöneticiden beklentiler ana başlıkları altında sunulmuştur. İlk başlık olan, çatışma nedenleri içerisinde “sınıf öğretmenlerinin otoriteyi paylaşamamaları, İngilizce öğretmenlerinin asistan gibi görülmesi, uygulamanın bilinmemesi, İngilizce öğretmenlerinin müfredatı bilmemesi, deneyimsizlik ve rekabet” gibi sorunlar yer almaktadır. İkinci ana başlık olan çatışmaların çözüm yollarında ise; yaşanan bu çatışmaları önlemek için “eş öğretmenleriyle işbirliği, yöneticilere danışmak, daha kapsamlı amaçlar belirlemek, çatışmanın kaynağını ortadan kaldırmak, uzlaşma ve yumuşatma” gibi çözüm yolları önerilmiştir. Bununla birlikte eş öğretmenler arasında ilişkileri düzenlemek ve çatışmaları daha etkili yönetmek açısından öğretmenlerin yöneticilerden beklentileri belirlenmiştir. Bunlar “yöneticilerin adil olması, hizmet içi eğitim, akademik destek, materyal sağlaması, görev dağılımı ve denetimdir. Bu bulgulara dayalı olarak, eğitim fakültelerinin bu eğitim modeline yönelik öğretmen yetiştirme programları hazırlaması, hizmet içi eğitimlerinin oluşturulması, müfredat için yurt dışında bulunan örneklerin incelenmesi, etkililiğin artması için yöneticiler tarafından denetim yapılması önerilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift-


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster