dc.contributor.advisor | Sumbas, Ahu | |
dc.contributor.author | Şimşek Aksin, Meltem | |
dc.date.accessioned | 2019-07-04T11:40:14Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.date.submitted | 2019-06-20 | |
dc.identifier.citation | Şimşek Aksin, M. (2019). Queer Ve Feminist Pedagojiler Temelinde Ankara’da Lise Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi ,Sosyoloji Anabilim Dalı , Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/7738 | |
dc.description.abstract | Due to the individual differences, some students may be exposed to discrimination and bullying in schools where dominant culture is maintained. Teachers' approaches and attitudes have a decisive role to achive gender equality and anti-discrimination in the process of education. The main aim of this research is to examine the thoughts of high school teachers about queer individuals with in-depth interviews; to evaluate the reflections of these thoughts on their behavior in an anti-discrimination education process within the conceptual and theoretical framework of feminist and queer pedagogies. First of all, it will be discussed whether 20 teachers in different branches and ages have negative thoughts about queer individuals in relation to demographic information. In the following part, the reflections of the teachers' thoughts on their behaviors/attitudes in the educational process and the pedagogy, methods and techniques they prefer for an anti-discrimination education will be evaluated. Additionally, the responsibilities of teachers, school and national education for an anti-discrimination education will be discussed in the thesis. Finally, suggestions will be given in the direction of feminist and queer pedagogies in order to determine which pedagogies, methods and techniques can be used, how the class atmosphere can be positively structured in this regard in order to prevent discrimination in the schools. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Eğitimde ayrımcılık | |
dc.subject | Post-Modern pedagoji | |
dc.subject | Modern pedagoji | |
dc.subject | Feminist pedagoji | |
dc.subject | Queer pedagoji | |
dc.subject | Eğitim yaklaşımları | |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Sosyal bilimler | tr_TR |
dc.subject.lcsh | Konu Başlıkları Listesi::Eğitim | tr_TR |
dc.title | Queer ve Feminist Pedagojiler Temelinde Ankara’da Lise Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bireysel farklılıkları açısından bazı öğrenciler hakim kültürün normlarına bağlı olarak okullarda ayrımcılığa ve zorbalığa maruz kalabilmektedir. Toplumsal cinsiyet eşitliği temelinde ve ayrımcılık karşıtı bir eğitim süreci açısından öğretmenlerin yaklaşımları ve duruşları oldukça belirleyici bir role sahiptir. Bu araştırmanın esas amacı, lise öğretmenlerinin queer bireyler ile ilgili düşüncelerini yapılan derinlemesine mülakatlarla ele alarak; bu düşüncelerin ayrımcılık karşıtı bir eğitim süreci ilişkisinde davranışlarına yansımalarını feminist ve queer pedagojilerin kavramsal ve kuramsal çerçevesi içinde değerlendirmektir. İlk olarak, farklı branş ve yaşlarda 20 öğretmenin queer bireyler ile ilgili olumsuz düşüncelerinin olup olmadığı demografik bilgiler ile ilişkilendirilerek tartışılacaktır. Devamında ise öğretmenlerin bu düşüncelerinin eğitim sürecindeki davranışlarına/duruşlarına yansımaları ve ayrımcılık karşıtı bir eğitim için tercih ettikleri pedagoji, yöntem ve teknikler değerlendirilecektir. Ayrıca ayrımcılık karşıtı bir eğitim için öğretmenlerin, okulun ve milli eğitimin sorumluluklarının neler olduğu da tez içinde tartışılacaktır. Son olarak, öğretmenlerin okulda ayrımcılığı engelleyebilmek için hangi pedagojileri, yöntem ve teknikleri uygulayabileceği, sınıf atmosferinin bu konuda nasıl olumlu olarak yapılandırılabileceği konusunda feminist ve queer pedagojiler doğrultusunda öneriler verilecektir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Sosyoloji | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2019-07-04T11:40:14Z | |
dc.subject.eric | ERIC Thesaurus::Bias and Equity | tr_TR |
dc.subject.eric | ERIC Thesaurus::Social Problems | tr_TR |