Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Bölümü: Recent submissions
Now showing items 41-48 of 48
-
Türk Beşleri'nin Müziklerinden Kesitlerle Solfej Dağarcığı
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-06-07)In this study, it has been moving from the idea that introduce the students trainee at conservatories and music schools in Turkey to Turkish Five’s music. It has been prepared 20 solfege pieces with piano accompaniment ... -
Saygun'un Müziğinde Modalitenin Yeri ve Önemine Bir Bakış: 1. ve 4. Senfonilerinin Modal Açıdan İncelenmesi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-02)The main aim of this study is to explore the modal understanding of Adnan Saygun (1907-1991) within his 1st and 4th Symphonies. The reason why these two works were chosen, which belong to the different creativity periods ... -
Alfred Schnıttke’nin “Viyola ve Orkestra İçin Konçerto” Adlı Eserinin Bestecilik Teknikleri Açısından İncelenmesi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017-08-05)Analysis of Alfred Schnittke’s “Concerto for Viola and Orchestra” in Terms of Composition Techniques -
Müzik ve Bale Ortaokulları Müzik Bölümü 5. Sınıf Solfej - Dikte - Teori Dersi için Öğretim Programı Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017-07)EYÜBOĞLU, Yiğit Can. A Curriculum (Teaching Program) Proposal For Solfege – Dictation – Theory Course In Department Of Music At Department Of Secondary School Of Music, Master’s Thesis, Ankara, 2017. In this study, ... -
Cumhuriyet Dönemi Çağdaş Türk Vokal Repertuvarının İlk Elli Yılına Bir Bakış ve Bu Bağlamda Seçilmiş Üç Eserin İncelenmesi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2015)As a yield of the tradition of vocal performance in the traditional Turkish music culture, the works given in vocal area has also had a very important place in modern Turkish music. Beginning from Özsoy which was the first ... -
Ludwig van Beethoven'ın Op.55 Mi Bemol Major Ш.Senfonisi'nin Müzikal Form ve Orkestra Şefliği Teknikleri Yönünden İncelenmesi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2013)Ludwig van Beethoven's op. 55 E-Flat Major Third Symphony "Eroica" is a piece with a series of structural thoroughness, emotional richness and traces back to its composer s middle term. The symphony often taking part in ... -
Gitarist Olmayan Bestecilere Klasik Gitarın Teknik ve Müzik Özelliklerinin Tanıtılmasına Yönelik Model Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2013)In this study, the researcher has tried to explain classical guitar s idiomatic figures in writing and technical qualities to non-guitarist composers.In the first stage, it is attempted to verify the lack of information, ... -
Onur Özmen'in Op.30 Senfoni Adlı Sanat Çalışmasının Bestecilik Tekniği Açısından İncelenmesi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2014)This artwork report which studies Op. 30 Symphony, composed as a work of art, consists of three sections. In the first section, the main idea of the artwork report, its composition logic, contents and aim are stated. In ...