dc.contributor.advisor | Badavan, Yusuf | |
dc.contributor.author | Gülsoy Kerimoğlu, Pınar Necmiye | |
dc.date.accessioned | 2019-01-30T06:08:06Z | |
dc.date.issued | 2019-01 | |
dc.date.submitted | 2018-12-05 | |
dc.identifier.citation | Gülsoy Kerimoğlu, P. N. (2018). Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi Hacettepe Üniversitesi (Yüksek lisans tezi). Erişim adresi: http://www.openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/ | tr_TR |
dc.identifier.other | 10229926 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5739 | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to examine the historical development stages,
organizational structures, administrative and supervision subsystems of educational
systems of Turkey and South Korea, the similarities and differences between them.
The research was carried out via literature survey method. In this regard, legislations
of educational systems, documents on official websites, international organizations’
reports, books, theses, and published papers on comparative education were
utilized. With the help of experts from Permanent Representation of the Republic of
Turkey and South Korea of UNESCO in Paris, Embassy of South Korea in Ankara,
Ankara Korean Cultural Center and Embassy of South Korea in Doha, primary
sources were reached. The Korea Section of Turkish National Library, various
university and state libraries were also searched. Aforementioned education
systems were examined as part of certain sub problems. Findings and comments
regarding historical development stages of both were mentioned. Organizational
structures and legislations were studied. In conclusion, relevant study findings about
administrative, supervision subsystems and financing were shared. It was found out
that both countries had encountered various difficulties influencing education. It was
observed that they had centralized structure within the scope of legal legislation in
their organizational implementation. However, in practice, South Korea is giving
more authority to local governments. According to findings; frequent changes in
legal regulations lead to irregularities, the high amount of financing allocated to
education has positive effect on education. Furthermore, solving problem, having
supervision and carrying out development studies can be made easier in institutions
where centralization and bureaucracy decrease. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | İçindekiler
Öz i
Abstract ii
Teşekkür iii
Bölüm 1 Giriş 1
Problem Durumu 1
Araştırmanın Amacı ve Önemi 4
Araştırma Problemi 5
Sayıltılar 5
Sınırlılıklar 6
Tanımlar 6
Bölüm 2 Araştırmanın Kuramsal Temeli ve İlgili Araştırmalar 8
Araştırmanın Kuramsal Temeli 8
İlgili Araştırmalar 20
Bölüm 3 Yöntem 23
Araştırma Yöntemi 23
Kaynak Tarama Süreci 23
Bölüm 4 Bulgular 25
Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinin Tarihsel Gelişim Aşamaları ile Benzer ve Farklı Yönleri 25
Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimlerindeki Benzer Yönleri 58
Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimlerindeki Farklı Yönleri 62
Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinin Örgütsel Yapıları ile Benzer ve Farklı Yönleri 65
Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinin Örgütsel Yapıları Bakımından Benzer Yönleri 77
Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinin Örgütsel Yapıları Bakımından Farklı Yönleri 78
Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinin Yönetim ve Denetim Alt Sistemleri ile Benzer ve Farklı Yönleri 80
Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinin Yönetim ve Denetim Alt Sistemi Bakımından Benzer Yönleri 90
Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinin Yönetim ve Denetim Alt Sistemleri Bakımından Farklı Yönleri 91
Bölüm 5 Sonuç ve Öneriler 94
Sonuçlar 94
Öneriler 97
Kaynaklar 100
EK-A: Tez Çalışması Etik Komisyon İzin Muafiyeti Formu 112
EK-B: Etik Beyanı 113
EK-C: Yüksek Lisans/Doktora Tez Çalışması Orijinallik Raporu 114
EK-Ç: Thesis/Dissertation Originality Report 115
EK-D: Yayımlama ve Fikrî Mülkiyet Hakları Beyanı 116
| tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Karşılaştırmalı Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Eğitim Sistemi | tr_TR |
dc.subject | Tarihsel Gelişim | tr_TR |
dc.subject | Örgütsel Yapı | tr_TR |
dc.subject | Eğitim Denetimi | tr_TR |
dc.subject | Eğitim Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Eğitim Finansmanı | tr_TR |
dc.subject | Türkiye | tr_TR |
dc.subject | Türkiye Eğitim Sistemi | tr_TR |
dc.subject | Güney Kore | tr_TR |
dc.subject | Güney Kore Eğitim Sistemi | tr_TR |
dc.title | Türkiye ve Güney Kore Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Education Systems of Turkey and South Korea: A Comparative Study | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu araştırmanın amacı, Türkiye ve Güney Kore eğitim sistemlerinin tarihsel gelişim
aşamalarının, örgütsel yapılarının, yönetim ve denetim alt sistemlerinin işleyişlerinin
nasıl, benzer ve farklı yönlerinin neler olduğunu karşılaştırmalı olarak incelemektir.
Araştırma, bilimsel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemine dayalı olarak
yürütülmüştür. Taranan kaynaklardan, iki ülkenin eğitim sistemleriyle ilgili
yürürlükteki mevzuattan, resmi internet sayfalarında kayıtlı bilgi, belge ve
dokümanlardan, uluslararası kuruluşların ilgili raporlarından, karşılaştırmalı eğitim
alanına ait kitaplar, tezler ve yayımlanan makalelerden yararlanılmıştır. Paris’te
Türkiye Cumhuriyeti ve Güney Kore UNESCO Daimi Temsilcilikleri, Ankara’da
Güney Kore Ankara Büyükelçiliği ve Ankara Kore Kültür Merkezi, Doha’da Güney
Kore Doha Büyükelçiliği’nden uzmanlarla irtibat kurulmuş, yardımlarıyla birincil
kaynaklara ulaşılmıştır. T.C. Kültür Bakanlığı Milli Kütüphane Kore Kitaplığı ile çeşitli
üniversite ve devlet kütüphanelerinin kaynakları taranmıştır. Türkiye ve Güney Kore
eğitim sistemleri bazı alt problemler çerçevesinde ele alınmıştır. Öncelikle iki ülke
eğitim sistemlerinin tarihsel gelişim aşamalarına ilişkin bulgu ve yorumlara yer
verilmiştir. Ardından eğitim sistemlerinin örgütsel yapıları incelenmiş, yasal
mevzuata değinilmiş ve teşkilat yapılarına yer verilmiştir. Son olarak, Türkiye ve
Güney Kore eğitim sistemlerinin yönetim ve denetim alt sistemleri ile finansmanları
hakkında araştırma bulguları paylaşılmıştır. Çalışmada, her iki ülkenin de tarihsel
süreçte ülke eğitimine etki eden zorluklarla karşılaştığı tespit edilmiştir. Örgütsel
yapılanmalarında yasal mevzuat çerçevesinde merkeziyetçi yapıları olduğu
gözlenmiştir. Ancak uygulamada, Güney Kore’nin yerel yönetimlere çeşitli yetkiler
verdiği öğrenilmiştir. Ayrıca, sık değişen yasal düzenlemelerin düzensizliklere yol
açtığı, eğitime ayrılan finansman miktarlarının yüksekliğinin eğitimi olumlu etkilediği
sonuçlarına ulaşılmıştır. Çalışmada ortaya çıkan bir diğer sonuç ise,
merkeziyetçiliğin ve bürokrasinin azaldığı kurumlarda sorun çözme, denetleme ve
gelişim çalışmalarının daha kolay yapılabildiğidir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2019-01-30T06:08:06Z | |