dc.contributor.advisor | Doğan, Türkan | |
dc.contributor.author | Yüce, Erdi | |
dc.date.accessioned | 2018-10-30T11:23:57Z | |
dc.date.available | 2018-10-30T11:23:57Z | |
dc.date.issued | 2018-05-15 | |
dc.date.submitted | 2018-04-16 | |
dc.identifier.citation | Yüce, E. (2018). Geçici koruma altında bulunan Suriyeli öğrencilerin okula uyumları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5267 | |
dc.description.abstract | Purpose of this research is to examine the school adaptation of Syrian students who are forced to leave their home country for various reasons and under the temporary protection in Turkey. In this research, qualitative research methods had been used and the study group consists of 10 Syrian and 10 Turkish students, 16 teachers and administrators and 10 school counselors who are based in public primary and secondary schools from Ankara, Gaziantep and Hatay provinces. Data for this research had been collected through semi-structured interview forms that are constructed by the researcher. Syrian students stated that factors that affects their adaptation to school are language barrier, cohort relations, teacher’s approach, perspective on the school and the country, aggression, discrimination, exclusion, cultural differences, taking a break from the school and academical preparedness. Within this framework, factors that affect Syrian students’ adaptation to school are language barrier, cohort relations, teacher’s approach, aggression, discrimination, exclusion, cultural differences and academical preparedness according to Turkish students’ opinions. According to the opinions of teachers and administrators, these factors are language barrier, cohort relations, administrator and teacher’s approaches, behavioral problems, aggression, discrimination, exclusion, cultural differences, social activity, economic reasons, traumatic lives, psychosocial support, Turkish and Syrian families’ approaches, health and hygiene, lack of teachers, in-class organization, additional education, interest in lessons and the level of academical preparedness. Lastly, according to school counselors, these factors that affect Syrian students’ adaptation to school are language barrier, cohort relations, consultant and teacher approaches, behavioral problems, aggression, discrimination, exclusion, cultural differences, social activity, economic reasons, traumatic lives, Turkish and Syrian families’ approaches, health and hygiene, guiding activity, consultation, orientation ativity, feel of success and academical preparedness. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Geçici Koruma | |
dc.subject | Mülteci | |
dc.subject | Okula Uyum | |
dc.subject | Nitel Araştırma | |
dc.subject | Psikolojik Danışma ve Rehberlik | |
dc.title | Geçici Koruma Altında Bulunan Suriyeli Öğrencilerin Okula Uyumları | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışmanın amacı, çeşitli sebeplerle ülkelerini terk etmek durumunda kalan ve Türkiye'de geçici koruma altında bulunan Suriyeli öğrencilerin okula uyumlarını incelemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmış olup araştırmanın çalışma grubunu, Ankara, Gaziantep ve Hatay illerinde devlete bağlı ilkokul ve ortaokullarda bulunan, 10 Türk öğrenci, 10 Suriyeli öğrenci, 16 öğretmen ve yönetici ile 10 rehber öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla elde edilmiştir. Bu kapsamda Suriyeli öğrenciler okula uyumlarını etkileyen etmenlerin dil engeli, akran ilişkileri, öğretmen tutumları, okula ve ülkeye bakış açısı, saldırganlık, ayrışma, dışlanma, kültürel farklılıklar, eğitime ara verme durumu ve akademik hazırbulunuşluk olduğunu belirtmişlerdir. Türk öğrencilerin görüşlerine göre Suriyeli öğrencilerin okula uyumunu etkileyen etmenler; dil engeli, akran ilişkileri, öğretmen tutumları, saldırganlık, ayrışma, dışlanma, kültürel farklılıklar ve akademik hazırbulunuşluk seviyesindeki farklılıklardır. Öğretmen ve yöneticilerin görüşlerine göre ise Suriyeli öğrencilerin okula uyumlarını etkileyen etmenler; dil engeli, akran ilişkileri, yönetici ve öğretmen tutumları, davranışsal sorunlar, saldırganlık, ayrışma, dışlanma, kültürel farklılıklar, sosyal etkinlikler, ekonomik nedenler, travmatik yaşantılar, psikososyal destek, Türk ve Suriyeli ailelerin tutumları, sağlık ve hijyen, öğretmen yeterliği, sınıf içi düzenleme, destek eğitim, derse ilgi ve akademik hazırbulunuşluk düzeyidir. Son olarak, rehber öğretmen görüşlerine göre Suriyeli öğrencilerin okula uyumlarını etkileyen etmenler; dil engeli, akran ilişkileri, psikolojik danışman ve öğretmen tutumları, davranışsal sorunlar, saldırganlık, ayrışma, dışlanma, kültürel farklılıklar, sosyal etkinlikler, ekonomik nedenler, travmatik yaşantılar, psikososyal destek, Türk ve Suriyeli ailelerin tutumları, sağlık ve hijyen, rehberlik etkinlikleri, konsültasyon, oryantasyon etkinlikleri, başarı hissi ve akademik hazırbulunuşluk düzeyidir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik | tr_TR |