Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYüksel, Mehmet
dc.contributor.authorAydın, Saime Zeynep
dc.date.accessioned2018-10-10T11:39:12Z
dc.date.available2018-10-10T11:39:12Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-06-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5206
dc.description.abstractAYDIN, Zeynep. Thematic Analysis of Development Sections in Ludwig Van Beethoven’s Middle Period Piano Sonatas, M.Sc. Thesis, Ankara, 2018. This study is an analytical examination of the thematic structure of Development sections of first movements of Ludwig van Beethoven’s middle period piano sonatas. In the Introduction, classification of Beethoven’s piano sonatas are discussed. In the second chapter, the methodology of the study is submitted. And the Analysis chapter consists of a comprehensive analysis in three main dimensions; “determination of the formal structure and general characteristics such as length and mode for each movement”, “discovering origins of materials used in the Development sections regarding their relationships with the formal elements in the Exposition”, “determining these materials’ amount of use in Development sections”. It is concluded that; movements can be grouped as “Short”, “Medium” and “Long” regarding their length; 9 different kind of materials are used in the Development sections; the most frequently used material is “Theme 1”; in the beginning and at the end of Development sections mostly “Theme 1” is used; in minor movements, less “Theme 1” material and more “Bridge” material is used and use of “New material” appears; variety of materials used increases in proportion with the lenght of sections.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY ............................................................................................ i BİLDİRİM ........................................................................................................ ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI ............................. iii TEŞEKKÜR ................................................................................................... iv ÖZET .............................................................................................................. v ABSTRACT ................................................................................................... vi İÇİNDEKİLER ............................................................................................... vii KISALTMALAR DİZİNİ ................................................................................... x TABLOLAR DİZİNİ ........................................................................................ xi GRAFİKLER DİZİNİ ..................................................................................... xiii NOTALAR DİZİNİ ........................................................................................ xiv 1. GİRİŞ ......................................................................................................... 1 1.1. BEETHOVEN’IN PİYANO SONATLARININ SINIFLANDIRILMASI VE ORTA DÖNEM PİYANO SONATLARı .......................................................................1 1.2. PROBLEM VE ALT PROBLEMLER ...............................................................3 2. YÖNTEM ................................................................................................... 5 2.1. ANALİZ EDİLEN ESERLER ............................................................................5 2.2. ANALİZ BASAMAKLARI ................................................................................6 3. ANALİZ ..................................................................................................... 8 3.1. OP. 28, 1. MUVMAN (RE MAJÖR) .................................................................8 3.1.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları............................................................................. 8 3.1.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler ...... 8 3.1.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 15 3.2. OP. 31, NO. 1, 1. MUVMAN (SOL MAJÖR) .................................................. 16 3.2.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 16 viii 3.2.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 17 3.2.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 22 3.3. OP. 31, NO. 2, 1. MUVMAN (RE MİNÖR) ..................................................... 22 3.3.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 22 3.3.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 23 3.3.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 28 3.4. OP. 31, NO. 3, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) ................................................... 29 3.4.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 29 3.4.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 30 3.4.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 34 3.5. OP. 53, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) .............................................................. 35 3.5.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 35 3.5.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 35 3.5.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 45 3.6. OP. 57, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) .............................................................. 46 3.6.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 46 3.6.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 46 3.6.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 57 3.7. OP. 78, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) .............................................................. 58 3.7.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 58 3.7.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 58 3.7.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 62 3.8. OP. 79, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) .............................................................. 62 3.8.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 62 3.8.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 63 3.8.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 67 3.9. OP. 81A, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) ........................................................... 68 ix 3.9.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 68 3.9.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 69 3.9.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 72 3.10. OP. 90, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) ............................................................ 73 3.10.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları ........................................................................ 73 3.10.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .. 73 3.10.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı ....... 79 4. BULGULAR..............................................................................................80 4.1. MUVMANLARIN GENEL ÖZELLİKLERİNE TOPLU BAKIŞ ........................ 80 4.2. GELİŞME BÖLÜMLERİNDE KULLANILAN MALZEMELERE TOPLU BAKIŞ ...................................................................................................................... 82 4.2.1. Gelişme Bölümlerinde Yer Alan Malzeme Çeşitliliği ............................... 82 4.2.2. Gelişme Bölümlerinde Kullanılan Malzemelerin Rastlanma Sıklığı ......... 84 4.2.3. Gelişme Bölümlerinde Kullanılan Malzemelerin Ortalama Kullanım Oranları................................................................................................... 85 4.2.4. Gelişme Bölümlerinin Başlangıçlarında Rastlanan Malzemeler .............. 86 4.2.5. Gelişme Bölümlerinin Sonlarında Rastlanan Malzemeler ....................... 87 4.2.6. Eşliklerin Orijinal Bağlamları Dışında Kullanılması ................................. 88 4.3. GELİŞME BÖLÜMLERİNDEKİ MALZEMELERE KULLANIM ORANLARI İLE MUVMANLARIN GENEL ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ .................... 88 4.3.1. Muvmanların Modaliteleri İle Gelişme Bölümlerindeki Malzeme Kullanım Oranları Arasındaki İlişki ......................................................................... 89 4.3.2. Muvmanların Uzunlukları İle Gelişme Bölümlerindeki Malzeme Kullanım Oranları Arasındaki İlişki ......................................................................... 90 5. SONUÇ .............................................................................................................. 92 KAYNAKÇA .......................................................................................................... 94 EK 1. TURNITIN RAPORUtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBeethoven
dc.subjectOrta Dönem
dc.subjectPiyano Sonatı
dc.subjectSonat Formu
dc.subjectForm Analizi
dc.subjectGelişme Bölümü
dc.subjectTematik Analiz=Beethoven
dc.subjectMiddle Period
dc.subjectPiano Sonata
dc.subjectSonata Form
dc.subjectForm Analysis
dc.subjectDevelopment Section
dc.subjectThematic Analysis
dc.titleBeethoven'ın Orta Dönem Piyano Sonatlarında Gelişme Bölümlerinin Tematik Analizitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAYDIN, Zeynep. Beethoven’ın Orta Dönem Piyano Sonatlarında Gelişme Bölümlerinin Tematik Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2018. Bu çalışma, Ludwig van Beethoven’ın orta dönem piyano sonatlarının birinci muvmanlarında yer alan “Gelişme” bölümlerinin tematik yapısı üzerine analitik bir incelemedir. Çalışmanın Giriş bölümünde Beethoven’ın piyano sonatlarının sınıflandırılması ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise çalışmanın yöntemi açıklanmıştır. Analiz bölümünde ise her bir muvman için “uzunluk, modalite gibi genel özelliklerin ve formal yapının belirlenmesi”, “Gelişme bölümlerinde rastlanılan malzemelerin, Sergi’deki formal öğelerle ilişkileri bakımından kökenlerinin saptanması” ve “söz konusu malzemelerin, Gelişme bölümü içindeki dağılımlarının saptanması” aşamalarından oluşan kapsamlı bir analiz gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında; muvmanların, uzunluklarına göre, “Kısa”, “Orta” ve “Uzun” olmak üzere üç grup altında kümelendiği; Gelişme bölümlerinde 9 farklı malzeme çeşidinin kullanıldığı; en sık kullanılan malzemelerin “Tema 1” malzemeleri olduğu; Gelişme bölümlerinin başlangıç ve sonlarında, “Tema 1” kullanıldığı; minör moddaki muvmanların Gelişme bölümlerinde “Tema 1” ağırlığının azalarak “Köprü” malzemesi kullanımının arttığı ve “Yeni fikir” kullanımının ortaya çıktığı; muvmanların uzunluğu arttıkça malzeme çeşitliliğinin de arttığı sonuçlarına ulaşılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentMüzik Teorileritr_TR
dc.contributor.authorID10198855tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster