dc.contributor.advisor | Yüksel, Mehmet | |
dc.contributor.author | Aydın, Saime Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2018-10-10T11:39:12Z | |
dc.date.available | 2018-10-10T11:39:12Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-06-07 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/5206 | |
dc.description.abstract | AYDIN, Zeynep. Thematic Analysis of Development Sections in Ludwig Van
Beethoven’s Middle Period Piano Sonatas, M.Sc. Thesis, Ankara, 2018.
This study is an analytical examination of the thematic structure of
Development sections of first movements of Ludwig van Beethoven’s middle
period piano sonatas.
In the Introduction, classification of Beethoven’s piano sonatas are discussed.
In the second chapter, the methodology of the study is submitted. And the
Analysis chapter consists of a comprehensive analysis in three main
dimensions; “determination of the formal structure and general characteristics
such as length and mode for each movement”, “discovering origins of materials
used in the Development sections regarding their relationships with the formal
elements in the Exposition”, “determining these materials’ amount of use in
Development sections”.
It is concluded that; movements can be grouped as “Short”, “Medium” and
“Long” regarding their length; 9 different kind of materials are used in the
Development sections; the most frequently used material is “Theme 1”; in the
beginning and at the end of Development sections mostly “Theme 1” is used;
in minor movements, less “Theme 1” material and more “Bridge” material is
used and use of “New material” appears; variety of materials used increases
in proportion with the lenght of sections. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER
KABUL VE ONAY ............................................................................................ i
BİLDİRİM ........................................................................................................ ii
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI ............................. iii
TEŞEKKÜR ................................................................................................... iv
ÖZET .............................................................................................................. v
ABSTRACT ................................................................................................... vi
İÇİNDEKİLER ............................................................................................... vii
KISALTMALAR DİZİNİ ................................................................................... x
TABLOLAR DİZİNİ ........................................................................................ xi
GRAFİKLER DİZİNİ ..................................................................................... xiii
NOTALAR DİZİNİ ........................................................................................ xiv
1. GİRİŞ ......................................................................................................... 1
1.1. BEETHOVEN’IN PİYANO SONATLARININ SINIFLANDIRILMASI VE ORTA
DÖNEM PİYANO SONATLARı .......................................................................1
1.2. PROBLEM VE ALT PROBLEMLER ...............................................................3
2. YÖNTEM ................................................................................................... 5
2.1. ANALİZ EDİLEN ESERLER ............................................................................5
2.2. ANALİZ BASAMAKLARI ................................................................................6
3. ANALİZ ..................................................................................................... 8
3.1. OP. 28, 1. MUVMAN (RE MAJÖR) .................................................................8
3.1.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları............................................................................. 8
3.1.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler ...... 8
3.1.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 15
3.2. OP. 31, NO. 1, 1. MUVMAN (SOL MAJÖR) .................................................. 16
3.2.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 16
viii
3.2.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 17
3.2.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 22
3.3. OP. 31, NO. 2, 1. MUVMAN (RE MİNÖR) ..................................................... 22
3.3.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 22
3.3.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 23
3.3.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 28
3.4. OP. 31, NO. 3, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) ................................................... 29
3.4.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 29
3.4.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 30
3.4.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 34
3.5. OP. 53, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) .............................................................. 35
3.5.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 35
3.5.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 35
3.5.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 45
3.6. OP. 57, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) .............................................................. 46
3.6.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 46
3.6.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 46
3.6.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 57
3.7. OP. 78, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) .............................................................. 58
3.7.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 58
3.7.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 58
3.7.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 62
3.8. OP. 79, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) .............................................................. 62
3.8.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 62
3.8.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 63
3.8.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 67
3.9. OP. 81A, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) ........................................................... 68
ix
3.9.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları........................................................................... 68
3.9.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .... 69
3.9.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı .......... 72
3.10. OP. 90, 1. MUVMAN (Mİ♭MAJÖR) ............................................................ 73
3.10.1. Form Öğeleri ve Uzunlukları ........................................................................ 73
3.10.2. Gelişme Bölümünü Oluşturan Tematik Kesitlerde Kullanılan Malzemeler .. 73
3.10.3. Gelişme Bölümünde Kullanılan Malzemelerin (ve Eşliklerin) Dağılımı ....... 79
4. BULGULAR..............................................................................................80
4.1. MUVMANLARIN GENEL ÖZELLİKLERİNE TOPLU BAKIŞ ........................ 80
4.2. GELİŞME BÖLÜMLERİNDE KULLANILAN MALZEMELERE TOPLU BAKIŞ
...................................................................................................................... 82
4.2.1. Gelişme Bölümlerinde Yer Alan Malzeme Çeşitliliği ............................... 82
4.2.2. Gelişme Bölümlerinde Kullanılan Malzemelerin Rastlanma Sıklığı ......... 84
4.2.3. Gelişme Bölümlerinde Kullanılan Malzemelerin Ortalama Kullanım
Oranları................................................................................................... 85
4.2.4. Gelişme Bölümlerinin Başlangıçlarında Rastlanan Malzemeler .............. 86
4.2.5. Gelişme Bölümlerinin Sonlarında Rastlanan Malzemeler ....................... 87
4.2.6. Eşliklerin Orijinal Bağlamları Dışında Kullanılması ................................. 88
4.3. GELİŞME BÖLÜMLERİNDEKİ MALZEMELERE KULLANIM ORANLARI İLE
MUVMANLARIN GENEL ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ .................... 88
4.3.1. Muvmanların Modaliteleri İle Gelişme Bölümlerindeki Malzeme Kullanım
Oranları Arasındaki İlişki ......................................................................... 89
4.3.2. Muvmanların Uzunlukları İle Gelişme Bölümlerindeki Malzeme Kullanım
Oranları Arasındaki İlişki ......................................................................... 90
5. SONUÇ .............................................................................................................. 92
KAYNAKÇA .......................................................................................................... 94
EK 1. TURNITIN RAPORU | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Beethoven | |
dc.subject | Orta Dönem | |
dc.subject | Piyano Sonatı | |
dc.subject | Sonat Formu | |
dc.subject | Form Analizi | |
dc.subject | Gelişme Bölümü | |
dc.subject | Tematik Analiz=Beethoven | |
dc.subject | Middle Period | |
dc.subject | Piano Sonata | |
dc.subject | Sonata Form | |
dc.subject | Form Analysis | |
dc.subject | Development Section | |
dc.subject | Thematic Analysis | |
dc.title | Beethoven'ın Orta Dönem Piyano Sonatlarında Gelişme Bölümlerinin Tematik Analizi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | AYDIN, Zeynep. Beethoven’ın Orta Dönem Piyano Sonatlarında Gelişme
Bölümlerinin Tematik Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2018.
Bu çalışma, Ludwig van Beethoven’ın orta dönem piyano sonatlarının birinci
muvmanlarında yer alan “Gelişme” bölümlerinin tematik yapısı üzerine analitik
bir incelemedir.
Çalışmanın Giriş bölümünde Beethoven’ın piyano sonatlarının
sınıflandırılması ele alınmaktadır. İkinci bölümde ise çalışmanın yöntemi
açıklanmıştır. Analiz bölümünde ise her bir muvman için “uzunluk, modalite
gibi genel özelliklerin ve formal yapının belirlenmesi”, “Gelişme bölümlerinde
rastlanılan malzemelerin, Sergi’deki formal öğelerle ilişkileri bakımından
kökenlerinin saptanması” ve “söz konusu malzemelerin, Gelişme bölümü
içindeki dağılımlarının saptanması” aşamalarından oluşan kapsamlı bir analiz
gerçekleştirilmiştir.
Elde edilen bulgular ışığında; muvmanların, uzunluklarına göre, “Kısa”, “Orta”
ve “Uzun” olmak üzere üç grup altında kümelendiği; Gelişme bölümlerinde 9
farklı malzeme çeşidinin kullanıldığı; en sık kullanılan malzemelerin “Tema 1”
malzemeleri olduğu; Gelişme bölümlerinin başlangıç ve sonlarında, “Tema 1”
kullanıldığı; minör moddaki muvmanların Gelişme bölümlerinde “Tema 1”
ağırlığının azalarak “Köprü” malzemesi kullanımının arttığı ve “Yeni fikir”
kullanımının ortaya çıktığı; muvmanların uzunluğu arttıkça malzeme
çeşitliliğinin de arttığı sonuçlarına ulaşılmıştır. | tr_TR |
dc.contributor.department | Müzik Teorileri | tr_TR |
dc.contributor.authorID | 10198855 | tr_TR |