Bölüm "Fen Bilgisi Öğretmenliği" Eğitim Fakültesi için listeleme
Toplam kayıt 41, listelenen: 1-20
-
Argümantasyon ve Otantik Öğrenme Tabanlı Stem Uygulamalarının 21. Yüzyıl Becerilerine ve Akademik Başarıya Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this research, the effects of argumentation and authentic learning-based STEM activities on students’ 21st century skills and academic achievement were examined. Teacher training was carried out with two science ... -
Çevre Dostu Fetemm Etkinliklerinin Fene Yönelik İlgiye Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-06)In this study, environmental STEM (Science-Technology-Engineering-Mathematics) activities were examined on factors and environmental awareness affecting students' interest in science, their interest in STEM areas. For this ... -
Çevre Okuryazarlığının Farklı Ülkelerin Fen Programlarında Karşılaştırmalı İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Environment is an area where living and non-living things are together, and there is a balance between them. Environmental problems occur when the balance is distributed because of human activities like unconscious ... -
Çok Kültürlü Fen Eğitimi Uygulamalarına İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The global migrations are occurring worldwide due to factors such as political, technological, economic, and warfare influences. These migrations have resulted in diverse individuals from different cultures living ... -
DİSİPLİNLERÜSTÜ ÇEVRE EĞİTİM PROGRAMININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE BİLİNCİNE ETKİSİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Environmental problems are increasing day by day, and their effects directly affect our lives. The only solution for the elimination of these problems is a conscious society. A conscious society is possible with a ... -
Esnek Soruşturma Uygulanan Sınıfta Bilim Konuşmak: Bir Söylem Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-03-13)According to Ministry of Education (2018), it is stated that "inquiry-based" learning strategy is adopted in the Science course. Based on this approach, Bayram (2020) put forward the "Flexible Inquiry-Based Teaching" (FIBT) ... -
Farklı Sınıf Seviyesindeki Ortaokul Öğrencilerinin Ay’ın Evreleri ile İlgili Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The aim of this study is to determine the Bloom Taxonomy levels of 5th, 6th, 7th and 8th grade secondary school students on the subject of "Phases of the Moon", which is included in the 5th grade secondary school science ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilim Tarihi Algısına Bilimin Sultanları Sergisinin Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)As one of the professional requirements of science education is to teach the history of science in science courses, obtaining certain equipment related to the history of Islamic science can be considered as a necessity ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Gaz Basıncı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study focuses on four-step multiple choice questions to reveal the conceptual misconceptions of intensity of science teacher candidates and to determine the ratio of science knowledge, information deficiencies and ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this study is to determine the misconceptions of science teacher candidates about global warming. Within the scope of the study, scientific knowledge, lack of knowledge, false positive and false negative percentages ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Kullanım Teknikleri Bilgisine Sahip Oluş Düzeyleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The goal of this study is to investigate pre-service science teachers’ knowledge of laboratory techniques and their views on laboratory safety. The investigation follows a survey model and includes 209 pre-service teachers ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ölçme Değerlendirme Okuryazarlıkları, Tutum ve Özyeterlik Algıları Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it was aimed to determine the relationships between pre-service science teachers' assessment and evaluation literacy levels, attitudes and self-efficacy perceptions. In this context, the study is a correlational ... -
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yeterliklerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)In this study, it was aimed to determine the technological pedagogical content knowledge competencies of science teachers. Mixed method was used in the study. Technological Pedagogical Content Knowledge Self-Assessment ... -
Fen Bilimleri Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin Alana Özgü Beceriler Yönünden Sınıflandırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, the activities in the 5th, 6th, 7th and 8th grade science textbooks published by the publishing houses and approved by the Ministry of National Education in the period of 2018–2019, will be classified according ... -
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Pedagojik İnançlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, pedagogical beliefs of Science Teacher candidates and how they reflect these beliefs in lesson plans and process of teaching were examined. The beliefs reflected by the teacher candidates on the process of ... -
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Pısa Fen Okuryazarlığı Yeterliklerinin Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)In this research, it is aimed to investigate the pre-service science teachers’ scientific literacy competencies determined by the PISA (Programme for International Student Assessment) and the variations of these competencies ... -
Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının “Güvenli Laboratuvar Kullanımını” Gerçekleştirme Amaçlarının Planlanmış Davranış Teorisiyle Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Purpose of the research to examine the intentions of safe science using the Planned Behavior Theory of science and teacher candidates. The research was carried out in five geographical regions of Turkey (Central Anatolia ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilimsel Dünya Görüşlerinin Çokkültürlülük Teorileri Bağlamında İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this study is to investigate the scientific worldviews of science teachers and science teacher candidates within the framework of multicultural science theories. The universe of the research consists of in-service ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilimsel Soruşturma Anlayışlarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In line with the changes brought about by the rapid developments in the world, the main purpose of our education system is to raise individuals with the values and competencies of the Turkish education system. The most ... -
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Çevrimiçi Mesleki Gelişim Programlarına İlişkin Görüşleri ve Beklentilerinin Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)Professional development is of great importance for teachers to keep their knowledge up to date and follow new developments, especially during in-service periods. Professional development activities, which are mostly offered ...