dc.contributor.advisor | Ekber, Binnur | |
dc.contributor.advisor | Kınıklı, Gizem İrem | |
dc.contributor.author | Akarcalı, Fırat | |
dc.date.accessioned | 2018-07-10T13:38:05Z | |
dc.date.available | 2018-07-10T13:38:05Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-06-26 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/4638 | |
dc.description.abstract | This study was planned to evaluate the effects of warming-up made before the performance of the piano on musical values such as tempo, nuance and sonority on instant piano performance, as well as physiological parameters such as heart rate, fatigue and performance satisfaction. Seven volunteer pianists aged between 18-28 years were included in the study. Gender discrimination was not made in the working people. A total of 14 piano performances of 7 pianists participating in the study were performed in two consecutive days and voice recording was taken. Before the first performance, the pianist only performed musical warm-up, and before the second performance he also physically warmed up. The same methods were used in evaluating the performances in both conditions. How they perceive the warming habits and the effect of warming on the quality of the music was questioned by the "Warm-up Habit Questionnaire". The piano performance records were rated using the "Piano Performance Evaluation Scale" in terms of sonority, nuance, tempo fluency and interpretation. Heart rate was assessed with "On Rhythm 110 Heart Rate Monitor" and with Borg's Perceived Exertion Sale. There was a significant difference in favor of warming-up between Borg scores for warm and non-warm performance (p <0.05). When the physical performance was compared with the performance without heart, the difference between the lowest heart rates was significant (p <0.05), but there was no difference between the maximum heart rates (p> 0.05). When the "Piano Performance Evaluation Scale" scores of the performances made by warming and nonwarming were compared, the difference was found to be significant for the warming performances (p <0.05). There was no difference in the durations of the performans with and without physical warm-up (p> 0.05). The "Piano Performance Self-Assessment Questionnaire" showed that the "technical, nuance and tempo" characteristics of the warm-up performance were better. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER
KABUL VE ONAY i
BİLDİRİM ii
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iii
ETİK BEYAN iv
TEŞEKKÜR v
ÖZET vi
ABSTRACT viii
İÇİNDEKİLER x
TABLOLAR DİZİNİ xiii
ŞEKİLLER DİZİNİ xiv
SİMGELER VE KISALTMALAR xv
1. GİRİŞ 1
2. GENEL BİLGİLER 3
2.1. ISINMA 3
2.1.1. Isınmanın Yararları 3
2.1.2. Isınma ve Piyano Performansı 4
2.1.3. Isınma Yöntemleri 6
2.1.4. Müzisyenler İçin Geliştirilmiş Isınma Programları 8
2.1.5. Isınmanın Performans Artışındaki Rolü 9
2.1.6. Isınmanın Mekanizması 11
2.2. MÜZİSYENLERDE KAS İSKELET SİSTEMİ PROBLEMLERİ 14
2.2.1. Enstrüman Çalmaya Bağlı Yaralanma Sıklığı 14
2.2.2. Enstrüman Çalma ile İlişkili Kas İskelet Problemleri 15
2.2.3. Yaralanmaların Önlenmesinde Isınmanın Önemi 16
2.2.4. Isınmanın Performans Artışındaki Rolü 17
2.3. MÜZİKAL PERFORMANSIN DEĞERLENDİRİLMESİ 18
3. BİREYLER VE YÖNTEM 20
3.1. BİREYLER 20
3.1.1. Çalışmaya Dâhil Edilme Kriterleri 20
3.1.2. Çalışma Dışı Bırakılma Kriterleri: 20
3.2. YÖNTEM 21
3.2.1. Çalışmanın Deseni 21
3.2.2. Değerlendirmeler 21
3.2.3. Müzikal Performansın Özellikleri 25
3.2.4. Müzikal Isınma Egzersizleri 26
3.2.5. Tüm Vücut İçin Isınma Egzersizleri 26
4. BULGULAR 35
4.1. BİREYLERİN TANIMLAYICI ÖZELLİKLERİ 35
4.2. BİREYLERİN KAS İSKELET SİSTEMİ YAKINMALARINA AİT VERİLER 35
4.3. BİREYLERİN ISINMA ALIŞKANLIKLARINA AİT VERİLER 36
4.4. BORG YORGUNLUK ÖLÇEĞİ (BYÖ) VE KALP HIZI BULGULARI 38
4.5. PİYANO PERFORMANSI DEĞERLENDİRME VERİLERİ 39
5. TARTIŞMA 44
6. SONUÇLAR 50
7. KAYNAKLAR 51
8. EKLER 59
EK-1: Tez Çalışması ile İlgili Etik Kurul İzinleri 59
EK-2: Fiziksel Yakınma Anketi 60
EK-3: Isınma Alışkanlığı Anketi 62
EK-4: Performans Değerlendirme Ölçeği 65
EK-5: Piyano Performansı Öz- Değerlendirme Anketi 66
9. ÖZGEÇMİŞ 69
EK-6: Orijinallik Raporu | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | ısınma | tr_TR |
dc.subject | egzersiz | |
dc.subject | kaslar | |
dc.subject | müzisyenler | |
dc.subject | piyano | |
dc.title | Piyano Çalarken Kullanılan Tüm Kasların Isıtılmasının Anlık Piyano Performansına Etkisinin İncelenmesi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, piyano performansı öncesinde yapılan ısınma hareketlerinin, anlık piyano performansı sırasındaki tempo, nüans, sonorite gibi müzikal değerlere olan etkisinin yanı sıra kalp hızı, yorgunluk gibi fizyolojik parametreler ve performans memnuniyeti üzerine etkisini değerlendirmek amacıyla planlandı. Çalışmaya yaşları 18-28 yıl arasında değişen gönüllü 7 piyanist dâhil edildi. Çalışmaya alınan bireylerde cinsiyet ayırımı yapılmadı. Çalışmaya katılan 7 piyanistin toplam 14 piyano performansı ardışık iki günde gerçekleştirildi ve ses kaydı alındı. Birinci performans öncesi piyanist sadece müzikal ısınma, ikinci performans öncesi ise buna ek olarak fiziksel ısınma yaptı. Her iki koşulda gerçekleştirilen performansların değerlendirilmesinde aynı yöntemler kullanıldı. Isınma alışkanlıkları ve ısınmanın müzik kalitesine olan etkisini nasıl algıladıkları, “Isınma Alışkanlığı Anketi” ile sorgulandı. Piyano performans kayıtları sonorite, nüans, tempo akıcılık ve yorum gibi özellikler açısından “Piyano Performansı Değerlendirme Ölçeği” kullanarak değerlendirdi. Kalp hızı “On Rhythm 110 Heart Rate Monitor” ile yorgunluk Borg Yorgunluk Ölçeği ile değerlendirildi. Isınmalı ve ısınmadan yapılan performanslara ilişkin BYÖ puanları arasında ısınmanın lehine anlamlı fark bulundu (p<0.05). Fiziksel ısınma yapılan performanslar ile yapılmayan performanslar kalp hızı açısından karşılaştırıldığında en düşük kalp hızları arasındaki fark anlamlı iken (p<0.05), en yüksek kalp hızları arasında fark bulunmadı (p>0.05). Isınmadan ve ısınarak yapılan performanslara ait “Piyano Performansı Değerlendirme Ölçeği” puanları karşılaştırıldığında, aradaki fark ısınma yapılan performanslar lehine anlamlı bulundu (p<0.05). Bireylerin fiziksel ısınma yaparak ve yapmadan çaldıkları eserlerin süreleri arasında fark yoktu (p>0.05). “Piyano Performansı Öz-Değerlendirme Anketi” ısınmalı performansın “teknik, nüans ve tempo” karakteristiklerinin daha iyi düzeyde olduğunu gösterdi. | tr_TR |
dc.contributor.department | Piyano | tr_TR |