Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞahin Tekinalp, Ayşe Pelin
dc.contributor.authorCan, Özgür Ceren
dc.date.accessioned2018-02-14T10:53:54Z
dc.date.available2018-02-14T10:53:54Z
dc.date.issued2018-01-18
dc.date.submitted2018-01-18
dc.identifier.citationKAYNAKÇA Acartürk, B. (2009). Popüler Kültürde Kitsch Olgusu ve Seramik Sanatına Yansımaları. Sanatta Yeterlik tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. Adorno, T. (2008) Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. ( Elçin Gen, Nihat Ülner, Mustafa Tüzer, Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları Ağatekin, M. (2002). Dünya’da ve Türkiye’de Çağdaş Seramik Sanatının Oluşum Süreci. Anadolu Sanat, (12), 1–15. Ağatekin, M ( 1993). Cumhuriyet Sonrası Çağdaş Türk Seramik Sanatının Gelişimi ve Anlatım Dili Yönünden Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Akengin, Ç. (2011). Sanat İdeoloji Politika İlişkileri. Ulakbilge, 2(4), 143-150. AKM'nin Seramikleri ve Türkiye'de Mimari Yapılarda Seramik (27 Kasım 2012) Panel videosu. Salt Online. Erişim: 25.08.2017, https://www.youtube.com/watch?v=FaHKIageykY Aksoy, A. , Enlil, Z. , Ünsal, D. , Pulhan, G. , Dinçer, İ. ,Gülersoy, N. ,Ahunbay, Z. , Köksal, G. (2012). Kültürel Miras Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları Aksoy, A., ve Ertürk, E. (2008). Kamusal Alan ve Güncel Sanat: The Public Turn in Contemporary Art. İstanbul: Bilgi Universitesi Yayınları Altıntaş, O. , Eliri, İ. (2005). Birey Toplum İlişkisinde Kent Kültürü, Kamusal Alan ve Onda Şekillenen Sanat Olgusu. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 1(5), 61-74. Amaduzzi, I. (2010). Seramikçi Olarak Lucio Fontana’nın Arredamenti Borsani Firması ile Gerçekleştirdiği İşbirliği. Seramik Türkiye, (33),112-116 Anılanmert, B. (1985). Seramik Eğitiminde Yeni Yönelimler. Türkiye’de Sanat’ın Bugünü ve Yarını (69-74). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları. Artun, A., Aliçavuşoğlu, E. (2009). Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı Türkiye’de Mimarlık, Sanat, Tasarım Eğitimi ve Bauhaus. İstanbul: İletişim Yayınları. Aslan, E. E. (2014). Arts & Crafts Hareketi ve Çağdaş Türk Seramik Sanatı Baş Yazarları. Erciyes Sanat, Erciyes Ünivesitesi Enstitüsü Dergisi, (2), 8-18 Aslanapa, O. (1965). Anadolu Türk Çini ve Keramik Sanatı. İstanbul: Türk Kültürü Araştırma Enstitüsü Yayınları Atalay Franck, O., Cengizkan, A., Doğramacı, B., Kreiser, K., Tekeli, İ. (2012). Bir Başkentin Oluşumu: Avusturyalı, Alman ve İsviçreli Mimarların Ankara'daki İzleri. Ankara: TMMOB Mimarlar Odası Ankara ve Goethe- Institut Ankara Avcı, Z. (2001). A’dan Z’ye Abidin Dino. İstanbul: YKY Yayınları Aydın Altay, S.C. (2014). Yıldız Albümlerinden Yıldız Porselenlerine İstanbul Manzaraları. Art-Sanat (2), 229-249 Aydın, S., Taşkın, Y. (2014). 1960'tan Günümüze Türkiye Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları. Aydın, S., Emiroğlu, K., Türkoğlu, Ö., Özsoy, E.D. (2005). Küçük Asya’nın Bin yüzü: Ankara. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Ayduslu, N. (2016). Doğanın Organik Formlarının Yansıdığı Seramik Heykeller. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4( 37), 302-310. Balamir, A. (2003). Çağdaş Mimarlık, Mimarlık ve Kimlik Temrinleri- I: Türkiye’de Modern Yapı Kültürünün Bir Profili. Mimarlık Dergisi, 313, 24-29. Bakla, E. (2010). İstanbul’un 100 Çini ve Seramik Sanatçısı. İstanbul: İstanbul Büyük Şehir Belediyesi Kültür A.Ş. Yayınları Başeğit, Y. (2008). Türk-İslam Seramiklerinin Çağdaş Seramik Sanatına Etki ve Yansımaları. Sanatta yeterlik tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Bayraktar, N. (2013). Tarihe Eş Zamanlı Tanıklık: Ulus ve Kızılay Meydanlarının Değişim Süreci, Ankara Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 20-35. Beykal, C. (27 Ağustos 1997). Yaşamı Güzel Kıldı, Yalnızlığını Bile. Cumhuriyet Gazetesi, s.10 Bilgin Altınöz, A.G. (2010). Tarihi Kentin Renkleri, Dosya 23, TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi, (Aralık), 29-37. Birol, G. (2006). Modern Mimarlığın Ortaya Çıkışı ve Gelişimi. Megaron, Mimarlar Odası Balıkesir Şubesi Dergisi, (Ekim), 3-16. Birsel, C. (2010). Kent Tasarımı ve Cevre Estetiği, Dosya 23, TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi, (Aralık), 6-14. Borger, M., D. (2006). Sanatı Kim Desteklemeli. Liberal Düşünce Dergisi, 11 (41-42), 63-72 Boynudelik, Z.Ġ., Eğrikavuk, I. (2006). Kamusal Sanat Pratikleri ve Temprorary Services, Arredamento Mimarlık, (193), 116-120 Büyükünal, F. (20 Eylül 1992). Ateş ve Sır Dolu Bir Hayat. Cumhuriyet Gazetesi, s.11. Büyükünal, F .(Aralık 1991). Ayın Konuğu: Füreya Koral. Sanat Çevresi, 158, s. 44 Cebrailoğlu, O. (2009). Plastik Sanatlarda Sanatçının Üretiminin Ekonomik Boyutları. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, (28), 241-251 Cengizkan, A., Kılıçkıran, D. (2009). Yer’in Sesi: Ulus İşhanı’nın Söyledikleri. Ankara: Arkadaş Yayınevi Clark, T. (2011). Sanat ve Propaganda. (Esin Hoşsucu. Çev). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.(1993) Çağıl Cesur, S., Özcan, S. (t.y.). Marmara Oteli, Tarihçe. Erişim: 24.08.2017, ODTÜ Mimarlık Fakültesi AOÇ Araştırmaları: http://aocarastirmalari.arch.metu.edu.tr/yitirilen-merkez-bolgesi/ Çakar, N: (2014). Kamusal Alanda Seramik Heykeller. Sanatta Yeterlik Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul. Çelik, M. (1999). 1970 Öncesi Türk Seramik Sanatçıları. Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir. Çil, S. (1994). Abidin Dino’nun Tutuklu Seramikleri. Hürriyet Gösteri Dergisi, (158), 76-77. Demirtürk, S. (2015). 1960–1980 Döneminde Türkiye’de Sosyo-Ekonomik Değişimin ve Dışa Yönelişin Toplumsal Dinamikleri. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, 4 (12), 155- 182. Deveci, K. (2012). Günümüzde Ankara’da Yapılan Seramik Duvar Panolarının İncelenmesi. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. Diren, S. (1984). Seramik Sanatında Eğitim ve Endüstri. Sanat Çevresi, (63), 4-5. Diren, S. (1974). 50 Yılda Seramik. Akademi Mimarlık ve Sanat, (8), 220–235. Doschka, R. (2003). Marc Chagall Ceramic Masterpieces. London: Prestel Publishing Dostoğlu, N.T. (1995). Modern Sonrası Mimarlık Anlayışları. Mimarlık (263), 46-50. Dupin, J. (1962). Joan Miro: Life and Work. New York: Abrahams Books Edgü, F. (1992). Füreya Ateş ve Sır. İstanbul: Mas Matbaacılık Elmalı Şen, D. , Midilli Sarı, R., Sağöz, A., Al, S. (2014). 1960-80 Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı. Turkish Studies, 9/10, 541-556 Erbay Aslıtürk, G. (2015). 20. Yüzyılda Türk Seramik Sanatı. Ankara: Gece Kitaplığı Erbay Aslıtürk, G. (2010) İdil Dergisi, 3, (12), 159-166 Erbay Aslıtürk, G. (2009). 20. Yüzyılda Çağdaş Türk Seramik Sanatı’nda Avrupa Kaynaklı Etkiler. Doktora tezi, Ege Üniversitesi, İzmir. Erbay, G. (2005). Çağdaş Türk Seramik Sanatı İçinde İzmirli İlk Seramik Sanatçılarının Yeri. Yüksek lisans tezi, Ege Üniversitesi, İzmir. Erdemli, A. (Yapımcı). (1986) Sanat Dünyamız 7 [Televizyon Programı]. İstanbul: TRT Erder, C. (1977). Venedik Tüzüğü Tarihi Bir Anıt Gibi Korunmalıdır. ODTÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 3(2), 167-190. Erdoğan, A. (2010). Tanzimat Döneminde Yurtdışına Öğrenci Gönderme Olgusu ve Osmanlı Modernleşmesine Etkileri. Sosyoloji Dergisi 3. Dizi, (20), 121-151. Ertel, M. (27 Ağustos 1997). Füreya’yı Anmak. Cumhuriyet Gazetesi, s.10 Erzen, J. N. (2015). Üç Habitus. Yeryüzü, Kent, Yapı. İstanbul:YKY Yayınları Erzen J.N. (2011). Çoğul Estetik. İstanbul: Metis Yayınları. Erzen, J.N. (2010). Kent Estetiği, Dosya 23, TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi, (Aralık), 1-5. Erzen, J. N (2006). Çevre Estetiği. Ankara: ODTÜ Yayıncılık Fisher, G., Prat, J.L. (Ed) (2014). Miro From Earth To Sky. NewYork: Prestel Publishing. Furtun, C. (29 Aralık 1985). Türk Seramik Sanatının Öncüsü: Füreya Koral, Cumhuriyet Gazetesi, s.4 Füreya. (1981). Katalog. İstanbul: Sayılı Matbaa. Galatalı, A. (1990). 3 Saygı, 1 Anı ve Eleştirim 2. Sanat Çevresi, (90), 4-11 Galatalı, A. (1986). Füreya Koral’ın Seramikleri. Sanat Çevresi, (87), 24-25 Galatalı, A. (1978). Seramiğin Çağdaş Zaferi. Sanat Çevresi, (107), 6–7. Genç,P. (2009). Türkiye’de Soyut Seramik Sanatının İncelenmesi ve Bazı Sorunların Değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Gül, Y. (2009). Türk Seramik Sanatında Ressam Uygulamaları. Yüksek lisans tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul. Güleç Hoşnut, R. (2006). Üretim Tekniklerine Göre Seramik Pano Uygulamaları, Türkiye’deki Örnekler ve Bir Sergi. Yüksek lisans eser metni, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale. Güner, K. (2014). Modern Türk Sanatının Doğuşu / Konstrüktivist Türkiye Cumhuriyeti’nde Kültür ve İdeoloji. İstanbul: Kaynak Yayınları. Gürdere, S. (2012). Kamusal Sanatta Farklı Kamusallıklar: İstanbul’daki Kamusal Sanat Çalışmaları Üzerinden Bir Okuma. Yüksek lisans tezi, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul. Habermas, J. (2014). Kamusallığın Yapısal Dönüşümü. (Tanıl Bora, Mithat Sancar, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları Habib, S. (2010). Kentlerin Çehresi, Duvarların Rengini Düşünmek, Dosya 23, TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi, (Aralık), 38-44. Halikarnas Balıkçısı (3 Kasım 1951). Füreya’nın Sergisi Nedeniyle Cemiyet, Sanat ve Sanatkar, Vatan Gazetesi, s.20 Hall, T., and Robertson, I. (2001). Public Art and Urban Regeneration: Advocacy, Claims, and Critical Debates, Landscape Research, 26 (1), 5-26. Hekimoğlu, M. (Ekim, 1992). Kraliçeye Sevgi ve Saygılarla. Cumhuriyet Dergi, 342, 15 Hoffman, T. B. (2006). Art and Cultural Heritage: Low, Policiy and Practice. New York: Cambrige University Press İnay Erten, Ö. (2009). Sadi Diren LSD Söyleşisi. Erişim:07.03.2017, lebriz.com Ağ Sitesi:http://www.lebriz.com/pages/artist.aspx?artistID=612&section=555&lang=tr&pe riodID=&papage=0&exhID=0&bhcp=1 Johnson, J.S. (2000). Appendix P, Curatorial Care of Ceramic, Glass, and Stone Objects. (Base on the 1990 version written by Shelley Sturman, Objects Conservator, and Judy Ozone, Objects Conservator, National Gallery of Art) NPS Museum Handbook, Part: Museum Collections, 1044-1061 Kabacalı, A. (13 Mayıs 1990). Toprak ve Ateşle 40 yıl: İlk Seramik Sanatçımız, Altın Madalyalı Füreya: 'Ateş Kızları'nın Annesi. Cumhuriyet Gazetesi. Erişim: 09.04.2017, KAİB Taha Toros Arşivi: http://earsiv.sehir.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11498/17930/001511224006.pdf? sequence=1&isAllowed=y Kalyoncu, H. (2015). ‘Ehl-i Hiref-i Hassa’ Teşkilatının Osmanlı Kültür ve Sanat Yaşamındaki Yeri ve Önemi. International Journal of Social Science, (33), 279-294. Karagül, F. (2002). Seramik Yüzey Kaplamalarında Modüler Çözümler ve Mimaride Uygulama Alanları. Sanatta yeterlik tezi, Mimar Sinan Üniversitesi, İstanbul. Karamani, A. (Kasım, 1992). The Ceramics of Füreya Koral / Ateş ve Sır. Skylife Dergisi, 82-85 Karayel Gökkaya, E. (2013). Disiplinler Arası Sanatsal İfade: Ressam Seramikçiler- Seramikçi Ressamlar. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, (24), 25-40. Katoğlu, M. (2003). Cumhuriyet’inİlk Yıllarında Sanat Kültür Hayatının Oluşumunda Kamu Yönetiminin Rolü. Sanat Dünyamız, (89), 188. Kaynardağ, A. (1979). Eski Bir Rapor Açısından Sanatımız ve Toplumumuz. Çevre Mimarlık ve Görsel Sanatlar Dergisi, (4), 86-88. Keskinok, H.Ç. (2010). Kamusallığın Üretimi Olarak Kentsel Estetik, Dosya 23, TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi, (Aralık), 15-22. Kılıç, N. (12 Ocak 2013). Duvarlara Şiir Yazan Kadın. Erişim: www.posta.com.tr http://www.posta.com.tr/cumartesipostasi/HaberDetay/Duvarlara-siir-yazankadin. htm?ArticleID=156230 Kiper, H. (28 Ekim 1954). Kadınlar ve Güzel Sanatlar, Füreya Kılıç Anıt Kabrin Panolarını Yapıyor. Erişim:09.04.2017, SALT Araştırma: https://www.archives.saltresearch.org/R/-?func=dbin-jumpfull& object_id=4205075&silo_library=GEN01 Koral, F., Sönmez, N., Edgü, F., Tanpınar, A.H., Kür, İ. (1997). Bir Usta Bir Dünya Füreya Koral Sergi Kataloğu. İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık Kurczynski, K. (2014). The Art and Politics of Asger Jorn The Avant-Garde Won’t Give Up. England: Ashgate Publishing. Kurşuncu, A. (2015). Çağdaş Seramik Sanatında Alternatif Bir Mekan Önerisi Olarak Sokak. Sanatta yeterlik metni, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Fakültesi, İstanbul. Kurşuncu, A. (2009). Kent Mekânları Olarak Metrolarda Seramik Malzemenin Kullanımı ve İstanbul Örneklerinin İncelenmesi. Yüksek lisans tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul. Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu. (1983). Resmi Gazete, 18113, 23.07.1983 Lacy, S. (1995). Debated Territory: Toward a Critical Language for Public Art S. Lacy (Ed.) Mapping The Terrain (s.171-185). Seattle, Washington: Bay Press Lefebvre, H. (2016). Şehir Hakkı. (Işıl Ergüden, Çev.) İstanbul: Sel Yayıncılık. Lefebvre, H. (2015). Mekanın Üretimi. (Işık Ergüden, Çev.). İstanbul: Sel Yayıncılık. Lefebvre, H. (2015). Kentsel Devrim.(Selim Sezer, Çev) İstanbul: Sel Yayıncılık Lynch, K. (2015). Kent İmgesi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. Miles, M. (2007). Cities And Cultures. Taylor & Francis e-Library Miles, M. (2005). Art, Space And The City. Taylor & Francis e-Library Mimarlardan Arı Stüdyolarının Yıkımına Tepki. (2016). Erişim: 24.02.2016, http://www.mimarlarodasiankara.org/index.php?Did=7171 Mink, J. (200). Miro. Köln: Taschen Mitchell J.A.C, Coghill, C. (200). The Creation of a Cultural Heritage Landscape: Elora, Ontario, Canada. The Great Lakes Geographer, 7 (2), 89-105 Mumford, L. (2013). Tarih Boyunca Kent: Kökenleri, Geçirdiği değişimler ve Geleceği. İstanbul: Ayrıntı Yayınları Mumford, L. (1970). The Culture of Cities. San Diego, New York, Londra: Harcourt Brace Jovanovich Publishers. Mülayim Oral, E. (2007). Bir Seramik Duayeninin Ardından: Füreya Koral. Seramik Türkiye Dergisi, (22), 100-111 Nicolai, B. ( 2011). Modern ve Sürgün.(Yüksel Pöğün Zander, Çev). Ankara: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları. Nar, T. (24 Ağustos 1998). Ateş İle Toprağı Elleriyle Birleştirdi. Radikal Gazetesi (681),arka kapak. Okutur, E. (2011). Türkiye’de Sanat Galerilerinin Gelişiminin Sanat Yönetimine Etkisi. Yüksek lisans Tezi. İstanbul kültür Üniversitesi, İstanbul. Onur Erman, D. (2012). Toprağın Ateşle Dansı: Türk Seramik Sanatının Gelişimi. Acta Turcica Çevrimiçi Tematik Türkoloji Dergisi, 4(1), 18-33. Onur Erman, D. (2010). Cumhuriyet Sonrası Türk Seramik Sanatının Çağdaşlaşma Süreci. Sanat ve Tasarım Dergisi, (6), 77-93. Oral, E. (2005) Türkiye’de Çağdaş Seramik Sanatının Gelişimi, Anadolu Sanat, (16), 81 Oral, Z. (27 Ağustos 1997). Füreya: Bir Yaşam. Milliyet Gazetesi, s.27. Oral, Z. (t.y.). Yirmi Yılda Elliye Yakın Sergi Açan Füreya, Seramiğin Mimariden Ayrılamayacağı Kanısında. Erişim: 09.04.2017, KAİB Taha Toros Arşivi: http://earsiv.sehir.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/11498/18113/001583494010.pdf? sequence=1&isAllowed=y Oran, F. (1993). İzmit Körfezi Kıyısında Bir Seramik Ustası. Hürriyet Gösteri, (153), 82-84 Öz, İ. (2014). İdeoloji ve Politikanın Mekânsal Gösterimi: Keçiören Örneği, Ankara Araştırmaları Dergisi, 2(2), 131-158. Öz, S. (2003). Çağdaş Bilge Seniye Fenmen. İstanbul: Bileşim Yayınları. Özbay, B. (2014). Artistik Seramik Panoların İç Mekân Tasarımına Estetik Katkısı. Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Özbek, M. (Ed.). (2014). Kamusal Alan. İstanbul: Hil Yayın Özdemir, N. (2012). Kültür Ekonomisi ve Yönetimi Seçki. Ankara: Hacettepe Yayıncılık & Kitapçılık Ltd. Şti. Özel, V. (2007). Plastik Sanatlarda Disiplinlerarası Etkileşimler ve Seramik Sanatına Yansıması. Yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Özer Yeltan, L. (2001). Seramik Malzemenin Şehir Dokusu İçinde Yer Alış Sorunu ve Çözüm Önerileri. Sanatta yeterlik metni, Mimar Sinan Üniversitesi, İstanbul. Öztürk, A. (2014). Endüstriel Tasarım Eğitiminde Yeni Yöntem ve Yaklaşımlar. Yüksek lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniverstitesi, Samsun. Paetzold, H. (2010). Kenti Tanımlamak, Dosya 23, TMMOB Mimarlar Odası Ankara Şubesi, (Aralık), 45-49. Pehlivanoğlu, B. (2007). Hale Asaf Türk Resminde Bir Dönüm Noktası. İstanbul: YKY Yayınları Pireci, Ç. (1987). Çağdaş Seramik Sanatını Oluşturan Estetik Değerler. Yüksek lisans tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul. Polatkan, A. H. (2006). Bir Anksiyete Ortamı Olarak Modern Mimarlıkta Brütalizm ve Brütalist Çevre Üzerine Sorular. Betonart (9), 57-73 Prof. Dr. Sadi Diren:Tesadüf Eseri Seramikçi Oldum. (2011). Seramik Türkiye Dergisi (35), 106-111. Rowel, M. (1971). Miro. New York: Abrahams Books. Rushton, M. (200). Public Funding of Controversial Art. Journal of Cultural Economics, (24), 267-282. Sadi Diren Seramik Panoları. (1984). Sanat Çevresi, (63), 20. Sanatın 40. Yılında Füreya: ‘Ateş ve Sır’ Kitabı. (Ekim, 1992). Cumhuriyet Kitap, 138, 10. Sargın, G. A. (2012) Ankara’nın Kamusal Yüzleri: Başkent Üzerine Mekân-Politik Tezler. İstanbul: İletişim Yayınları Sarnıç, K. Ö. (2015). Çağdaş Türk Seramik Sanatında Arkeolojik İmgelem. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat Dergisi, (28) 37-46. Sennet, R. (2014). Ten ve Taş / Batı Uygarlığında Beden ve Şehir. İstanbul: Metis Yayınları Sennet, R. (2009). Zanaatkar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları Serraller, F. C., Clair, J. (2003). Collection Museo Picasso Málaga. Madrid: TF Editores Şahin, S.Z. (2013). Ankara Kentinin UNESCO Dünya Miras Alanı Adaylığı için Bir Öneri ve Eylem Planı. Ankara Araştırmaları Dergisi, 1(1), 36-50 Tansuğ, S. (2008). Çağdaş Türk Sanatı. İstanbul: Remzi Kitapevi. Tansuğ, S. (1990). Attila ve Filiz Galatalı’da Seramik ve Sorunları. Sanat Çevresi, (90), 16-17. Tansuğ, S. (1988). Candeğer Furtun ve Çağdaş Seramiğin Sorunları, Argos Yeryüzü Kültür Dergisi, (3), 93-105. Taşçı, H. (2014). Bir Hayat Tarzı Olarak Şehir, Mekân, Meydan. İstanbul: Kaknüs Yayınları TBMM Yeni Binasına Konulacak San'at Eserleri ve Etibank San'at Müsabakası.(1955). Arkitekt Dersgisi, 1955-02 (280), 80-82. Tırpanlı Stefanutti, B. (2010). Füreya Koral’ın ‘Sanatçı’ Kimliğinin Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Çözümlenmesi. Yüksek lisans tezi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, İstanbul. Tuncer, M. (2013). Ankara Tarihi Kent Merkezi Yenileme Alanı Koruma Planı, Niteliği ve İptaline İlişkin Gerekçeler, Ankara Araştırmaları Dergisi, 1(2), 10-34. Ulu, C. (2014). 1416 Sayılı “Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun” ve Cumhuriyetimizin İlk Yıllarındaki Uygulamaları. Tarih Okulu Dergisi (17), 495-525. Uludağ, K. (1999). Seramik Duvar Panosu, Hamiye Çolakoğlu'nun Artistik Duvar Panosu Tasarımları. Anadolu Sanat (9), 122-132. Uludağ, K. ( 1997). Seramik Sanatının Kimlik Sorunu. Anadolu Sanat, (6),142–153. Ulueren, Ş.D. (2008). Yılların Seramik Sanatçısı Erdoğan Ersen. Seramik Türkiye, 25, 108-111. Ulueren, Ş.D. (2006). Seramiğin Toprak Anası Hamiye Çolakoğlu. Seramik Türkiye, 14, 98-103 Ulueren, Ş.D. (2005). Yılın Seramik Ustası Bingül Başarır. Seramik Türkiye, 12, 96-103 Ulueren, Ş.D. (2005). Doğan Hasol İle Dünden Bugüne. Seramik Türkiye, 8, 92-97. Ulusta Tarihi Kent Meydanı İçin İlk Adım. (2015). Erişim: 24.02.2016, https://www.ankara.bel.tr/haberler/ulusta-tarihi-kent-meydani-icin-ilk-adim/ Uzunköprülü, Ş.G. (2006). Cumhuriyet Sonrası Türk Seramik Sanatı’nda Kabartma Yüzey Üzerinde gelişen Dekoratif Betimlemeler ve Kişisel Uygulamalar. Yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi, Edirne. Venedik Tüzüğü. (1964). Erişim: 12.12.2017, http://www.icomos.org.tr/Dosyalar/ICOMOSTR_0612886001496825607.pdf Xiangzhan, C. (2008) Urban Image and Urban Aesthetics: Urban Aesthetics in Cross- Cultural Perspective. Edebiyat Fakültesi Dergisi, 25, (2), 59-71 Yahyagil, M. (1998) Kentlerin Kültürün Gelişimine Etkileri, Sosyoloji Konferansları Dergisi, (25), 105-120. Yalçınkaya. Ö. (2012). Assessing Ankara Metropolitan Municipality‘s Public Art Approach in Ankara Since The mid-1990s. Yüksek lisans tezi, ODTÜ, Ankara. Yamaner, A.T. (1984). Seramikte San’at ve Endüstri. Sanat Çevresi, (63), 17. Yasa Yaman, Z. (1978). Cumhuriyet Döneminde Duvar Resmi. Lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Yasa Yaman, Z. (1996). 1950’li Yılların Sanat Ortamı ve ‘Temsil Sorunu’, Toplum ve Bilim, Kış, (79), 94-137 Yavuz, D. (2008). Cumhuriyet Dönemi Mimarlığı Mimarlık–Sanat Birlikteliğinde 1950-70 Aralığı. Mimarlık (344). Erişim: 03.04.2017, http://www.mimarlikdergisi.com/index.cfm?sayfa=mimarlik&DergiSayi=357&RecID= 2138 Yavuz, E. (2017). Kültür Endüstrisi, Toplumla Yeni Bir Uzlaşı Alanı Tasarlama: Türkiye’de Mimarlığın Sanatla Kurduğu Diyalog. Mimarlık, 394. Erişim: 15.04.2017, http://www.mimarlikdergisi.com/index.cfm?sayfa=mimarlik&DergiSayi=408&RecID= 4150 Yavuz, E. (2015). An Aethetic Responce To An Architectural Challenge: Architecture’s Dialogue With The Arts in Postwar Turkey. Doktora tezi, ODTÜ, Ankara. Yetkin, Ç. (1970). Siyasal İktidar Sanata Karşı. İstanbul:Bilgi Yayınevi Yılmabaşar Ertugan, J. (1970). 1970’te Türk Sanatı: Seramik. Mimarlık 76, (2), 44-48. Yürekli, F. (2016). Mimarlık Mimarlığımız. İstanbul: Yem Yayın. Zeytinoğlu, E. (2009). Sadi Diren Retrospektif 1957-2008 İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları Zeytinoğlu, E. (17 Ağustos 1991). Seramikçe Konuşan Sanatçı. Cumhuriyet Gazetesi, s.7 Zümrüt, Y. (2007). 1960’dan Günümüze Çevre sanatı Kapsamında Yapılan Seramik Eserlerin Analizleri, Çevre Konulu Seramik Atölye Uygulamaları ve Bir Sergi. Yüksek lisans eser metni, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4298
dc.description.abstractEntitled "Ceramic Murals in Public Spaces in Ankara", is a thesis research for the M.A degree in Art History at the Institute of Social Sciences, Hacettepe University. The aim of the thesis is to - as artistic and urban aesthetic elements - document ceramic wall panels that are made in 1960s -1970s and placed in public spaces in Ankara and to analyze their significance in the development of contemporary ceramic art in Turkey. The ceramic panels which are located in public buildings in Ankara, dated t112o 1960 and 1970 are documented, their artistic characteristics, an evaluation of as to whether they could connect with their physical and socio-cultural surroundings, whether their subject matter could be considered public or not, if they contained elements of new public art practices that transform the viewer to a participant and whether they have contributed to the image of the city they are located, as well as if they carry the traces of changing political processes are presented. Through these Ankara -ceramic wall panelexamples, the effects of the modernization paradigms that started with the Republican period in Turkey on the contemporary ceramic arts and the interdisciplinary interactions of contemporary ceramic art in Turkey are explored. In particular the connection of ceramic art as a plastic element with architecture is examined and both as a material and technique potentials embedded in ceramic art is assessed in relation to artistic expression.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY…………………………………………………………………..i BİLDİRİM…………………………………………………………………………….ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI……………..…………….iii ETİK BEYAN………………………………………………………..………...……………iv TEŞEKKÜR ………………………………………………………………………...v ÖZET………………….……………………………………………..........................vi ABSTRACT……………………………..………………………………………....vii İÇİNDEKİLER……………………………………………………………………viii RESİMLER DİZİNİ...................................................................................................xv GİRİŞ..............................................................................................................................1 1. BÖLÜM: KENT ESTETİĞİ VE KAMUSAL SANAT…………………………9 1.1. Estetik Kamusal Alan Olarak Kent………………………………...…..9 1.2. Kent İmgesi ve Kamusal Alan…………………………………………13 1.3. Kamusal Sanat ve Yeni Tür Kamusal Sanat………………..................17 1.4. Kamusal Sanat Anlayışları Çerçevesinde Ankara’da 1960’lı ve 1970’li Yıllarda Yapılan Seramik Duvar Panoları……………..…........20 2. BÖLÜM: AVRUPA’DA ÇAĞDAŞ SERAMİK DUVAR PANOLARININ KAMUSAL SANAT OLARAK ORTAYA ÇIKIŞI……………………...……........21 2.1. 20. Yüzyılın İlk Yarısında Avrupa’da Seramik Sanatında Yaşanan Gelişmeler ……………………………………………………………………. 21 2.2. Modern Mimarlık ve Çağdaş Seramik Sanatı Birlikteliği ……………26 2.3. 20. Yüzyıl’ın İkinci Yarısında Avrupalı Sanatçıların Seramik Duvar Panolarından Örnekler ...…………………………………………………… 29 ix 3. BÖLÜM: 20.YÜZYILDA TÜRKİYE’DE ÇAĞDAŞ SERAMİK SANATININ AVRUPA İLE ETKİLEŞİMLERİ……………………………………………….....33 3.1. Yurtdışına Öğrenime Gönderilen Öğrencilerin Etkisi ……………......33 3.2. “Sürgün Bauhaus”un Etkisi……………………………………………..34 4. BÖLÜM: TÜRKİYE’DE ÇAĞDAŞ SERAMİK SANATINDA SERAMİK DUVAR PANOLARI ………………………………………………………………...36 4.1. Türkiye’de Çağdaş Seramik Sanatının Oluşum ve Gelişim Dönemleri 1929-1980 …………………………………………………………………...…36 4.2.20. Yüzyılda Türkiye’de Çağdaş Seramik Duvar Panolarından Sanatsal Eğilimler…………………………………………………………………….... 48 5. BÖLÜM: 1960’LI VE 1970’Lİ YILLARDA TÜRKİYE’DE MİMARLIK VE SANAT BİRLİKTELİĞİ……………………………………………………..……....50 5.1. Türkiye’de 20. Yüzyıl Mimarlığına Genel Bir Bakış ………………… .50 5.2. 1960’lı ve 1970’li Yıllarda Türkiye’de Mimarlık ve Sanat İlişkisine Genel Bir Nakış ………………………………………………………….……52 5.3. 1960’lı ve 1970’li Yıllarda Türkiye’de Mimarlık ve Çağdaş Seramik Sanatı Birlikteliği ……………………………………………………………..55 5.4. Türkiye’de 20. Yüzyılın İkinci Yarısında Yapılan Seramik Duvar Panolarından Örnekler…………..…………………………………………..61 5.4.1. Füreya Koral’ın Seramik Duvar Panoları …………………...….61 5.4.2. Türkiye’de Çağdaş Seramik Duvar Panolarından Örnekler…….69 6. BÖLÜM: ANKARA’DA KAMUSAL YAPILARDA 1960’LI VE 1970’Lİ YILLARA TARİHLENEN SERAMİK DUVAR PANOLARI……………............77 6.1. 1960’lı Yıllar………………………………………………………...... …78 6.1.1. AOÇ Marmara Oteli…………………………………………… .78 x 6.1.1.1. Füreya Koral’ın Seramik Panosu ……………........…...79 6.1.1.2. Sadi Diren’in Seramik Duvar Kaplaması…………..… 81 6.1.1.3. Erdoğan Ersen’in Seramik Panelleri …………...…......82 6.1.2. Anafartalar Çarşısı ………………………………………...........84 6.1.2.1. Attila Galatalı’nın Seramik Duvar Panosu …………....85 6.1.2.2. Füreya Koral’ın Seramik Duvar Panoları ……………..87 6.1.2.3. Seniye Fenmen’in Seramik Duvar Panoları ……………..…….94 6.1.2.4. Cevdet Altuğ’un Duvar Kaplaması İçindeki Seramik Panolar…………………………………………………..…...101 6.1.3. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi İç Hastalıkları ….……………….107 6.1.3.1. Füreya Koral’ın Seramik Panoları ……………………..…….108 6.1.3.2. Attila Galatalı’nın Seramik Panoları …………………….…..109 6.1.3.3. Cevdet Altuğ’un Seramik Panoları…………………………..110 6.1.3.4. Cemil Eren’in Seramik Panoları ……………………...…..…111 6.1.4. Ankara Gülhane Eğitim Araştırma Hastanesi …………………………112 6.1.4.1. Cevdet Altuğ’un Seramik Panosu…………………………….112 6.1.5. Ziraat Bankası Genel Müdürlüğü …………………………...…………114 6.1.5.1. Nasip İyem’in Seramik Panosu………………………………114 6.1.6. Kızılay İşhanı (Gökdelen Kafeteryası)………………………………...116 6.1.6.1. Jale Yılmabaşar’ın Seramik Panosu………………………….116 6.1.7. Ziraat Bankası Gökdelen Şubesi……………………………………….117 6.1.7.1. Gencay Kasapcı’nın Seramik Panosu……………...…………117 xi 6.1.8. Büyük Ankara Oteli …………………………………..………………..118 6.1.8.1. Erdoğan Ersen’in Seramik Panosu ……………..……………118 6.1.9. TRT Arı ve Orkut Stüdyoları ( Arı Sineması) ………………..……….120 6.1.9.1. Bingül Başarır’ın Seramik Duvar ve Balkon Frizi Kaplaması ……………………………………………...………..120 6.1.9.2. Ülkü Bora’nın Seramik Panosu ve Kolon Kaplamaları ……...123 6.1.9.3. Cemil Eren’in Seramik Panoları ……………………………..124 6.1.9.4. Hamiye Çolakoğlu Seramik Panosu, Duvar Bordürü ve Kapı Tokmağı…………………………………..... 126 6.1.10. ODTÜ Mimarlık Fakültesi ……………………………………………128 6.1.10.1. Gencay Kasapcı’nın Seramik Panosu…………………...…. 128 6.1.11. TMO Kafeteryası…………………………………………………….. 130 6.1.11.1. Erdoğan Ersen’in Seramik Paneli………………………….. 130 6.2. 1970’li Yıllar ……………………………………………………………131 6.2.1. Talip Apartmanı (Talip Sineması )………………………......... 131 6.2.1.1 Hamiye Çolakoğlu’nun Seramik Panosu ……………..131 6.2.2. Şekerbank Genel Müdürlüğü …………………………………..133 6.2.2.1. Sadi Diren’in Seramik Panosu………………………..133 6.2.3. Ankara Yapı ve Kredi Bankası Genel Müdürlüğü……………...134 6.2.3.1. Erdinç Bakla’nın Seramik Duvar Kaplaması ……...…134 6.2.3.2. Ruzin Galatalı’nın Seramik Panosu …………...……..136 6.2.4. Uzay Sineması ………………………………………………….138 xii 6.2.4.1. Ülkü Bora’nın Seramik Panosu ………………………138 6.2.5. Hülya Restoran …………………………………………………139 6.2.5.1. Ülkü Bora’nın Seramik Panosu ………………………139 6.2.6. Soysal Çarşısı ve İş Hanı…………………………………...…..140 6.2.6.1. Ülkü Bora’nın Seramik Duvar ve Kolon Kaplamaları……………………………………………140 6.2.7. Akman Oteli……………………………………………………145 6.2.7.1. Ülkü Bora’nın Seramik Duvar ve Kolon Kaplamaları ……………………………………………145 6.2.8. DT. Şinasi Sahnesi (Lale Sineması)……..……………………..146 6.2.8.1. Hamiye Çolakoğlu’nun Seramik Paneli……………...146 6.2.9. DT. Akün Sahnesi ...……………………………………………147 6.2.9.1. Attila Galatalı Seramik Duvar Panoları………………147 6.2.10. Öncüoğlu Mimarlık (RV Restoran) …………………………..149 6.2.10.1. Ülkü Bora’nın Seramik Panosu ve Bar Bankosu ………………………………………………….149 6.2.11. Karayolları Genel Müdürlüğü …………………………...……151 6.2.11.1. Ülkü Bora’nın Seramik Panosu……………………..151 6.2.12. PTT Müzesi …………………………………………………...152 6.2.12.1. Ülkü Bora’nın Seramik Duvar Kaplamaları ………..152 6.2.13. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi İç Hastalıkları ……......153 6.2.13.1. Ömür Bakırer’in Seramik Panosu ……………….....153 xiii 7. BÖLÜM: SERAMİK DUVAR PANOLARININ KORUMA VE ONARIMI HAKKINDA…………………………………………………………………….….156 7.1. Taşınmaz Kültür Varlıkları Olarak Seramik Duvar Panoları………158 7.2. Kültür Varlıkları Olan Seramik Duvar Panolarının Taşınması…….160 7.3. Kültür Varlıkları Olan Seramik Duvar Panolarının Sergilenmesi….162 DEĞERLENDİRME VE SONUÇ……………………………………………….... 164 KAYNAKÇA………………………………………………………………………. .173 EK 1. SANATÇI ÖZGEÇMİŞLERİ……………………………………………....187 Füreya Koral (1910 – 1997) ………………………………………………………..187 Seniye Fenmen (1918 – 1996) ………………………………………………………187 Nasip İyem (1921 - 2011) …………………………………………………………...188 Cevdet Altuğ (1925 – 1994) ...………………………………………………...…….188 Sadi Diren (1927-…) ...…………………………………………………………...…188 Cemil Eren (1927-2016) ……………….…………………………………………...189 Ruzin Gerçin (Galatalı) (1929-2011) ………….………………………………… 189 Bingül Başarır (1930 -…) ………………………………………………………….190 Erdoğan Ersen (1931 – 2008) ……………..……………………………………….190 Gencay Kasapcı: (1933-…) ………………………………………………………...190 Hamiye Çolakoğlu (1933-2014) …………………………………………………….191 Attila Galatalı ( 1936 – 1994) ……………………………………………………….191 xiv Erdinç Bakla (1939 -…)……………………………………………………………..192 Ömür Bakırer (1939-…) ……………………………………………………………192 Jale Yılmabaşar (1939-…) ..………………………………………………………..193 Ülkü Bora (1942-…) ………………………………………………………………..193 Beril Anılanmert (1963-…)………………………………………………………..193 EK 2. ANKARA’DA PANOLARIN BULUNDUĞU ADRESLERİN KROKİSİ…………………………………………………………194 EK 3.SANATÇI RÖPORTAJLARI .……………………………………………..196 Beril Anılanmert Röportajı, 27 Nisan 2017 ….…………………………………..196 Bingül Başarır Röportajı, 18 Aralık 2016 ………………………………………..200 Erdinç Bakla Röportajı, 18 Mart 2017……………………………………………205 Ferhan Erder Röportajı, 17 Ağustos 2017………………………………………...210 Gencay Kasapcı Röportajı, 29 Nisan 2017………………………………………...215 Şevket Altuğ Röportajı, 16 Mart 2017……………………………………………..224 Ülkü Bora Röportajı, 27 Mart 2017………………………………………………..229 EK 4. KORUMA VE ONARIM HAKKINDA RÖPORTAJ……………………...235 Doç. Dr. Cengiz Çetin Röportajı, 12 Aralık 2017 ………………………………. 235 EK 5. HUKUKİ HAKLARA İLİŞKİN RÖPORTAJ……………………………..244 Sibel Bağlı Biçer Röportajı, 30 Ağustos 2017……………………………………. .244 EK 6. FİKİR VE SANAT ESERLERİ KANUNU HAKKINDA KISA BİLGİ …248 EK 7. ÇARŞI ESNAFI İLE YAPILAN RÖPORTAJLAR………………….….....252 Hikmet Şahin Röportajı, 20 Ağustos 2017…………………………………………252 xv Ali Aslan Röportajı, 6 Aralık 2017………………………………………………….253 EK 8. ORİJİNALLİK BELGESİ …………………………………………………..262 EK 9.ETİK KURUL RAPORU…………………………………………………….263 ÖZGEÇMİŞ………………………………………………………………………… 264tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇağdaş Seramik Sanatı
dc.subjectSeramik Duvar Panosu
dc.subjectTürkiye’de Bauhaus
dc.subjectKamusal Sanat
dc.subjectYeni Tür Kamusal Sanat
dc.subjectKent Estetiği
dc.subjectMimarlık ve Sanat
dc.subjectTürk Modernliği
dc.subjectTürk modernliği ve Cumhuriyet Dönemi
dc.subject1960
dc.subject1970
dc.titleAnkara'da Kamusal Alanlardaki Seramik Duvar Panolarıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozet“Ankara’da Kamusal Alanlardaki Seramik Duvar Panoları” başlıklı araştırma Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanat Tarihi Yüksek Lisans Programı tez çalışmasıdır. Tezin amacı, 1960’lı ve 1970’li yıllarda yapılmış ve Ankara’da kamusal yapılara yerleştirilmiş olan seramik duvar panolarının birer kamusal sanat eseri ve kent estetiği unsuru olarak belgelemek ve Türkiye’de çağdaş seramik sanatının gelişim süreci içindeki yerlerini analiz etmektir. Tez kapsamında Ankara’da kamusal yapılarda bulunan, 1960’lı ve 1970’li yıllara tarihlenen seramik panolar belgelenerek, panoların sanatsal özellikleri, çevreleri ile fiziksel ve sosyo-kültürel ilişkiler kurup kuramadıkları, içeriklerinin kamusal olup olmadığı, izleyiciyi katılımcıya dönüştüren yeni kamusal sanat pratikleri ile örtüşüp örtüşmedikleri, bulundukları kentin imajına bir katkılarının olup olmadığı ve değişen siyasal süreçlerin yansımalarını taşıyıp taşımadıkları araştırılmıştır. Ankara örnekleri üzerinden, Türkiye’de özellikle Cumhuriyet Dönemi ile başlayan modernleşme paradigmalarıyla bunların çağdaş seramik sanatı üzerindeki etkileri, Türkiye’de çağdaş seramik sanatının disiplinlerarası etkileşimleri, özellikle sanatsal plastik öğe olarak mimariyle ilişkisi sorgulanmış; malzeme ve teknik olarak seramiğin sanatsal anlatım dili açısından sahip olduğu olanaklar değerlendirilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentSanat Tarihitr_TR
dc.contributor.authorID10181520tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster