Show simple item record

dc.contributor.advisorDokak, Hüsnü
dc.contributor.authorYönsel, Mahpeyker
dc.date.accessioned2018-01-03T13:13:38Z
dc.date.available2018-01-03T13:13:38Z
dc.date.issued2017-12-06
dc.date.submitted2017-11-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4142
dc.description.abstractSin, one of the important concepts that determines our behavior, comes at the beginning of the topics inspired by the artists in every period. At the same time, "the myth of original sin" which is a common theme in all religions of one God, is very important to show the deep relationship between men and women. Adam and Eve's "original sin," given as the first human beings in the four sacred books, allows for gender, morality and tradition to be re-glanced in men and women relationship. The concept of sin, which expresses the irregularities of individual and social souls, has also attracted attention in art as part of life and existence. Numerous artists have been interested in religious issues from the time of medieval art until nowadays. However, the sin myth among religious subjects that have an important place in the history of art as being inspiring for artists is not a subject of much work in Turkish art in the modern and post-modern period, and has not drawn sufficient interest it deserves. In the second half of the 20th century, modernism received intense criticism and towards the end of the 1960s, artists began to re-associate their works with history, mythology and religion. This great change has begun to be referred as the post modern period. Just as it is in today's politics, economy, in short, all kinds of social structuring, solid rules in arts has been demolished and interdisciplinary relations have begun to reestablish in the name of polyphony. It seen that contemporary artists prefer to use ‘‘religion’’, which has common influence in correcting distorted problems in society, rather than spreading the religion to the masses. Although the starting point of creation mythology depends on the same basis, it shows differences in every society and every individual due to distinction in artists’ emotions, perceptions and inteligents of creation. ‘'The myth of original sin’' has been examined in terms of content and form in consideration of today's social and individual values.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY BİLDİRİM ÖZET…………………………………………………………………………………...iv ABSTRACT…………………………………………………………………………….v İÇİNDEKİLER…………………………………………………………………….......vi RESİMLERİN LİSTESİ……………………………………………………………...vii GİRİŞ……………………………………………………………………………………1 1. BÖLÜM YARATILIŞ MİTOLOJİSİ VE SANAT……………………………………………...5 1.1. Adem, Havva, Lilith……………………………………………………………...7 1.2. Cennet Bahçesi………………………………………………………………….12 1.3. Cennetten Kovulma……………………………………………………………..20 1.4. Yasak Meyve Elma ve Bilme Ağacı…………………………………………....27 2. BÖLÜM DİN VE SANAT……………………………………………………………………….35 SONUÇ………………………………………………………………………………...58 KAYNAKÇA…………………………………………………………………………..59 ÖZGEÇMİŞ…………………………………………………………………………...61tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectİlk Günahtr_TR
dc.subjectAdem
dc.subjectHavva
dc.subjectLilith
dc.subjectDin
dc.subjectSanat
dc.subjectElma
dc.subjectCennet
dc.subjectBilme Ağacı
dc.titleİlk Günah Mititr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetDavranışlarımızı belirleyen önemli kavramlardan biri olan günah, her dönem sanatçıların ilham aldıkları konuların başında gelir. Aynı zamanda tek Tanrılı tüm dinlerde ortak bir konu olan ‘‘ilk günah miti’’ kadın ve erkek arasındaki derin ilişkiyi göstermesi bakımından da son derece önemlidir. Dört kutsal kitapta ilk insanlar olarak verilen Adem ile Havva’nın ‘‘ilk günah’’ları, kadın erkek ilişkisinde cinsiyetin, ahlakın ve geleneğin her defasında yeniden gözden geçirilmesine olanak vermektedir. Bireysel ve toplumsal ruhun düzensizliklerini ifade eden günah kavramı yaşamın ve varoluşun bir parçası olarak sanatta da ilgi görmüştür. Orta çağ sanatından başlayarak günümüze kadar gelen zaman içinde sayısız sanatçı dini konulara ilgi duymuştur. Ancak, sanat tarihinde önemli bir yere sahip olan ve sanatçılara ilham veren dini konular arasındaki günah miti, modern ve sonrası dönemde Türk sanatında çokça işlenmiş bir konu değildir ve hak ettiği ilgiyi yeterince bulamamıştır. 20.yy’ın ikinci yarısında Modernizme yoğun eleştiriler gelmeye başlamış ve 1960’ların sonlarına doğru sanatçılar eserlerini tarih, mitoloji ve din ile yeniden ilişkilendirmeye başlamışlardır. Yaşanan bu büyük değişim post modern dönem olarak anılmaya başlamıştır. Günümüzün siyasetinde, ekonomisinde, kısacası her türlü toplum yapılanmasında olduğu gibi sanatta da çok seslilik adına katı kurallar yıkılmaya ve disiplinler arası ilişkiler yeniden kurulmaya başlamıştır. Günümüz sanatçılarının dini geniş kitlelere yaymak amacı ile değil, toplumdaki çarpık sorunların düzeltilmesinde yaygın güce sahip ‘‘din’’i kullanmayı tercih ettiklerini görüyoruz. Yaratılış mitolojisinin çıkış noktası aynı temele bağlı olsa da sanatçının duygu, algı ve yaratma zekasındaki farklılık nedeni ile her toplumda ve her bireyde farklılıklar göstermektedir. ‘‘İlk günah miti’’, bugünün toplumsal ve bireysel değerlerinin ışığı altında ele alınarak içerik ve biçim açısından irdelenmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR
dc.contributor.authorID10171752tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record