dc.contributor.advisor | Ötgün, Cebrail | |
dc.contributor.author | Altın Soykan, Merve | |
dc.date.accessioned | 2017-11-06T08:41:03Z | |
dc.date.available | 2017-11-06T08:41:03Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-12-23 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/4041 | |
dc.description.abstract | The aim of this work, titled "Absurd as a Form of Representation," is to examine
the relationship between art and the absurd notion that is yet to be dealt with, and
to establish new dialogues with this particular reality through personal art. This
concept emerging from philosophy has emerged from contradictions arising from
the inability of human beings to meet expectations in relation to the world.
Everyone who meets with absurd in a certain period of his life has to learn to live
with absurdity. One of the most effective ways to accomplish this is art. Because
art is one of the ways of realizing the field of existence.
The concept of "absurd" came up during World War II, France, especially Albert
Camus's philosophy, was first used in the field of theater and literature. In the
field of plastic arts, although there is no concept of direct absurd, close examples
have been determined as content. Examples such as Holbein's Elists, Saturn
Eating the Children of Goya, Manet's Breakfast at the Ridge were all attributed to
the same composition, due to contradictory images of reason and emotion. In
Contemporary Art, the artists who took the issue of direct absurd were discussed.
Artists such as Michael Cheval and Paco Pomet express the absurd by using
fantastic, surreal, contrary forms in the same atmosphere. | tr_TR |
dc.description.tableofcontents | GİRİŞ……………………………………………………………….............................1
I. BÖLÜM
SAÇMA/UYUMSUZ NEDİR? ………………………………………………………..3
I.1. Albert Camus’ye Göre “Saçma”………………………………………………….5
I.2. “Saçma/Uyumsuz” Kısa Tarihi…………………………………………………..7
I.2.a. Sanatta “Saçma” ile Başkaldırı ve Yaratıcılık İlişkisi………………….....9
I.2.b. Saçma ve Yeni İlişkisi…………………………………………………...…11
II. BÖLÜM
SANATSAL BAĞLAMDA “SAÇMA”NIN KULLANIMI
II.1. Saçma/Uyumsuz Sanat…………………………………………………………12
II.2. “Saçma”dan Etkilenen Sanatçı - “Saçma”nın Etkilediği Sanat………………17
II.3. Çağdaş Sanat Anlayışında “Saçma”…………………………………………..40iv
III. BÖLÜM
RESİMSEL ÇÖZÜMLEMELER
III.1. Saçma Felsefesi ile Etkileşimde Bulunan Eserlerin İncelenmesi…………..45
III.2. Saçma İmgeler Kapsamında Yapıtlarım Üzerine Açıklamalar……………..65
SONUÇ………………………………………………………………........................81
KAYNAKÇA…………………………………………………………………………..82 | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Saçma | tr_TR |
dc.subject | Sanat | tr_TR |
dc.subject | Resim | tr_TR |
dc.subject | Aykırı | tr_TR |
dc.subject | Albert Camus | tr_TR |
dc.subject | Absurd | tr_TR |
dc.subject | Art | tr_TR |
dc.subject | Picture | tr_TR |
dc.subject | Contrary | tr_TR |
dc.subject | Albert Camus | tr_TR |
dc.title | Bir Gösterme Biçimi Olarak Saçma | tr_TR |
dc.title.alternative | Absurd as a Form of Representation | eng |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | “Bir Gösterme Biçimi Olarak Saçma” başlıklı bu çalışmanın amacı, henüz yeni
sayılan saçma kavramı ile sanatın ilişkilerini irdelemek ve kişisel sanat yoluyla
bu kendine özgü gerçeklikle yeni diyaloglar kurabilmektir. Felsefeden yola çıkan
bu kavram, insanın dünya ile olan ilişkisinde, beklentilerinin karşılanamayışından
doğan çelişkilerden ortaya çıkmıştır. Saçmayla hayatının belirli bir döneminde
karşılaşan her insan, saçma ile yaşamayı öğrenmek zorundadır. Bunu
gerçekleştirebilmenin en etkili yollarından biri sanattır. Çünkü sanat varoluş
alanını gerçekleştirebilmenin yöntemlerinden biridir.
“Saçma” kavramı II. Dünya Savaşı sırasında, Fransa’da, özellikle Albert
Camus’nün felsefesinde ortaya çıkmış, sanatta ilk örnekleri tiyatro ve edebiyat
alanında kullanılmıştır. Plastik sanatlar alanında ise doğrudan saçma üzerine bir
kavramlaşma olmasa da içerik olarak yakın örnekler saptanmıştır. Holbein’in
Elçiler’i, Goya’nın Çocuklarını Yiyen Satürn’ü, Manet’nin Kırda Kahvaltı’sı gibi
örnekler, aynı kompozisyon içinde akla ve duyguya aykırı düşen imgeler
nedeniyle konuyla ilişkilendirilmiştir. Çağdaş Sanatta ise doğrudan Saçma
konusunu odağa alan sanatçılar ele alınmıştır. Michael Cheval, Paco Pomet gibi
sanatçılar saçmayı, aynı atmosferde fantastik, sürreal ögeleri, aykırı biçimleri bir arada
kullanarak ifade ederler.
Uygulama çalışmalarında konu, yaşanmış bir gerçeklikten yola çıkılarak ele
alınmıştır. Saçma düşüncesine karşılık gelecek imgeler gerçekçi bir bakış
açısıyla, fantastik atmosferlerde oluşturulmuştur. Resimden, fotoğrafa ve videoya
kadar konunun düşüncesine göre araçlar seçilmiştir. Kimi konu, anlık gerçek bir
olayı saptamayı, kimi konu bir süreci yansıtması gerektiğinden farklı anlatım
yolları denenmiştir. Kompozisyonlarda ve kurguda saçma kavramının
çağrışımlarına ilişkin durumlar, aykırı atmosferler, metaforlar, estetik normlar ve
kavramsal bağlamlar göz önünde bulundurularak oluşturulmuştur. | tr_TR |
dc.contributor.department | Resim | tr_TR |