Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDost, Şenol
dc.contributor.authorŞefik, Özgün
dc.date.accessioned2017-08-11T09:39:01Z
dc.date.available2017-08-11T09:39:01Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-06-15
dc.identifier.citationAçıl, E. (2015). Ortaokul 3. sınıf öğrencilerin denklem kavramına yönelik soyutlama süreçlerinin incelenmesi: APOS teorisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum. Akkoç, H. (2006). Fonksiyon kavramının çoklu temsillerinin çağrıştırdığı kavram görüntüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 1-10. Alakoç, Z. (2003). Matematik öğretiminde teknolojik modern öğretim yaklaşımları. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(1), 43-49. Arnon, I., Cottrill, J., Dubinsky, E., Oktaç, A., Roa Fuentes, S., Trigueros, M. & Weller, K. (2014). APOS theory: A framework for research and curriculum development in mathematics education. New York, Heidelberg, Dordrecht, London: Springer. Asiala, M., Dubinsky, E., Cottrill, J. & Schwingendorf, E. K. (1997). The Development of Students’ Graphical Understanding of the Derivative. Journal of Mathematical Behavior, 16(4), 399-431. Aspinwall, L., Shaw, K. L. and Presmeg, N. C. (1997). Uncontrollable Mental Imagery: Graphical Connections Between a Function and Its Derivative. Educational Studies in Mathematics, 33, 301-317. Aspinwall, L. & Shaw, K. L. (2002). Representations in Calculus: Two Contrasting Cases. Mathematics Teacher, 95, 434-439. Baştürk, S., Dönmez, G. (2011). Matematik öğretmen adaylarının limit ve süreklilik konusuyla ilgili kavram yanılgıları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(1), 225-249. Berry S. J. and Nyman A. M. (2003). Promoting Students’ Graphical Understanding of the Calculus. Journal of Mathematical Behavior, 22, 481–497. Biber, A. Ç. (2010). Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının tek ve iki değişkenli fonksiyonların limiti ve sürekliliği ile ilgili kavram bilgileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Bishop, A. J. (1989). Review of research on visualization in mathematics education. Focus On Learning Problems In Mathematics, 11 (1), 7-16. Breidenbach, D., Dubinsky, E., Hawks, J. & Nichols, D. (1992). Development of the process conception of function. Educational Studies in Mathematics, 23, 247-285. Cottrill, J., Dubinsky, E., Nichols, D., Schwinngendorf, K., Thomas, K., & Vidakovic, D. (1996). Understanding the limit concept: Beginning with a coordinated process schema. Journal of mathematical behavior, 15, 167-192. Çekmez, E. (2013). Dinamik matematik yazılımı kullanımının öğrencilerin türev kavramının geometrik boyutuna ilişkin anlamalarına etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon. Çetin, İ. (2009). Students’ understanding of limit concept: An APOS perspective. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara. Deniz, Ö. (2014). 8. Sınıf öğrencilerinin gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımı altında eğim kavramını oluşturma süreçlerinin APOS teorik çerçevesinde incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Denning, P. J. (1983). A nation at risk: the imperative for educational reform. Communications of the ACM, 26(7). 467-478. Dubinsky, E. (Eds.) (1991). Reflective abstraction in advanced mathematical thinking, Advanced mathematical thinking (pp. 95-123). Dordrecht. The Netherlands: Kluwer. Dubinsky, E. (1997). Some thoughts on a first course in linear algebra on the college level. In D. Carlson, C. Johnson, D. Lay, D. Porter, A. Watkins, & W. Watkins (Eds.), Resources for teaching linear algebra (MAA Notes, Vol. 42, pp. 85–106). Washington, DC: Mathematical Association of America. Dubinsky, E., Weller, K. & Arnon, I. (2013). Preservice teachers’ understanding of the relation between a fraction or integer and its decimal expansion: The case of 0.999… and 1. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 13(3), 232-258. Dubinsky, E., Weller, K., McDonald, M. & Brown, A. (2005). Some historical issues and paradoxes regarding the concept of infinity: An APOS analysis: Part 1. Educational Studies in Mathematics, 58, 335–359. Erlandson, D. A., Harris, E. L., Skipper, B., & Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. Newbury Park, CA: Sage Publications. Ferrari, P. L. (2003). Abstraction in mathematics. Philosophical Transactions of the Royal Society of London B, 358, 1225-1230. Fischbein, E. (1982). Intuition and Proof. For the Learning of Mathematics, 3(2), 9-18. Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th edition). New York: McGraw-Hill Humanities/Social Sciences/Languages. Ganter, S. L. (2001). Changing calculus: a report on evaluation efforts and national impact from 1988 to 1998. Washington, DC: Mathematical Association of America. Gleason, M. A. and Hallett, H. D. (1992). The calculus consortium based at harvard university. Focus on Calculus 1, 1-4. Guzman, M. (2002). The role of visualization in the teaching and learning of mathematical analysis. The Proceedings of the 2nd International Conference on the Teaching of Mathematics, Hersonissos, Crete, Greece. Hershkowitz, R. (1989). Visualization in geometry: two side of the coin. Focus on learning Problems in Mathematics. 11(1), 61-76. Hofe, R. V. (1999). Problems with the limit concept - on a case study of a calculus lesson within a computer-based learning environment. In Fresenborg, E. C., Maier, H., Reiss, K., Toerner, G., and Weigand, H. G., editors, Selected Papers from the Annual Conference of Didactics of Mathematics, 1997. İnan, C. (2006). Matematik öğretiminde oluşturmacı yaklaşım uygulmasının örnekleri. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 40-50. Kabael, T. (2011). Tek değişkenli fonksiyonların iki değişkenli fonksiyonlara genellenmesi, fonksiyon makinesi ve APOS. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 465-499. Kirk,J. & Miller, M.L. (1986). Reliability and validity in qualitative research. Beverly Hills, Ca.: Sage Publications. Kleiner, I. (1989). Evolution of the function concept: A brief survey. The College Mathematics Journal, 20(4), 282-300. LeCompte, M. D. & Goetz, J.P.(1982). Problems of reliability and validity in ethnographic research. Review of Educational Research, 52, 31-60. Lincoln, Y.S. & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry, Beverly Hills: Sage. Martinez-Planell, R. & Trigueros Gaisman, M. (2012). Students' understanding of the general notion of a function of two variables. Educational Studies in Mathematics, 81, 365-384. McDonald, M., Mathews, D., & Strobel, K. (Eds.) (2000). Understanding sequences: A tale of two objects. Research in Collegiate mathematics education IV. CBMS issues in mathematics education (Vol.8, pp. 77-102). Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd Edition). Calif: SAGE Publications. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) (1966). Türk Ansiklopedisi. Ankara: Milli Eğitim Basımevi Nasibov, F. ve Kaçar, A. (2005). Matematik ve matematik eğitimi hakkında. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(2), 339-346. National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) (1989). Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics. [Çevrim-içi: http://www.mathcurriculumcenter.org/PDFS/CCM/summaries/standards_summary.pdf , Erişim Tarihi: 13 Haziran 2017.] Patton, M. K. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Newbury Park: SAGE publications. Piaget, J. (1965). The child’s conception of number. New York: W. W. Norton. Piaget, J. (1971). Biology and knowledge. Chicago: University of Chicago Press. Piaget, J. (1973). Comments on mathematical education. Developments in mathematical education: Proceedings of the second international congress on mathematical education (pp. 79-87). Cambridge, UK: Cambridge University Press. Piaget, J. (1985). The equilibration of cognitive structures. Cambridge, MA: Harvard University Press. Ponte, J. P. (1992). The history of the concept of function and some educational implications. Mathematics Educator, 3(2), 3-8. Roa-Fuentes, S., & Oktaç, A. (2010). Construccion de una descomposicion genetica: Analisis teorico del concepto transformacion lineal. Revista Latinoamericana de Investigacion en Matematica Educativa, 13(1), 89–112. Selden, J., Selden, A. and Mason, A. In J. Kaput and E. Dubinsky, (Eds.) (1994). Even good calculus students can’t solve nonroutine problems. Research issues in undergraduate mathematics learning: Preliminary analysis and results. (pp. 19-26). Washington, DC: Mathematical Association of America. Sierpinska, A. (1994). Understandings in Mathematics. London: Falmer. Sinan, O. (2007). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler ve Protein Sentezi İle İlgili Kavramsal Anlamaları. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir. Steffe, L. P., & Thompson, P. W. In R. Lesh & A. E. Kelly (Eds.), (2000). Teaching experiment methodology: Underlying principles and essential elements. Research design in mathematics and scienc education (pp. 267-307). Hillsdale, NJ: Erlbaum. Stenger, C., Weller, K., Arnon, I., Dubinsky, E. & Vidakovic, D. (2008). A search for a constructivist approach for understanding the uncountable set P(N). Revisto latinoamericano de Investigacion en Matematicas Educativas, 11(1), 93-126. Stewart, C. J., Cash, W. B. (1985). Interviewing: Principles and practices (4th edition). Dubuque, Iowa: W.C. Brown Publishers. Tall, D. (1991). Advanced Mathematical Thinking. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers. Tall, D. (1992). Students’ difficulties in calculus. Plenary presentation in working group 3, ICME, Quebec, Canada, August 1992. Tall, D., & Vinner, S. (1981). Concept image and concept definition in mathematics with particular reference to limits and continuity. Educational Studies in Mathematics, 12, 151-169. Trigueros Gaisman, M. & Martinez-Planell, R. (2007). Visualization and abstraction: Geometric representation of function of two-variables. Proceedings of the 29th annual meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychlogy of Mathematics Education, Stateline, NV: University of Nevada, Reno. Trigueros, M., & Martinez-Planell, R. (2010). Geometrical representations in the learning of two-variable functions. Educational Studies in Mathematics, 73, 3–19. Trigueros, M., & Oktac¸, A. (2005). La theorie APOS et l’enseignement de l’Algebre Lineaire. Annales de Didactique et de Sciences Cognitives. Revue internationale de didactique des mathematiques (Vol. 10, pp. 157–176). IREM de Strasbourg, Universite Louis Pasteur. Tzirias, W. (2011). APOS theory as a framework to study the conceptual stages of related rates problems. (Dissertation Masters Thesis). Concordia University. Vinner, S. & Dreyfus, T. (1989). Images and definitions for the concept of function. Journal for Research in Mathematics Education, 20(4), 356-366. Yılmaz, R. (2011). Matematiksel soyutlama ve genelleme süreçlerinde görselleştirme ve rolü. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Weber, E., & Thompson, P. W. (2014). Students' images of two-variable functions and their graphs. Educational Studies in Mathematics, 87(1), 67-85. Weller, K., Arnon, I., & Dubinsky, D. (2009). Pre-service teachers’ understanding of the relation between a fraction or integer and its decimal expansion. Canadian Journal for Science, Mathematics, and Technology Education, 9(1), 5 – 28. Weller, K., Arnon, I. & Dubinsky, E. (2011). Preservice teachers’ understanding of the relation between a fraction or integer and its decimal expansion: Strength and stability of belief. Canadian Journal of Science, Mathematics and Technology Education, 11, 129-159. Yerushalmy, M. (1997). Designing representations: reasoning about functions of two-variables. Journal for Research in Mathematics Education, 28, 431-466. Yıldırım, A., Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yin, R. K. (2003). Case Study Research: Design and Methods (3rd edition). Sage Publications, Thousand Oaks, CA. Zazkis, R., Dubinsky, E. & Dautermann, J. (1996). Coordinating Visual and Analytic Strategies: A Study of Students’ Understanding of the Group D4. Journal for Research in Mathematics Education, 27, 435-457.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3910
dc.description.abstractIn this research, the students' understanding of two variable functions was analyzed within the framework of APOS theory. In the study, the case study of qualitative research methods has been used. The study/research group consists of six students who are studying at the Department of Mathematics and Science Education, Mathematics Education Department of a state university. When participants are determined, it is taken into account that they had taken the courses of Analytical Geometry and Analysis I, II, III and IV in the mathematics curriculum and was successful. The data of the study, Two Variable Functions-Conceptual Comprehension Test and the written answers given by the students through this measurement tool and the voice recordings of the clinical interviews about these questions are constituted. The obtained data has been analyzed with content analysis using genetic decomposition of two variable functions by Trigueros and Martinez-Planell (2007; 2010) in the context of APOS theory. According to the results of the study; students cannot associate two variable functions with three dimensional space concept. There are no students who bring the concept of two variable functions as object. In the light of these results, some suggestions has been presented about the given analysis courses and thinning of the genetic decomposition.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL ve ONAY ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iii ETİK BEYANNAMESİ iv TEŞEKKÜR v ÖZ vi ABSTRACT vii İÇİNDEKİLER viii TABLOLAR DİZİNİ x ŞEKİLLER DİZİNİ xi 1. GİRİŞ 1 1.1. Problem Durumu 1 1.2. Araştırmanın Amacı ve Önemi: 4 1.3. Problem Cümlesi: 5 1.3.1. Alt Problemler: 5 1.4. Sayıltılar: 5 1.5. Sınırlılıklar: 5 1.6. Araştırmanın Kuramsal Temeli 6 1.6.1. APOS Teori 6 1.6.2. Genetik Ayrışım 14 2. İLGİLİ ARAŞTIRMALAR 18 2.1. Tezin Çatısını Oluşturan Çalışmalar 22 3. YÖNTEM 24 3.1. Araştırmanın Yöntemi 24 3.2. Çalışma Grubu 24 3.3. Veri Toplama Araçları 26 3.3.1. İki Değişkenli Fonksiyonlar-Kavramsal Anlama Testi 26 3.3.2. Klinik Görüşme 28 3.4. Verilerin İşlenmesi ve Çözümlenmesi 28 3.5. Araştırmanın Akış Şeması 31 3.6. Araştırmanın İç ve Dış Geçerliği 31 3.6.1. Araştırmanın İç Geçerliği 32 3.6.2. Araştırmanın Dış Geçerliği 32 4. BULGULAR VE TARTIŞMA 34 4.1. Uygulamanın Birinci Sorusu 34 4.1.1. Öğrencilerin Birinci Soruya Verdikleri Cevaplar 35 4.1.2. Birinci Sorunun Genel Değerlendirmesi 38 4.2. Uygulamanın İkinci Sorusu 39 4.2.1. Öğrencilerin İkinci Soruya Verdikleri Cevaplar 39 4.2.2. İkinci Sorunun Genel Değerlendirmesi 44 4.3. Uygulamanın Üçüncü Sorusu 45 4.3.1. Öğrencilerin Üçüncü Soruya Verdikleri Cevaplar 45 4.3.2. Üçüncü Sorunun Genel Değerlendirmesi 49 4.4. Uygulamanın Dördüncü Sorusu 50 4.4.1. Öğrencilerin Dördüncü Soruya Verdikleri Cevaplar 51 4.4.2. Dördüncü Sorunun Genel Değerlendirmesi 53 4.5. Uygulamanın Beşinci Sorusu 54 4.5.1. Öğrencilerin Beşinci Soruya Verdikleri Cevaplar 55 4.5.2. Beşinci Sorunun Genel Değerlendirmesi 59 4.6. Uygulamanın Altıncı Sorusu 60 4.6.1. Altıncı Sorunun Genel Değerlendirmesi 61 4.7. Uygulamanın Yedinci Sorusu 61 4.7.1. Yedinci Sorunun Genel Değerlendirmesi 62 4.8. Uygulamanın Sekizinci Sorusu 62 4.8.1. Öğrencilerin Sekizinci Soruya Verdikleri Cevaplar 63 4.8.2. Sekizinci Sorunun Genel Değerlendirmesi 66 4.9. Uygulamanın Dokuzuncu Sorusu 67 4.9.1. Öğrencilerin Dokuzuncu Soruya Verdikleri Cevaplar 68 4.9.2. Dokuzuncu Sorunun Genel Değerlendirmesi 68 4.10. Uygulamanın Onuncu Sorusu 68 4.10.1. Öğrencilerin Onuncu Soruya Verdikleri Cevaplar 68 4.10.2. Onuncu Sorunun Genel Değerlendirmesi 70 4.11. Uygulamanın Onbirinci Sorusu 70 4.11.1. Öğrencilerin Onbirinci Soruya Verdikleri Cevaplar 71 4.11.2. Onbirinci Sorunun Genel Değerlendirmesi 72 5. SONUÇ ve ÖNERİLER 73 KAYNAKÇA 78 EKLER DİZİNİ 83 EK 1. ETİK KOMİSYONU ONAY BİLDİRİMİ 84 EK 2. ORİJİNALLİK RAPORU 85 EK 3. İKİ DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLARI KAVRAMSAL ANLAMA SORULARI 87 ÖZGEÇMİŞ 93tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAPOS teorisitr_TR
dc.subjectiki değişkenli fonksiyonlar
dc.subjectkavramsal anlama
dc.subjectgenetik ayrışım
dc.subjectüç boyutlu uzay
dc.titleÖğrencilerin İki Değişkenli Fonksiyon Kavramını Anlamalarının Apos Teorisi İle Analizitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada öğrencilerin iki değişkenli fonksiyonları anlamaları APOS teorisi çerçevesinde analiz edilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu bir devlet üniversitesinin Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören altı öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılar belirlenirken matematik öğretim programında yer alan Analitik Geometri, Analiz I, II, III ve IV derslerini almış ve bu derslerde başarı sağlamış olmalarına dikkat edilmiştir. Araştırmanın verilerini, İki Değişkenli Fonksiyonlar-Kavramsal Anlama Testi ve bu ölçme aracına öğrencilerin verdiği yazılı yanıtlar ile bu sorulara ilişkin yapılan klinik görüşmelerin ses kayıtları oluşturmaktadır. Elde edilen veriler APOS teorisi bağlamında Trigueros ve Martinez-Planell (2007; 2010) tarafından iki değişkenli fonksiyonlara ilişkin yapılan genetik ayrışım kullanılarak, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğrenciler iki değişkenli fonksiyonlar ile üç boyutlu uzay kavramını bağdaştıramamaktadır. İki değişkenli fonksiyon kavramını nesne haline getiren öğrenci bulunmamaktadır. Bu sonuçlar ışığında yapılan genetik ayrışımın inceltilmesine ve verilen analiz derslerine ilişkin bazı öneriler sunulmuşturtr_TR
dc.contributor.departmentOrta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimitr_TR
dc.contributor.authorID222936tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster