dc.contributor.advisor | Koca, Duygu | |
dc.contributor.author | Kayaduran Mahir, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2025-04-08T07:32:41Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.date.submitted | 2025-01-30 | |
dc.identifier.citation | Kayaduran Mahir, K. İç Mimarlık Eğitiminde Sosyal Sorumlu Tasarım: Müfredat İçin Öneriler (Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36748 | |
dc.description.abstract | This thesis is concerned with the social responsibility dimension of the design discipline and focuses on the question of how socially responsible design approaches can be addressed in interior design education. The thesis analyses socially responsible design approaches in the literature and develops proposals and course models to integrate these approaches into the curriculum. The aim is to present a new perspective for interior design education. In this direction, the study is discussed in four sections.
In the first part of the study, a conceptual framework was established by detailing the historical, environmental and social dimensions of socially responsible design approaches. In the second part, bibliometric analyses of socially responsible design approaches were carried out and, in the light of these analyses, prominent themes and trends in the literature and aspects of these approaches that can contribute to interior design education were identified. In the third part, curriculum recommendations for integrating socially responsible approaches into interior design education are presented and a course model is developed to provide an integrative framework for course content.
As a result, it is emphasised that the social responsibility capacity of the design discipline can be effectively used in interior design education. For future studies, it is recommended to test socially responsible design approaches in wider application areas and to develop experimental educational models to increase students' social sensitivity.
Keywords: Socially responsible design, interior design education, bibliometric analysis, curriculum development, social benefit, course model. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Güzel Sanatlar Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | tr_TR |
dc.subject | Sosyal sorumlu tasarım | |
dc.subject | İçmimarlık eğitimi | |
dc.subject | Bibliyometrik analiz | |
dc.subject | Müfredat geliştirme | |
dc.subject | Toplumsal fayda | |
dc.subject | Ders modeli | |
dc.title | İç Mimarlık Eğitiminde Sosyal Sorumlu Tasarım: Müfredat İçin Öneriler | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu tez, tasarım disiplininin sosyal sorumluluk boyutunu ele alarak, sosyal sorumluluk odaklı tasarım yaklaşımlarının içmimarlık eğitiminde nasıl ele alınabileceği sorusuna odaklanmaktadır. Tez kapsamında, literatürdeki sosyal sorumluluk temelli tasarım yaklaşımları analiz edilmiş ve bu yaklaşımların eğitim müfredatına entegre edilmesine yönelik öneriler ve ders modeli geliştirilmiştir. Bu yaklaşımların içmimarlık eğitimi için yeni bir perspektif sunulması hedeflenmiştir. Bu doğrultuda çalışma dört bölümde ele alınmıştır.
Çalışmanın birinci bölümünde, sosyal sorumluluk odaklı tasarım yaklaşımlarının tarihsel, çevresel ve toplumsal boyutları detaylandırılarak kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. İkinci bölümde, sosyal sorumluluk temelli tasarım yaklaşımlarına yönelik bibliyometrik analizler gerçekleştirilmiş ve bu analizler ışığında, literatürde öne çıkan temalar, eğilimler ve bu yaklaşımların içmimarlık eğitimine katkı sağlayabilecek yönleri belirlenmiştir. Üçüncü bölümde ise, sosyal sorumluluk odaklı yaklaşımların içmimarlık eğitimine entegrasyonuna yönelik müfredat için öneriler sunulmuş ve ders içeriklerine kapsayıcı bir çerçeve sunmak için ders modeli geliştirilmiştir.
Sonuç olarak, tasarım disiplininin sosyal sorumluluk kapasitesinin içmimarlık eğitiminde etkin bir şekilde kullanılabileceği vurgulanmıştır. Gelecek çalışmalar için, sosyal sorumluluk odaklı tasarım yaklaşımlarının daha geniş uygulama alanlarında test edilmesi ve öğrencilerin toplumsal duyarlılıklarının artırılmasına yönelik deneysel eğitim modellerinin geliştirilmesi önerilmektedir.
Anahtar Sözcükler: Sosyal Sorumlu Tasarım, İçmimarlık Eğitimi, Bibliyometrik Analiz, Müfredat Geliştirme, Toplumsal Fayda, Ders Modeli. | tr_TR |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı | tr_TR |
dc.embargo.terms | 6 ay | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-09-24T07:32:41Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |