Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaracan Özdemir, Nurten
dc.contributor.authorÖzgül, Oylum
dc.date.accessioned2025-03-20T10:32:58Z
dc.date.issued2025
dc.date.submitted2025-01-10
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36726
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effectiveness of psychoeducation program based on acceptance and commitment therapy on career distress and decidedness of university students. In the study, a sequential mixed-methods design was used, where quantitative data was collected first, followed by the collection of qualitative data. In the qualitative phase of the study, using a phenomenological design to explore students' career distress in depth, focus group interviews were conducted with 37 students from different departments, selected through purposeful sampling. In the quantitative phase of the study, a psychoeducation program based on Acceptance and Commitment Therapy was developed. To evaluate its effectiveness on career distress and decisiveness, a real experimental design with pre-test, post-test, and follow-up test control groups was implemented. The study group consisted of 27 students, 12 experimental and 15 control. Sessions lasted 8 weeks, once a week. After the pre, post, and follow-up tests for both groups, a short program was applied to the control group. Content analysis was used in the analysis of qualitative data, and two-way analysis of variance (ANOVA) was used for mixed measurements in the analysis of quantitative data. As a result of the study, it was seen that the program was effective in increasing the career decidedness of university students and reducing their distress. The findings were discussed in light of the literature and some suggestions were made.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKabul ve kararlılık terapisitr_TR
dc.subjectKariyer kararlılığı
dc.subjectKariyer sıkıntısı
dc.subjectKarma desen
dc.titleKabul ve Kararlılık Terapisi Temelli Psikoeğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Sıkıntısı ve Kararlılığına Etkisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, Kabul ve Kararlılık Terapisi temelli psikoeğitim programının üniversite öğrencilerinin kariyer sıkıntısı ve kararlılığına etkisini incelemektir. Araştırmada nitel ve nicel paradigmaların sıralı yürütüldüğü keşfedici sıralı karma desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel aşamasında, fenomenolojik desene dayalı olarak öğrencilerin kariyer sıkıntılarının derinlemesine incelendiği, amaçlı örnekleme yöntemi ile belirlenen ve farklı bölümlerde öğrenim gören 37 öğrenci ile odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Araştırmanın nicel kısmını oluşturan ikinci aşamada Kabul ve Kararlılık Terapisi temelli psikoeğitim programı geliştirilmiş ve bu programın kariyer kararlılığı ve sıkıntısı üzerindeki etkililiğini test etmek için ön test, son test ve izleme testi kontrol gruplarından oluşan gerçek deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu 12 deney 15 kontrol olmak üzere 27 öğrenciden oluşmuştur. Oturumlar haftada bir kez olmak üzere sekiz hafta sürmüştür. Her iki gruba yönelik öntest, sontest ve izleme testlerinin ardından kontrol grubuna da kısa program uygulanmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizi, nicel verilerin analizinde ise, karışık ölçümler için iki yönlü varyans analizi (anova) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda programının üniversite öğrencilerinin kariyer kararlılığını artırmada ve sıkıntısını ise azaltmada etkili olduğu görülmüştür. Sonuçlar literatür çerçevesinde tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlıktr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-03-20T10:32:58Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster