Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCanar, Burcu
dc.contributor.authorÖzgültekin, Fatih Serdar
dc.date.accessioned2025-02-18T07:43:17Z
dc.date.issued2025
dc.date.submitted2025-01-10
dc.identifier.citationÖzgültekin, F. S. (2025). Türkiye'de Eğitim Politikalarında Anti-Entelektüalizm ve Bilginin Değersizleştirilmesi. Doktora Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesitr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/36519
dc.description.abstractThis study focuses on anti-intellectualism in Turkey and tries to reveal the traces of this mindset in relation to education policies. While some concepts with both political and everyday life connotations are frequently mentioned in the ideological debates in Turkey, the role of anti intellectualism, another form of thought that has been as influential as these, is underestimated. Regardless of the political view of the ruling party or the dominant worldview, anti-intellectualism has been present in the socio-cultural and political atmosphere in this country, sometimes increasing and sometimes decreasing in intensity. However, especially in the last fifteen years, the effects of anti-intellectualism have been much more intense due to the decline in the value of knowledge, targeting of expertise, and the demonization of intellectuals. Therefore, it seems appropriate to identify anti-intellectualism as the “ethos” of this period, which is based on a certain historical background and is expected to show its effects in the future. In this framework, this study aims to start with a theoretical discussion on anti-intellectualism, including the historical background and breaking points of anti-intellectualism in Turkey, and to examine this term in relation to the education policies of the Justice and Development Party period. Within the scope of the study, thirty-three reports published by the Ministry of National Education (MoNE), Council of Higher Education (YÖK), and Foundation for Political, Economic and Social Research (SETA) between 2007 and 2023 have been analyzed. The purpose and importance of the study is to show that anti-intellectualism in Turkey is a mindset that shapes and underlies education policies. This thesis also seeks to demonstrate that anti-intellectualism in Turkey is a mindset that stands on its own feet and is at the intersection of many ideologies. This effort also includes showing the shaken position of knowledge and reason, rising of conspiracy theories, and the effects of neoliberalism.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectAnti-entelektüalizmtr_TR
dc.subjectEğitim politikalarıtr_TR
dc.subjectBilgi ve akıltr_TR
dc.subject.lcshSosyal tarih. Sosyal sorunlar. Sosyal reform.tr_TR
dc.titleTürkiye'de Eğitim Politikalarında Anti-Entelektüalizm ve Bilginin Değersizleştirilmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma, Türkiye’de anti-entelektüalizmi merkeze almakta ve bu düşünce yapısının izlerini eğitim politikaları ile ilişkisi içerisinde ortaya koymaya çalışmaktadır. Türkiye’deki ideolojik tartışma zemininde gerek politik gerekse gündelik hayata dair çağrışımları bulunan kavramlar sıklıkla telaffuz edilirken, bunlar kadar etkili olmuş bir diğer düşünce biçimi olan anti entelektüalizmin rolü azımsanmaktadır. İktidarın kimliği veya hakim olan dünya görüşü ne olursa olsun, anti-entelektüalizmin bu ülkedeki sosyo-kültürel ve politik atmosferde yoğunluğu bazen artan bazen azalan biçimde varlık gösterdiğini dile getirmek mümkündür. Ancak özellikle geride kalan son on beş yılda bilgiye verilen değerdeki düşüş, uzmanlığın hedef alınması ve entelektüellerin düşmanlaştırılması gibi nedenlerden ötürü anti-entelektüalizmin etkileri çok daha yoğun görülmektedir. Bu nedenle, belirli bir tarihsel birikime yaslanan ve etkilerini gelecekte de göstermesi beklenen bu dönemin “ethos”unu anti-entelektüalizm olarak saptamak yerinde görünmektedir. Bu çerçevede çalışma, anti-entelektüalizme dair teorik bir tartışmayla yola çıkmayı, Türkiye’de anti-entelektüalizmin tarihsel geçmişine ve kırılma noktalarına yer vermeyi ve bu terimi Adalet ve Kalkınma Partisi döneminin eğitim politikaları ile ilişkisi içerisinde incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında, 2007 ila 2023 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Siyaset, Eğitim ve Toplum Araştırmaları Vakfı (SETA) tarafından yayınlanan ve eğitim politikalarına dair çeşitli başlıkları içeren otuz üç rapor analiz edilmiştir. Çalışmanın amacı ve önemi, Türkiye’de anti-entelektüalizmin, eğitim politikalarına yön veren ve bu politikaların gerisinde yatan bir zihniyet olduğunu göstermektir. Ayrıca Türkiye’de anti-entelektüalizmin, ayakları üzerinde duran ve pek çok ideolojinin kesişim noktasında yer alan bir düşünce yapısı olduğunu ortaya koymaya çalışmaktadır. Bu çaba, bilginin ve aklın sarsılan konumunu, komplo teorilerindeki yükselişi ve neoliberalizmin etkilerini göstermeyi de içermektedirtr_TR
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2025-02-18T07:43:17Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster