dc.contributor.advisor | Ekti, Meltem | |
dc.contributor.author | Daşcı, Hüssam Serhat | |
dc.date.accessioned | 2025-02-18T07:39:37Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.date.submitted | 2024-12-23 | |
dc.identifier.citation | DAŞCI, Hüssam Serhat. Die Entwicklung der Argumentationskompetenz von Bilingualen, Inaugural-Dissertation zur Erlangung der Würde eines Doktors, Ankara, 2025. | tr_TR |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11655/36513 | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the development of argumentation competence in bilinguals. Argumentation is the process of drawing conclusions or logically defending and substantiating assertions, and is associated with linguistic and cognitive skills. Differences between monolingualism and bilingualism can have a significant impact on argumentation processes. Bilingualism gives individuals a broader linguistic and cultural perspective, which enriches their reasoning skills. The main objective of the study is to compare the reasoning skills of monolinguals and bilinguals, particularly with regard to the reference points of the arguments, and to show the linguistic, cognitive and cultural differences in these processes. In the context of the study, selected texts written by students in the fifth, seventh and tenth grades in Turkish and German are analyzed. First, the production of theses and arguments between monolinguals and bilinguals will be identified and then these arguments will be categorized into thematic groups. The created groups will be compared in terms of linguistic features and age-based differences. In the meantime, the main focus will be on the relationship between thesis and argument in the texts and the arguments will be analyzed to show how cognitive structures as well as linguistic skills are used. The methodological structure of the study consists of two main parts: the theoretical framework and the analyses. In the theoretical part, the literature on the concepts of bilingualism and argumentation will be reviewed and the relationship between these concepts will be discussed. In the analysis part, students' texts will be analyzed and argumentative productions will be grouped thematically. In the conclusion, after presenting the numerical data obtained in the form of a table in the variables of age, language and thematic groups, the effects of bilingualism on argumentation skills will be analyzed and interpreted in an effort to reveal how linguistic and cognitive differences are shaped in educational, social and cognitive contexts. | tr_TR |
dc.language.iso | deu | tr_TR |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Psikodilbilim | |
dc.subject | Argümantasyon becerisi | |
dc.subject | İki dillilik | |
dc.subject.lcsh | Filoloji. Dilbilim. | tr_TR |
dc.title | Die Entwicklung Der Argumentationskompetenz Von Bilingualen | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Bu çalışma, iki dillilerin argümantasyon becerilerinin gelişimini incelemeyi amaçlamaktadır. Argümantasyon, çıkarımda bulunma veya iddiaları mantıklı bir şekilde savunma ve destekleme süreci olup, dilsel ve bilişsel becerilerle ilişkilidir. Tek ve iki dillilik arasındaki farklar, argümantasyon süreçlerinde önemli etkiler yaratabilir. Iki dillilik, bireylerin daha geniş bir dilsel ve kültürel perspektife sahip olmalarını sağlar ve bu durum argümantasyon becerilerini zenginleştirir. Çalışmanın temel amacı, tek dilliler ve iki dillilerin argümantasyon becerilerini özellikle argümanların referans noktaları bağlamında karşılaştırarak, bu süreçlerin dilsel, bilişsel ve kültürel farklılıklarını ortaya koymaktır. Araştırmada, 5., 7. ve 10. sınıf seviyelerinden seçilen öğrencilerin Türkçe ve Almanca dillerinde yazdıkları metinler analiz edilecektir. Ilk olarak, tek dilliler ve iki dilliler arasındaki tez ve argüman üretimleri tespit edilecek, ardından bu argümanlar tematik gruplara ayrılacaktır. Oluşturulan gruplar, dilsel özellikler ve yaşa dayalı farklar doğrultusunda karşılaştırılacaktır. Bu esnada temel olarak, metinlerdeki tez ve argüman ilişkisi üzerinde durulacak ve argümanlar, dilsel becerilerin yanı sıra bilişsel yapıların nasıl kullanıldığını gösterecek şekilde analiz edilecektir. Çalışmanın metodolojik yapısı, teorik çerçeve ve analizlerin yer aldığı iki ana bölümden oluşmaktadır. Teorik kısımda, iki dillilik ve argümantasyon kavramlarına dair literatür taraması yapılacak ve bu kavramlar arasındaki ilişki tartışılacaktır. Analiz kısmında ise, öğrencilerin metinleri incelenecek ve argümantatif üretimler tematik olarak gruplandırılacaktır. Sonuç kısmında, elde edilen sayısal verilerin yaş, dil ve tematik gruplar değişkenlerinde tablo halinde bir arada sunumu yapıldıktan sonra, iki dilliliğin argümantasyon becerileri üzerindeki etkilerinin analizi ve yorumlanması yapılarak dilsel ve bilişsel farklılıkların eğitimsel, toplumsal ve bilişsel bağlamda nasıl şekillendiğini ortaya koyma çabasına girilecektir. | tr_TR |
dc.contributor.department | Alman Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.embargo.terms | Acik erisim | tr_TR |
dc.embargo.lift | 2025-02-18T07:39:37Z | |
dc.funding | Yok | tr_TR |